Ik heb haar flink gecorrigeerd, maar ik wil natuurlijk liever dat ze het niet eens probeert. Ik ben van mening dat je een paard overal moet kunnen aanraken, dus daar wil ik ook naartoe werken. Nu doe ik dat door de 'approach and retreat' methode; dwz dat ik langzaam met mijn hand naar de 'verboden zone' ga en zodra ze een teken van narrigheid toont ga ik langzaam ietsie terug met mijn hand. Zo leer ik haar dat ik haar niet dwing en haar niet pijn wil doen, maar alles heel rustig doe. Maar dat duurt nu al een hele tijd en ik mag nog steeds niet id buurt van haar tepels komen. Nu vragen jullie je misschien af; waarom wil je perse haar daar aan kunnen raken? Nou, ten eerste omdat ik vind dat je een paard overal moet kunnen aanraken en ten tweede: ik moet het daar ook schoon kunnen maken...het ziet er soms erg vies uit en dan zou ik graag eens met een natte spons de boel schoonmaken.
Hoe kan ik dit ,denken jullie, het beste bereiken? Gewoon doorgaan met approach and retreat of iets anders? (ps: Cheyenne is met dit soort dingen altijd best wel een aanstelster....als ze ergens een pijntje of kwaaltje heeft kan ze enorm narrig reageren als je eraan wilt komen/ of de DA). Verder is het een poepie hoor en een mega-knuffelbeertje, maar dit is haar minpuntje!!!
Graag tips en adviezen.

Alles goed met je opleiding?
, want ik mag zelfs niet schoonmaken! Ook niet als het functioneel is

.