manen! .. recht of niet? optisch bedrog

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

manen! .. recht of niet? optisch bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 21:04

zo nu denken jullie.. de zoveelste topic.

Inderdaad, veel gevonden over discussie hoe (knippen versus trekken etc), maar niet hoe.

Recht knippen of meer met de (gebogen)hals mee? Ik wil graag de hals optisch mooier/voller uit laten komen. Heb mij laten vertellen dat grooms zo hun truucjes hebben in het knippen/trekken van de manen. Is er dan niemand die het niet helemaal recht doet?

(knippen versus trekken discusssie hebben we dus wel gehad)

Graag zie ik foto's.

Eclaiire

Re: manen! .. recht of niet? optisch bedrog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 11:17

Omdat mijn paardje erg dunne manen heeft, had ik hem geknipt. Wel op een speciale manier. Je pakt steeds een klein stukje, en kamt het eerst omhoog. Dan knip je daar wat vanaf, en neem je dat zelfde korte stukje weer mee bij het volgende stukje.

De bedoeling was dan om het iets minder geknipt te lijken. Uiteindelijk werkte dit bij mijn paard dus niet echt want het zag er alsnog behoorlijk recht uit! :P

Maar het stond hem opzich wel goed! Nu laat ik zijn manen in de winter lekker met rust, en ga ik hem volgend jaar, weer knippen.

Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 11:24

Je kunt dan op het laatst je schaar verticaal houden en dan op die manier langs de manenkam in knippen. Zo voorkom je dat het er te geknipt uit ziet. ;)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 13:50

iik bedoelde eigenlijk de lijn.. de hele halslijn zeg maar. recht of niet?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 18:24

Ik vind persoonlijk de hals er mooier uitkomen als je met de halslijn mee knipt/trekt. Heb ff geen foto van die van mij bij de hand

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:53

Toen ik de manen van mijn paard nog knipte, knipte ik met de halslijn mee. Tenminste daar kwam het op neer, want ik maakte allemaal fijne vlechtjes en knipte die dan op dezelfde lengte af.