Verzorging dieren Clusius College

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PureSylk

Verzorging dieren Clusius College

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 16:04

Aangezien ik niet goed wist waar het moest, hier maar..

Ik woon toevallig dicht in de buurt van het clusius college, waar een heel aantal leuke paardjes staan.
Nu vroeg ik me alleen af of hier toevallig iemand is die weet wat er met de dieren wordt gedaan in het weekend?
Zou het mogelijk zijn dat ik er gewoon eens binnenloop om te vragen of ze iemand kunnen gebruiken, of is dat allemaal geregeld enzo..?

kagiwaga

Re: Verzorging dieren Clusius College

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:31

hooi,
ik zit op de middelbare clussius grootebroek,
ze hebben een verzorger die ze voert en mest

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 19:39

Hmm.. grootebroek is niet zo heel erg veel qua dieren..
Ik kan me voorstellen dat paarden iets meer werk is dan die paar schaapjes enzo van daar?

valeriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:41

hoi,
in het weekend zijn er mensen die daar op school zitten die moeten komen werkt in een soort schema geloof ik.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:24

Ja, ik zit op het Clusius Alkmaar (paardenhouderij) en we hebben een staldienst rooster. Je moet ook in het weekend de paarden mesten, voeren en beweging geven. Dus ik denk dat je geen kans maakt, sorry. :n

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 21:25

Ok, da's erg jammer :(
De paardjes in alkmaar zijn gaaf he? :)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:58

Ik heb in Alkmaar gezeten voordat de paardenopleiding begon. Op het MBO was de verzorging nog redelijk. Het VMBO ernaast was echter drama.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:45

PureSylk schreef:

Ik woon toevallig dicht in de buurt van het clusius college, waar een heel aantal leuke paardjes staan.
Nu vroeg ik me alleen af of hier toevallig iemand is die weet wat er met de dieren wordt gedaan in het weekend?
Zou het mogelijk zijn dat ik er gewoon eens binnenloop om te vragen of ze iemand kunnen gebruiken, of is dat allemaal geregeld enzo..?

je bedoelt in Alkmaar? of op een andere vestiging?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:49

Ik stuit toevallig op dit topic dus ik denk ik gooi er gelijk maar een vraag tussendoor. :o Hoeveel Clusius vestigingen hebben paardenhouderij?

Ik heb namelijk dit jaar een merrietje gekocht die naar het schijnt beleerd is (voor de kar) op 't Clusius en ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die haar kennen. :D

Iris_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 10:01

Ik heb helaas ook op het clusius gezeten in Alkmaar. Inderdaad gaat het in het weekend met een rooster.
Maar wat een rampenplan zeg die school..

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 10:53

rakni schreef:
PureSylk schreef:

je bedoelt in Alkmaar? of op een andere vestiging?

Yep, ik doel inderdaad op Alkmaar, maar heb de vraag algemeen gesteld omdat ik er vanuit ging dat het overal wel een beetje hetzelfde zal zijn?

Spicenut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 11:45

Volgens mij is Alkmaar de enige Clusius vestiging met een afdeling Paardenhouderij. Volgens mij wordt op scholen meestal gewerkt met een rooster, op VMBO's zorgen de leraren in het weekend voor de dieren, en op het MBO ook leerlingen.

Aan de andere kant, vragen staat vrij!

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:08

Nee, het is niet op alle scholen hetzelfde. In alkmaar heb je mbo en daar zijn de leerlingen verantwoordelijk in het weekend. Op de vmbo vestigingen zijn de leraren verantwoordelijk in het weekend. en alleen in alkmaar heb je paardenhouderij opleiding, maar op meerdere vestigingen hebben ze pony's.. volgen jullie het nog?

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 09:18

Het gebeurt inderdaad door middel van een stalrooster. De scholieren zijn dan verplicht om de dieren te voeren, mesten, verzorgen en beweging geven.
Je kan uiteraard eens vragen, maar ben bang dat je niet ver komt.

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:25

Authentic schreef:
Ik stuit toevallig op dit topic dus ik denk ik gooi er gelijk maar een vraag tussendoor. :o Hoeveel Clusius vestigingen hebben paardenhouderij?

Ik heb namelijk dit jaar een merrietje gekocht die naar het schijnt beleerd is (voor de kar) op 't Clusius en ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die haar kennen. :D

Ik ben afgelopen schooljaar afgestudeerd op het Clusius in Alkmaar paardenhouderij. Het Clusius in alkmaar is het enige Clusius dat MBO paardenhouderij aanbied. Grote kans dus dat je paard is beleerd in Alkmaar. Mag ik vragen om welk paard het gaat? En misschien een foto dan kan ik het een en ander voor je navragen.

Om de andere vraag ook meteen te beantwoorden, de paarden worden in het weekend idd door de leerlingen zelf verzorgt. Zij zorgen ervoor dat de paarden hun eten krijgen, een schone stal en wat beweging. In de avond komt er dan nog iemand langs om ze te voorzien van hun avond eten.