hoe staldeuren vast zetten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xElienx

hoe staldeuren vast zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 20:35

onze stallen hebben uitloop naar de paddock. de stallen hebben draaideuren. maar hoe kun je deze vast zetten als ze open staan?
de pony's moeten ze dus niet zelf los kunnen maken of er aan vast blijven haken.

iemand een idee?

Natasjaa

Re: hoe staldeuren vast zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:38

Met een touwtje wellicht?!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:40

Draaideuren?
Ik heb mijn staldeur met een roestvrijstalen ketting vastgezet. Ze staat in een uitloop, en eigenlijk is de deur nooit dicht.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:41

gewoon met een haak welke vaak op achterdeuren zit. dus haak aan de stal en oogje aan de deur.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 20:42

Natasjaa schreef:
Met een touwtje wellicht?!

we zoeken wel een permanent systeem.

kettingkje is een idee, maar dan moet je die wel ergens aan kunnen haken, waar de pony's niet aan kunnen blijven haken.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 20:43

Tieme schreef:
gewoon met een haak welke vaak op achterdeuren zit. dus haak aan de stal en oogje aan de deur.

ook al aan gedacht, maar ik ben bang dat hij er uit schiet als ze tegen de deus schuren.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:44

als deuren gewoon open moeten blijven, kun je ze evt eruit halen... probleem opgelost

anders aan ene kant een kettingkje vast maken en andere kant een oogje en door middel van bv een musketonhaak kun je dat vastzetten

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 21:51

als we de deuren er uit halen, hadden we beter een grote schuilstal kunne bouwen. we willen zo apart op stal kunnen zetten.

musketon is een idee!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:53

Kan je deur helemaal open, dus niet een deel, maar helemaal tegen de achterwand aan (180 graden)? Als je er grendels op hebt zitten, kun je ook die gebruiken , met een extra oog om daarmee de deur vast te zetten, kan niemand aan blijven haken

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:56

Misschien zo'n deurketting? Vraag me alleen af of het sterk genoeg is, zit in ieder geval geen haak aan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:57

Ik heb wel zo'n haakje die ze ook op de deur gebruiken, alleen dan met een korte steel en een klein rondje waar hij in moet. Als je het goed afmeet dat het er net in valt dan blijft het prima zitten. Ik heb het erop gemaakt toen de deuren dicht waaide met de storm een paar jaar geleden. Schuren dan blijft het ook zitten.

Edit: Ik heb het haakje aan de deur en het oog in de muur.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 06:51

Informeer eens bij verkopers van omheiningen en poorten.
Er zijn behalve het gekende haakje/oogje ook oplossingen waarbij je door het draaien van een handvatje een deel ervan voor de deur draait, zodat die niet meer open kan. Wordt ook veel voor luiken gebruikt. Zijn er in hele mooie smeedijzeren uitvoeringen als je dat leuk vindt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 08:26

xElienx schreef:
als we de deuren er uit halen, hadden we beter een grote schuilstal kunne bouwen. we willen zo apart op stal kunnen zetten.

musketon is een idee!

ik wist dus niet dat bv savoncs de deuren weer dicht moesten
overdag kunnen ze in elk geval ook de andere stallen inlopen, als ze beide openstaan

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:31

Ik heb hoog aan mijn bovendeuren (die door de wind idd wel eens dichtwaaien) een oog-isolator zitten. Aan de muur waar de deur tegen rust zit een oogje met een dikke rubberen 'elastiek'. Die hang ik in het oog en de deur waait niet meer dicht.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:34

Wij haken de deur met een touw met musketon vast aan een ring in de muur waar je normaal paarden aan vast kan zetten. De heren kunnen dan ook niet ergens achter blijven hangen :)