Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

In de zomer een halsdeken omdoen werkt ook. Dat doen we ook bij de fries hier. Verder wassen wij hier in de zomer ook de manen met horstol (?)

horsii schreef:Ik zou niet gaan vlechten, als ik de manen van mijn haf vlecht(zonder zomerexceem) gaat ze schuren en haal ik er als ik ze der uit haal hele plukken eruit.
Je moet ook niet te strak vlechten. De bovenkant moet je losjes houden zodat ze gewoon met hun hoofd kunnen zakken. De andere fries bij ons heeft altijd vlechten in, heeft geen zomereczeem maar schuurt nooit. Maargoed, elk paard verschilt natuurlijk, ik zou gewoon het een en ander uitproberen!

Hannah_Menno schreef:horsii schreef:Ik zou niet gaan vlechten, als ik de manen van mijn haf vlecht(zonder zomerexceem) gaat ze schuren en haal ik er als ik ze der uit haal hele plukken eruit.
Ja maar dat verschilt natuurlijk ook weer per paard he?Je moet ook niet te strak vlechten. De bovenkant moet je losjes houden zodat ze gewoon met hun hoofd kunnen zakken. De andere fries bij ons heeft altijd vlechten in, heeft geen zomereczeem maar schuurt nooit. Maargoed, elk paard verschilt natuurlijk, ik zou gewoon het een en ander uitproberen!
Keegan schreef:Beste Sanne,
welk voer van Hippolyt voer jij? Ik heb ook een paard met ZE en voer Hippolyt (Hij krijgt maar weinig krachtvoer) Voer verder veel biologisch hooi. Maar wie weet alle kleine beetjes helpen.