help deken probleem!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

brennie75

help deken probleem!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 19:27

hallo allemaal ik heb een groot probleem, Ik heb een hele fijne deken van bucas voor mijn poon, maar nu is het zo dat ik het net dicht krijg onder zijn buik, ik kan dus geen extra deken er onder leggen want dan gaan zijn buiksingels niet meer dicht!
verder zit hij geweldig!
zijn daar verlengers voor? :o
wie kan mij helpen, want mijn paardje krijgt het straks te koud!! |(
groetjes van bren!

Caira

Re: help deken probleem!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:27

Je paardje krijgt het echt niet te koud hoor, maakt hij gewoon wat extra vacht aan

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 19:31

ja maar dat is zooo vervelend, en hij voelt ook niet echt warm ~! :o
Caira schreef:
Je paardje krijgt het echt niet te koud hoor, maakt hij gewoon wat extra vacht aan

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:33

Het is een paard, geen naakthond. Geloof me, ze maken echt wel vacht aan hoor. Dekens is een uitvinding van ons, heeft paard niet bedacht.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:36

Ik kan me er niks bij voorstellen dat de singels te kort zijn. Bij mijn bucas en flink tinkerlijf blijft er nog genoeg singel over.
Zitten de singels op hun langste stand??

Edit; ik zou er ook niet bang voor zijn dat je pony het koud krijgt. Onder de deken hoeft het ook niet warm te voelen.
Deken over deken lijkt mij voor de pony ook niet fijn, kun je beter een deken erbij komen met meer voering en deze afwisselen naar gelang het weer.
Laatst bijgewerkt door Grit op 30-11-09 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Jadys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:37

wee anders creatief en naai er een stukje aan.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 19:39

ja raar he?
of zal ik nou toch echt blond zijn?
ik heb ze echt op het langst en zo super dik is hij niet of doe ik niet iets goed?
Grit schreef:
Ik kan me er niks bij voorstellen dat de singels te kort zijn. Bij mijn bucas en flink tinkerlijf blijft er nog genoeg singel over.
Zitten de singels op hun langste stand??

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:42

Ik vraag me ook af of je ze op de langste stand hebt, ik herinner mij alleen hoogdrachtige merries waarbij de singels (bijna) te kort waren...hoop niet dat jouw pownie zo dik is!
Verder hoeft het niet warm aan te voelen, dat doet het toch ook niet als je paard zónder dek loopt? De warmte moet in je paard en niet er op :D . Een aanwijzing dat ze het een beetje koud hebben kan zijn dat ze de haren onder het dek nog rechtop zetten.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:45

Ik had er bij mijn bericht nog iets bijgeschreven, maar zie nu bij Kendra ongeveer hetzelfde staan.

Of je hebt ze juist op de kortste stand zitten, maar dat zou wel heel blond zijn :D

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 20:03

mijn vriendin is nu op stal en chekt nog een keer of die singels groter kunnen! :o
coop heeft best een buikie maar niet zo erg als je zou denken hij is al erg afgevalln gelukkig, het is meer een vulling buik!
Maar ik vind het zo raar inderdaad dat ie singels niet groter kunnen! dus over een paar minuten weet ik het zeker! want zij is niet blond hahahaha :D
Kijk onder zijn deken moet ie goed warm aanvoelen en hij is lauwwarm.
ik doe voor het eerst dit jaar een deken omdat ik hm geschoren heb! maar hij maakt alweer wintervacht aan! pfff gekke poon! :+
Grit schreef:
Ik had er bij mijn bericht nog iets bijgeschreven, maar zie nu bij Kendra ongeveer hetzelfde staan.

Of je hebt ze juist op de kortste stand zitten, maar dat zou wel heel blond zijn :D

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 20:05

kijk maar bij mijn profiel daar was ie nog erg dik, dus valt best me toch?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:13

Hij heeft een bol gras/hooi buikje :D
Ik vind hem verder niet dik ogen. Hij zal wel een klein maatje deken hebben, ik heb geen idee hoe het dan zit met de singels.

Als je vriendin ze wel langer krijgt, is je probleem opgelost en heb je een mooi verhaal voor op een verjaardag :')

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 20:36

corectie het is geen bucas maar een amigo deken! zal ht aan het merk liggen , mijn vriendin is nog niet wezen kijken! hihih
hij heeft maat 95 en de andere 105 bovenlengte! ;)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:40

Gewoon een stukje aan de singels laten stikken. Dat kan sowieso bij iedere ruitersportzaak wel.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 20:45

Horseware schreef:
Gewoon een stukje aan de singels laten stikken. Dat kan sowieso bij iedere ruitersportzaak wel.

ja hoop dat ik dat wel binnen een dag kan want hij kan niet zonder deken! is wel een oplossing! ;)

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:55

hbe je geen reserve deken voor zolang? lijkt me sowiezo wel handig als je paard geschoren is. als er iets met deze deken gebeurt zal hij het aders een beetje koud krijgen!

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:59

gewoon een dikkere deken erbij kopen?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:07

brennie75 schreef:
Horseware schreef:

ja hoop dat ik dat wel binnen een dag kan want hij kan niet zonder deken! is wel een oplossing! ;)

Als je naar je vaste ruitersportzaak gaat en uitlegt dat je de deken echt direct nodig hebt en je gaat op een niet al te druk tijdstip, zou het in principe direct moeten kunnen worden gedaan voor je.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 17:56

probleem is opgelost! :D
Ik heb de paardendrogist gebeld en ze waren zo lief om een singel toe te sturen zodat ik er zelf een stukje tussen kon zetten!
nou en dat voor niks! *D :$
Ik blijf het een super service vinden! +:)+
Morgen heb ik ze binnen en dan even naaien en klaar !!!
geweldig he?
Ze hadden trouwens ook deken singels los, maar dan zou ik de mijne af moeten knippen en dat vind ik zonde van de deken!
groetjes van bren! ;) :D +:)+ :wave:

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:36

Dat is een hele mooie oplossing en goede service :j