Ik heb een probleem. Mijn paard heeft zware koliek gekregen deze week, waarschijnlijk doordat ze teveel stro eet. Sinds begin deze week staan alle paarden binnen door het slechte weer. Hierdoor eet ze dus nóg meer stro en is alles zich beginnen opproppen, met koliek als gevolg. Ze is een ongelofelijk kieskeurige als het om eten gaat... Haar korrels eet ze braaf op, maar pas op als het gaat over hooi, voordroog en bieten. Haar hooi en voordroog eet ze uiteindelijk nog wat op met lange tanden, maar bieten, nee
. Daarom begint ze maar aan haar stro te knabbelen. Wél hebben ik en mijn staleigenaar een stuk wei afgespannen, waar ze op kan overdag, zodat ze niet binnen hoeft te staan. Alleen 's nachts komt ze binnen. Mijn vraag is nu, zou het om die reden niet beter zijn om mijn paard op vlas oid te zetten? Want ik zit natuurlijk met de schrik dat ze weer koliek gaat krijgen... Of heeft iemand een ander idee?Mijn excuses als het fout staat, wil je dan zo vriendelijk zijn om te temmen?
Wie niet probeert, wie niet weet.
Daardoor staat ze nu in de kliniek. Momenteel staat ze met een soort muilkorf aan, maar of dat een alternatief is voor als ze thuis is?
Waarom stro?