aanleg buitenpiste

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kelly007

aanleg buitenpiste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 08:30

Ik heb een vraag ivm het aanleggen van een buitenpiste.
Wij zitten op kleigrond en hebben om de 3 meter drainagebuizen laten leggen met daar steenjes over en daar de grond terug op.
We gaan ook nog een worteldoek leggen voordat het zand erop komt.

1/4 is nu gedaan op deze manier, maar de grondwerker is gisteren gestopt en houdt nu aan dat door de hevige regenval hij niet verder kan doen omdat hij de grond kapot gaat rijden en als we blijven voordoen dat we dan de piste volgend jaar terug gaan mogen heraanleggen, omdat volgens hem we nu de grond niet mooi gelijk gaan kunnen leggen.

Wat is jullie ervaring hiermee, wanneer hebben jullie de piste laten leggen en is het waar wat hij ons verteld.
aangezien zolang de piste er niet ligt kan ik niet rijden en laat mijn pas ingereden pony niet graag heel de wintermaanden stilstaan. (komt wel buiten).

schaapie18

Re: aanleg buitenpiste

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:43

Wij hebben op stal een beetje hetzelfde probleem alleen waren ze bij ons nog niet begonnen met het aanleggen van de bak.
Wij hebben een andere bak met houtsnippers als tijdelijke oplossing en nu gaan ze in de lente beginnen met het aanleggen van een drainage systeem.
Heel vervelend voor jou natuurlijk kun je niet ergens anders tijdelijk in de bak rijden?

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 13:19

ik ga proberen haar deze maand op manege te zetten.
Gelukkig dat de drainage gelegd is geweest in een droge periode (maand oktober)

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 18:38

Ik denk dat hij wel gelijk heeft! Ik wil ook pas beginnen met de aanleg als het weer voorjaar is en de grond hard en droog. die machines wegen vaak een ton of 5 a 6 en daarmee kun je flink schade aanrichten als het drassig is!

Hoe diep heb je de drainage laten leggen en welke diamter hebben de buizen?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 09:38

hij heeft helemaal gelijk. beste tijd om een bak aan te leggen is het voorjaar vanaf dat de grond goed opgedroogd is (afhankelijk van het weer, maar hier meestal mei) tot en met de vroege herfst. Meestal is in het einde van de zomer en in het begin van de herfst de grondwaterstand het laagst en heb je de droogste en stevigste bodem.
Ga je door met regen en natte bodem dan krijg je een drijfzandbak en modderpoel.