Wat te doen op wedstrijd met 'extreem' dunne voorlok?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laux

Wat te doen op wedstrijd met 'extreem' dunne voorlok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 16:28

Hallo Bokkers.

Ik heb een pony met een mooie dikke staart, mooie dikke manen en.. een hele dunne voorlok.
Jammer dat die voorlok zo dun is, had hem liever een stuk dikker gehad.
Maar het is nou eenmaal zo, dus kan ik maar beter kijken naar manieren om deze leuk in te vlechten.
Als ik er een knotje van maak is het zo ongeveer een knotje van 1 bij 1 cm, niet echt mooi dus.
Maar om hem nou helemaal niet in te vlechten lijkt me ook niet wat, is er geen andere oplossing?
Wie heeft er nog meer een paard met een dunne voorlok en weet er wel iets leuks mee te doen?
Ik ontvang graag tips! :)

secricible

Re: Wat te doen op wedstrijd met 'extreem' dunne voorlok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 16:29

ik zou toch gewoon vlechten en een knotje maken. Ik heb er ook eentje met zo'n kleine voorpluk. Eventueel kan je een stukje meenemen van de manen, dat zien ze toch niet.
Andere optie is om het niet te vlechten, maar wel een knotje te maken, door gewoon de haren 1 of 2x dubbel te vouwen met een elastiekje er omheen.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 16:31

Mijn paard heeft ook zo'n 5 haren op zn voorhoofd.
Ik maak er dan maar een mini knotje van,

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 16:31

Idd een stuk manen laten bijgroeien, bij de voorpluk, dat valt niet op en kan een stuk schelen :j
Is meteen mooi zacht voor onder het kopstuk :P

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 16:32

Los laten hangen?

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 16:34

Ik heb een paard gereden die waarschijnlijk een nog dunnere voorpluk had!! Als ik die vlocht bleef er niks over.
Ik heb toen een aantal lokken met manen trekken bij elkaar gepakt en die in een elastiekje gedaan. Dus als een staartje. De bovenkant netjes rechtgeknipt. Deze "lok" deed ik onder de voorpluk. De voorpluk verdeelde ik in 3 strengen en de "lok" ook. Zo vlocht ik de "lok" mee. Daarna gewoon dubbelvouwen tot een knotje. Stond heel mooi en je zag er niks van!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 16:37

Wij laten hem los hangen.
Als je het plukje invlecht is het nog geen halve centimeter doorsnee _O-

Als je echt een mooie volle knot zou willen moet je denk ik extra haar erbij stoppen, dus gewoon net als wat lisaB zegt een pluk die je meevlecht...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 16:44

Of gewoon een plukje uit de staart of manen knippen, knotje er van maken (lang stukje haar, voor de helft door elastiekje heen halen, dubbelvouwen en vlechten, en dan knotje maken, dan zit het elastiekje vast in het knotje), en dat aan de voorpluk vast zetten voor wedstrijden :D Gewoon een vlechtje in de voorpluk en het losse knotje eraan vast zetten met dat elastiekje. Zie je niks van.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 16:47

Een ander plukje erbij vlechten is natuurlijk ook een optie. :)
Onze shetlanders hebben voorlokken en manen in overvloed, dus ik zou daar eventueel ook een lokje vanaf kunnen halen en bij de voorlok van Kardoes mee kunnen vlechten.
Het is dezelfde kleur, en bij de shetlanders merk je echt niet als er een klein lokje vanaf is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:32

gewoon niet invlechten, met elastiekjes eruit halen wordt het dan toch steeds wat dunner.

mariellekyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:02

gewoon helemaal niets mee doen.... die van mij heeft ook weining pluk en laat het gewoon zo hangen...

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:06

je kunt een stukje van de manen naar voren halen , dan lijkt het al dikker.

Verder , gewoon invlechten. vind ik dan nog mooier dan die paar haren die los hangen :P

Petra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 13:08

Mijn paard is kampioen geen voorpluk. Ze heeft er gewoon geen. Ik heb al manen vanaf de manenkam laten bijgroeien maar het blijven dan 5 sprietjes. De rest van der manen is wel aardig.

Ik doe er niets mee. Ik krijg er geen elastiekje in. Het went. Misschien zijn er voorpluk extensions?

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:50

Ik zou zeggen, lekker los laten hangen. Bij vlechten trek je er alleen maar haren uit en dat is natuurlijk zonde!!!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:29

Ik zou er niks mee doen zoals al voorgesteld werd. Ons voltigepaard heeft nauwelijks een voorpluk. Net een paar sprietjes haar. Wordt ook niet dikker of langer, ondanks dat we er niet aan zitten.

_AJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:52

De manen op de plaats van het kopstuk gewoon lang laten groeien en dat bij de lok doen. Zo zijn wij ook van ons paard zijn 'lelijk groeiende haren op de plaats van het kopstuk' afgekomen... En het ziet er gewoon super netjes uit..!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:56

Ik heb even in je profiel gekeken naar een foto. Maar met die voorpluk kun je nog makkelijk een vlechte maken en daar nog een elastiekje omheen binden hoor, ziet er prima uit dan.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:06

CleovG schreef:
Ik heb even in je profiel gekeken naar een foto. Maar met die voorpluk kun je nog makkelijk een vlechte maken en daar nog een elastiekje omheen binden hoor, ziet er prima uit dan.

Dat dacht ik nou ook! Als het toch om het eerste paard gaat in het profiel...
Ik denk dat mijn vorig paard zelf nog een dunnere had, die was iets langer maar veel dunner, dat is ook niet handig vlechten ;-)

melanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:24

ik zou er een mooi knotje van maken. eventueel aan de onderkant ietsje opvullen zodat het voller lijkt

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 08:52

CleovG schreef:

Het lijkt op de foto nog heel wat, maar dat is het absoluut niet. ;)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:19

Lauste schreef:
CleovG schreef:

Het lijkt op de foto nog heel wat, maar dat is het absoluut niet. ;)

Mijn laatste wedstrijdpaard had ook maar een heel dun voorplukje, ik heb toen het stukje wat normaal geschoren is achter zijn oren voor een groot deel mee laten groeien zodat er net wat meer bij zat. Ik vlocht zijn voorpluk altijd een beetje los zodat het een "breed" vlechtje werd en niet zo heel strak. Hierna vouwde ik het 2 keer dubbel en duwde het iets omhoog, daarne deed ik van onder naar boven en weer terug wat draad en dan leek het nog wel wat! Ik hoop dat je er wat mee kunt ;)

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4MGBIEN3.jpg Dit was zijn voorpluk los

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4XNOA6UP.jpg Dit was zijn voorpluk ingevlochten.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 17:38

Leuk, dankjewel! :) Mijn pony heeft ongeveer net zo'n voorpluk als die van jou.

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 19:24

ik zou ook het stukje van achter de oren mee laten groeien. dit hebben wij ook op het werk gehad... kost wat tijd. mja

cis_celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:27

ik ken iemand die extensions in de voorpluk zet als ze met haar paard weg gaat! helaas is ze nog niet in het bezit van paarden haar maar ok gewoon mensen haar ziet er best netjes uit!