wij hebben een huis met een stuk grond erbij gekocht. er liggen op een stuk betonnen platen met gluiven erin. die platen werden gebruikt in koeienstallen voor de mest.
nu hadden wij het iedee dat we een groot doek erop leggen zodat er alleen water door kan, en er bovenop zand.
zou dit een goede oplossing zijn? of hoe kan je anders op een goedkope manier je buitenbak water vrij houden?
en ik heb nog een vraag: hoe zit het met vergunningen van een buitenbak?
_Naomi
Geplaatst: 27-11-09 11:49
Je hebt een vergunning nodig voor een buitenbak. Ik denk als je even contact opneemt met jouw gemeente dat ze wel een en ander uitleggen wat voor regels enz. je je aan moet houden.
Sorry daar heb ik geen verstand van Maar als je contact op neemt met de gemeente weten zij misschien wel of dat kan, ze zullen er wel bepaalde regels voor hebben denk ik.
Bij de ene gemeente heb je geen vergunning nodig, bij de andere wel. Hou er wel rekening mee dat je ook voor de verlichting, en soms zelfs voor het hekwerk vergunningen nodig bent :S het slaat nergens op, maar oké. Vergunning voor de verlichting heeft te maken met buurtoverlast :S
Evt. is een eb en vloedbak een optie? Moet je misschien ff googlen, weet nl niks over de prijzen!
_Naomi
Geplaatst: 27-11-09 16:02
Bij ons moet je wel een vergunning hebben..ik zou het in ieder geval even goed navragen voordat je het straks weer allemaal weg moet halen!
als je nog gaat aanleggen, handig als je de A-C lijn aanhoudt als hoogste punt, dan de bak af laten lopen, dan loopt het meeste water iig al uit je bak.
Nog even een opmerking over die platen met gleuven, die zou ik niet in de rijbak leggen. Wij hebben ze ook in de paardenstallen liggen, ideaal. Maar ik ben bang dat er veel zand verloren gaat als je ze in de rijbak legt, zelfs al zou je er doek overheen leggen.