Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Djilna schreef:Afstand is niet erg als mijn paard meer krijgt dan hier. Bijvoorbeeld het terrein. Is het in heuvelachtig of bergachtig gebied of in een vlak deel van Frankrijk? En de prijs speelt een rol.

Djilna schreef:Maar als ze op 4 hectare land staan hoeven ze toch niet 2x per dag gevoerd te worden? Volgens mij geeft het juist onrust als de groep elke dag 2x binnengehaald moet worden.
LecyTinker schreef:Dit wat ik nu op het oog heb is redelijk vlak, lichtjes heuvelig met twee stroompjes water erdoorheen. Is wel een perfect nette grasvlakte.
Ik weet niet wat de prijzen in nederland zijn voor opfok.

Djilna schreef:LecyTinker schreef:Dit wat ik nu op het oog heb is redelijk vlak, lichtjes heuvelig met twee stroompjes water erdoorheen. Is wel een perfect nette grasvlakte.
Dat redelijk vlakke en de perfect nette grasvlakte is voor mij dus juist reden om er dan niet voor te kiezen. Ik zou nl op zoek zijn naar opfok voor een endurancepaard en hoe ruiger het terrein hoe beter. Ik wil nl een paard terug dat een goede coördinatie heeft opgebouwd door het lopen in ongelijk terrein. De Eifel en Ardennen zijn dan meer voor de hand liggende opties.
Wat het bijvoeren betreft, daar ben ik het mee eens. Jonge paarden hebben ook voldoende voedingsstoffen nodig. Maar ik zou zelf niet kiezen voor 2x per dag.
Alleen heb je inderdaad verschillende doelgroepen met hun eigen wensen. Dus goed dat je dit inventariseerd
Djilna schreef:LecyTinker schreef:Dit wat ik nu op het oog heb is redelijk vlak, lichtjes heuvelig met twee stroompjes water erdoorheen. Is wel een perfect nette grasvlakte.
Dat redelijk vlakke en de perfect nette grasvlakte is voor mij dus juist reden om er dan niet voor te kiezen. Ik zou nl op zoek zijn naar opfok voor een endurancepaard en hoe ruiger het terrein hoe beter. Ik wil nl een paard terug dat een goede coördinatie heeft opgebouwd door het lopen in ongelijk terrein. De Eifel en Ardennen zijn dan meer voor de hand liggende opties.
.

Dan kies ik toch voor de beste optie voor hém en dat is op dit moment niet bij mij in de buurt, hoe jammer dat ook is.