Sinds deze week lig er onder de regendeken (amigo 0 grams) een onderdeken van 200 grams (ook amigo) Nu valt het me op dat het tussen de regen en onderdeken nat is/word. Gelukkig blijf het hier tussen en word niet mijn onderdeken nat...
Ik dacht gelijk van de regendeken is niet meer waterdicht! Hele nacht liggen dubben...maar het kan natuurlijk ook condens zijn! Warm onder de deken en koud/nat boven op de deken...zoals bijv in een tent of auto..
Heeft iemand tips? Want als de deken niet echt waterdicht was geweest dan had ik dat vorige week al moeten ondekken toen hij nog geen onderdeken er onder had...
Grobegni
Geplaatst: 04-12-09 15:42
Ik gok condens, want het was van de week een aantal keren erg warm. Mijn paard, zonder deken, met haar, stond in stilstand te zweten in de wei!
Ik zou een waterdichte outdoordeken kopen. Die ventileren namelijk en dat doet je regendeken dus niet. Bij Epplejack heb je al een leuke deken voor 50 euries. Mss zijn er inmiddels wat meer aanbiedingen elders.
@swe3tnesS1 : ik zie daar even de logica niet van in. Of je nu een 0-grams hebt of eentje met vulling, ze zijn beide waterdicht. Bij een deken met vulling zal het paard alleen nóg eerder gaan zweten, alleen dan wordt het zweet opgenomen in de vulling. Wat schiet je daar mee op ???