onze stallen hebben uitloop naar de paddock. de stallen hebben draaideuren. maar hoe kun je deze vast zetten als ze open staan? de pony's moeten ze dus niet zelf los kunnen maken of er aan vast blijven haken.
als we de deuren er uit halen, hadden we beter een grote schuilstal kunne bouwen. we willen zo apart op stal kunnen zetten.
musketon is een idee!
josie
Geplaatst: 25-11-09 22:53
Kan je deur helemaal open, dus niet een deel, maar helemaal tegen de achterwand aan (180 graden)? Als je er grendels op hebt zitten, kun je ook die gebruiken , met een extra oog om daarmee de deur vast te zetten, kan niemand aan blijven haken
Misschien zo'n deurketting? Vraag me alleen af of het sterk genoeg is, zit in ieder geval geen haak aan.
capopjekop
Geplaatst: 25-11-09 23:57
Ik heb wel zo'n haakje die ze ook op de deur gebruiken, alleen dan met een korte steel en een klein rondje waar hij in moet. Als je het goed afmeet dat het er net in valt dan blijft het prima zitten. Ik heb het erop gemaakt toen de deuren dicht waaide met de storm een paar jaar geleden. Schuren dan blijft het ook zitten.
Edit: Ik heb het haakje aan de deur en het oog in de muur.
Informeer eens bij verkopers van omheiningen en poorten. Er zijn behalve het gekende haakje/oogje ook oplossingen waarbij je door het draaien van een handvatje een deel ervan voor de deur draait, zodat die niet meer open kan. Wordt ook veel voor luiken gebruikt. Zijn er in hele mooie smeedijzeren uitvoeringen als je dat leuk vindt.
Lynn_Nikita
Geplaatst: 26-11-09 09:26
xElienx schreef:
als we de deuren er uit halen, hadden we beter een grote schuilstal kunne bouwen. we willen zo apart op stal kunnen zetten.
musketon is een idee!
ik wist dus niet dat bv savoncs de deuren weer dicht moesten overdag kunnen ze in elk geval ook de andere stallen inlopen, als ze beide openstaan
DubbelFun
Geplaatst: 26-11-09 12:31
Ik heb hoog aan mijn bovendeuren (die door de wind idd wel eens dichtwaaien) een oog-isolator zitten. Aan de muur waar de deur tegen rust zit een oogje met een dikke rubberen 'elastiek'. Die hang ik in het oog en de deur waait niet meer dicht.
Wij haken de deur met een touw met musketon vast aan een ring in de muur waar je normaal paarden aan vast kan zetten. De heren kunnen dan ook niet ergens achter blijven hangen