Grasmaaier gekocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jettaaa

Grasmaaier gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 12:47

Hallo,
normaal gesproken doe ik niet erg veel op dit forum, maar ik heb nu zo veel vragen die beantwoord moeten worden, dat ik toch een topic open. De titel klopt nu nog niet, maar over een paar dagen wel.

Ik heb anderhalf jaar een paard gelaesd op de manege. Dit voor 3 dagen, de rest liep hij in de lessen mee. Paard is 2,5 maanden geleden kreupel geworden en vanaf toen ben ik iedere dag gegaan. DA is na een week nadat het paard kreupel was langsgekomen. Conclusie: links voor kreupel, paar dagen stappen. Ik dacht dat hij achter kreupel was, maar ik ben ook maar een leek. Na 2 weken was het niet beter, dus DA kwam weer langs. Conclusie: kniebanden ontwricht, 6 weken stappen. Nu, 2,5 maanden later loopt paard nog altijd kreupel. Da kwam weer langs: bilspier gescheurd, minimaal 2 maanden niks doen. Ik ben het zat op de manege. Paard werd in de eerste week kreupel in de les gezet(terwijl ik niet reed zodat hij beter werd). Eigenaresse had schijnbaar geen tijd om te kijken hoe het paard liep en de DA te bellen, waardoor dit de laatste keer 4 weken heeft geduurd. Daar komt nog bij dat ik door stage alleen s'avonds kan komen, waardoor ik door het donker moet stappen, waar ik totaal niks zie.

Ik heb dus besloten dat ik het paard wil kopen. ik heb stalling geregeld en voor 750 mag ik hem hebben. Ik zit alleen nog met een aantal vragen:
- Zal ik een andere dierenarts laten langskomen? Aangezien huidige dierenarts 3 verschillende conclusies heeft getrokken, vertrouw ik niet meer op zijn oordeel.
- Kan ik het paard van de ijzers afhalen? Stel hij wordt beter, dan mag hij toch sowieso een half jaar op de wei.
- Heeft iemand ervaring met de eerder genoemde blessures? En hoe groot is de kans dat het paard weer beter gaat lopen?
- Hij zal vervoerd moeten worden, maar is op dit moment zo gek als een deur(niet erg raar als hij 2 maanden rust nog altijd op 5 kg krachtvoer staat). Kan ik hem sedalin geven voor het vervoeren of is dit af te raden?

Een heleboel vragen, ik weet het. Maar ik zou jullie erg dankbaar zijn als jullie me informatie of tips kunnen geven. Alvast bedankt!

NatasjaM74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:08

Wat lief dat je dat allemaal voor het paard doet.
Ik zou er zelf alleen geen geld voor geven, pas als hij hersteld is. Ennu slachtwaarde (klinkt hard maar ja dan boffen ze nog)
Verder zou ik foto's laten maken als hij al zo lang kreupel is, dan weet je misschien meer.
Verder geen verstand van sedalin sorry. Van ijzers afhalen ook geen verstand van maar kwaad kan het niet lijkt me, zou het in overleg met de smid doen.
Succes er mee!

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:11

sowieso even een andere dierenarts langs laten komen.
prijs vind ik idd ook wel aan de hoge kant, want je weet niet of het ooit nog weer goed komt, maar toch fijn dat je dit allemaal voor het paard over hebt!
wil je hem van de hoefijzers afhalen voor altijd?of alleen de periode dat ie op de wei staat?

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:15

Wat zijn jouw toekomstige ambities?
Weet je zeker dat je dit paard wilt kopen? Waarom dan?

Als die vragen beantwoord zijn zou ik pas overwegen om het paard te kopen.
Laat hem eerst keuren door een andere dierenarts, spreek af met de manege eigenaar wie voor de kosten opdraaid, mocht blijken dat het paard niet geschikt is voor jouw doel (ookal wordt het een grasmaaier, kan hij wil pijnvrij grazen? Is het niet dusdanig erg dat ie ingeslapen moet worden> wie draait dan voor de kosten op, immers, gekeurd is nog niet gekocht?)
Heb je al stalling gevonden? Zorg dat je duidelijke afspraken maakt over de overbruggingsperiode, zolang hij nog op de manege staat en hij wél van jou is, dat, mocht hij door toedoen van de manege eigenaar "slechter"worden (en niet meer in de staat van de dag van de keuring verkeren, en niet meer in overeenstemming met de fysieke aspecten waarin jij tot koop bent overgegaan) wat er dan gebeurd.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit en te nimmer zo'n paard zou kopen. Je kan hem oplappen, maar als er geen duidelijk perspectief is, zou ik het laten. Hoe moeilijk dat ook is.

Ijzers; zoek een goede hoefsmid (neem evt contact op met een kliniek) en doe dat in overleg, met sommige paarden kan het makkelijk, bij andere gaat het wat moeilijker> Heeft ie geen speciaal beslag nodig voor de revalidatie? Zou het van de ijzers afhalen hem geen extra klap geven op zn spieren en gewrichten die nu toch al het zwaar te verduren hebben?
Vervoer; Je kan ze wat verdoven met dat middel, mijn ervaring is dat zodra het paard erin staat, goed vast hebt gemaakt en rustig méteen wegrijdt, paarden veelal rustig worden.
Laatst bijgewerkt door muiszje op 25-11-09 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:17

Ik zou hem eerst maar verhuizen en even tot rust laten komen op zijn nieuwe plek.Als alles een beetje zijn gang gaat , kan je een dierenarts nog eens naar hem laten kijken, maar een goede fysiotherapeut kan soms ook veel doen.
Ijzers kan je er wel af laten halen, maar hij kan dan wel even gevoelig zijn op zijn voeten. Hou je dezelfde smid? Als hij het goed deed bij het paard en hij kent hem dus goed, lijkt mij dat wel fijn. Dan kan hij je ook adviseren.
Wat beteft het vervoeren. Is hij normaal makkelijk op de trailer? Dan zou ik geen sedalin geven. Ik zou dan een paar dagen achter elkaar even oefenen met in en uit de trailer. Als dat goed gaat kan je dan een datum plannen voor de verhuizing.
Mocht het echt noodzakelijk zijn om eerder te verhuizen en het is echt gevaarlijk, kan je een klein beetje sedalin geven. Let wel op, de reacties van je paard zijn daardoor wel minder en kan soms ongelukken geven. Bv van de klep af vallen. Overleg dat van te voren met je dierenarts hoeveelheid enzo.
Veel geluk met je paard!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:29

cletjee schreef:
Ik heb dus besloten dat ik het paard wil kopen. ik heb stalling geregeld en voor 750 mag ik hem hebben. Ik zit alleen nog met een aantal vragen:
- Zal ik een andere dierenarts laten langskomen? Aangezien huidige dierenarts 3 verschillende conclusies heeft getrokken, vertrouw ik niet meer op zijn oordeel.
- Kan ik het paard van de ijzers afhalen? Stel hij wordt beter, dan mag hij toch sowieso een half jaar op de wei.
- Heeft iemand ervaring met de eerder genoemde blessures? En hoe groot is de kans dat het paard weer beter gaat lopen?
- Hij zal vervoerd moeten worden, maar is op dit moment zo gek als een deur(niet erg raar als hij 2 maanden rust nog altijd op 5 kg krachtvoer staat). Kan ik hem sedalin geven voor het vervoeren of is dit af te raden?

Een heleboel vragen, ik weet het. Maar ik zou jullie erg dankbaar zijn als jullie me informatie of tips kunnen geven. Alvast bedankt!

750 euro is best heel veel voor een kreuipel paard, maar ach dat is slechts de aankoop.
- ik raad je aan om met dat paard naar een kliniek te gaan en zeker een andere D.A dan nu kiezen.
Kreupelheidsonderzoek kan best prijzig zijn, maar beter dan nutteloze bezoeken van een D.A die niet door de huid heen kan kijken en dus nooit ee goede diagnose kan stellen.
- van ijzers afhalen kan, maar zou ik pas doen als hij niet meer kreupel is.
Door het eraf halen van de ijzers kan hij gevoelige voeten krijgen en is het dus moeilijker te bepalen waar hij last van heeft.Misschien moeten ze er wel af bij het kreupelheidsonderzoek voor foto's en kun je overleggen met de D.a of ze er beter weer onder kunnen of niet..
- Ik weet niks van de manier waarop de D.a op de verschillende diagnose is gekomen, dus weet ook niet of ik daar veel waarde aan moet hechten.
- krachtvoer zou ik eerst minimaliseren - alleen een beetje zodat hij niet wordt overgeslagen met de voerbeurten
- ik zou voor je het paard gaat vervoeren eerst de sedalin uitproberen, zodat je weet hoeveel het paard daarvan nodig heeft. Sommige reageren niet op de "aanbevolen" hoeveelheid. (meer of minder is erg afhankelijk van het paard - grote van het paard hoeft niet mee te spelen.

jettaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 13:31

Fijn dat jullie met me meedenken. Iedereen heeft me al gezegd dat ik het niet moet doen, maar ik ben nu eenmaal verliefd geworden.

Ik wil het paard al heel erg lang kopen. Ik sta liever naast het paard dan dat ik erop zit, maar vind buitenritjes maken wel leuk. Verder doe ik ook aan vrijheidsdressuur. Ik ben me ervan bewust dat de kans groot is dat Reggae niet beter wordt. Indien hij pijnvrij op de wei kan lopen, mag hij dat de rest van zijn leven.
Op de buigproeven loopt hij gewoon goed. Hier heeft de DA al naar gekeken. De kans dat hij nog als sportpaard te gebruiken is is 50%. De DA verwachtte wel dat hij nog recreatief bereden kan worden. Dit is allemaal gezegd toen ik nog niet had aangegeven het paard te willen kopen. Ik wil er wel nog een andere DA bijhalen, maar weet niet of ik dit doe nadat ik het paard koop of ervoor.
Ik weet dat de prijs hoog is en ga dan ook proberen om er nog iets vanaf te krijgen. Als ik het paard koop, gaat het meteen naar een andere stalling. De overbruggingsperiode is dus geen probleem.
Over de ijzers: als hij goed loopt zonder blijven die er voor altijd onderuit. Ik weet niet of hij dezelfde smid blijft houden. Als de smid op de nieuwe stal me bevalt, krijgt Reggae deze ook.
Reggae is altijd een heel gemakkelijk paard geweest. Trailer in en uit zijn geen probleem. Hij is door het stilstaan echter zo veranderd. Alles is eng en om voor te schrikken. Daardoor weet ik niet hoe hij zal reageren als hij op een plaats komt die hij niet kent.

Danik jullie wel voor de reacties!

jettaaa

Re: Grasmaaier gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 13:36

Ik weet trouwens dat het me erg veel geld kan gaan kosten. Ik heb hier een spaarpot voor, dus dit moet geen probleem zijn. Weet iemand een goede kliniek in Limburg(omg. Sittard)? En wat zullen de kosten zijn van zo'n kreupelheidsonderzoek.
Hij lijkt overigens geen pijn te hebben. Hij kijkt goed uit zijn ogen en als hij op de wei komt is hij erg vrolijk. Hierbij hou ik natuurlijk wel in mijn achterhoofd dat dit ook kan zijn door zijn overschot aan energie.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:41

komt ie nog in de wei dan?

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:43

Ik ga mee met de vorige reacties want ik lees:
Op de buigproeven loopt hij gewoon goed. Hier heeft de DA al naar gekeken. De kans dat hij nog als sportpaard te gebruiken is is 50%. De DA verwachtte wel dat hij nog recreatief bereden kan worden.

Ik lees uit je verhaal niets over foto's en scans, dus is deze inschatting van de DA niets meer dan nattevingerwerk. Paard is nu kreupel, en hoe komt dat? Hij zou beter oorzaak kunnen opsporen dan dit soort vage uitspraken te doen. Ik zou absoluut voor slachtprijs gaan, en de eigenaresse wordt daarmee beter doordat ze weet dat hij nog een kans krijgt om in leven te blijven.. Ik zou wel in mijn achterhoofd houden dat de kosten flink kunnen oplopen (foto's en scans en onderzoek, oef! ik heb ze net achter de rug dit jaar) en dat de meeste mensen die een paard kopen daar uiteindelijk meer mee willen doen dan ze in eerste instantie dachten te gaan doen.

Verliefd zijn op een paard wat je wilt kopen is prima, gewoon combineren met je verstand :-)
Veel succes in ieder geval!
Laatst bijgewerkt door stefje op 25-11-09 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:43

Een kreupelheidsonderzoek kan zomaar tusen de 500 en 900 euro kosten,en dan volgt de eventuele behandeling nog...zorg ervoor dat hij per direkt van dat vele krachtvoer afgaat en lekker veel hooi krijgt.
voor het vervoer zou ik geen sedalin gebruiken,heb paarden gezien die daar volledig doorheen gaan en dan worden ze echt eng,ze kennen dan hun eigen grenzen niet meer;het kan dan echt gevaarlijk worden.
ik wens je veel succes en wijsheid,knap dat je dit wil doen het paard mag blij met je zijn;zorg idd voor een goede veearts dan ben je al half op weg!

jettaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 13:50

Hij komt nu nog een 4 dagen per week een half uurtje per dag in de wei. Hij mag grazen, maar niet lopen. Na een half uur begint hij te lopen, dus dan haal ik hem eraf. De rest van de dagen(dat zijn de dagen dat ik s'avonds pas kom) graas ik aan de hand met hem.

Ik heb al aangegeven dat hij van het krachtvoer af moet en de eigenaresse was ermee bezig.
Even voor de duidelijkheid. Het paard is van de manege-eigenaresse. Zij heeft het nu voor het zeggen en haalt de DA erbij. Ik weet dat het paard nog minimaal 2 maanden rust moet houden. Als hij over 2 maanden niet beter is, zal ik ervoor kiezen om naar de kliniek te gaan. Op dit punt heeft óf de DA niet aangegeven dat het raadzaam was om naar de kliniek te gaan, óf de eigenaresse heeft ervoor gekozen dit niet te doen. Dat weet ik op dit moment niet.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:56

Je moet wel heel gek zijn op dit paard anders zou je hier niet aan willen beginnen.

Je zegt dat de 50 % kans is dat hij nog als sportpaard is te gebruiken. Waar is dit op gebaseerd, er is toch geen diagnose gesteld? Dat het paard kreupel is is duidelijk maar wat de oorzaak is niet dus een prognose lijkt mij onduidelijk.

Een paard die kreupel loopt heeft pijn, noem het onregelmatig, niet rad of anders, het komt allemaal op hetzelfde neer.
Waar ik mijn vraagtekens bij zet is dat jij (als leek noem je het zelf) niet kan zien aan welk been het paard kreupel loopt en dus niet kan varen op je kennis en ervaring wanneer jij de eigenaar bent van dit paard. Het is allemaal ook moeilijk om te zien en dat is geen verwijt naar jou maar geen goede basis voor dit paard lijkt mij.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:24

cletjee schreef:
Hij komt nu nog een 4 dagen per week een half uurtje per dag in de wei. Hij mag grazen, maar niet lopen. Na een half uur begint hij te lopen, dus dan haal ik hem eraf. De rest van de dagen(dat zijn de dagen dat ik s'avonds pas kom) graas ik aan de hand met hem.

Ik heb al aangegeven dat hij van het krachtvoer af moet en de eigenaresse was ermee bezig.
Even voor de duidelijkheid. Het paard is van de manege-eigenaresse. Zij heeft het nu voor het zeggen en haalt de DA erbij. Ik weet dat het paard nog minimaal 2 maanden rust moet houden. Als hij over 2 maanden niet beter is, zal ik ervoor kiezen om naar de kliniek te gaan. Op dit punt heeft óf de DA niet aangegeven dat het raadzaam was om naar de kliniek te gaan, óf de eigenaresse heeft ervoor gekozen dit niet te doen. Dat weet ik op dit moment niet.

Dus is er geen scan of foto gemaakt. Mits je besluit het paard te kopen, zou ik zeker geen 2 maanden rust aanhouden zonder de juiste info. Zonde van de tijd en pijn van het dier. Ik weet niet hoe kreupel hij is, maar volgens mij is hij nu al best lang kreupel en heeft rust niet geholpen. Ik verwacht niet dat nog meer rust wel zal helpen.

Wat ik aan raad is een kreupelheidsonderzoek op de kliniek - betaald uit eigen zak - op voorwaarde dat je na dat onderzoek kan besluiten of jij hem wil kopen voor een vooraf bepaald bedrag. (geloof niet de de huidige eigenaresse anders accoord gaat)
Dan ben je een hoop geld kwijt, maar weet je vóór je de totale verantwoordelijkheid op je neemt, wel waar je aan toe bent.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:31

Ik zou beginnen met een scan te laten maken, daarop is in ieder geval te zien of het een peesblessure betreft. En laat dit dan door een ander dierenarts doen!

Eentje die ik je kan aanraden is Mark Deus. Vrij bekend in paardenland (vooral in het zuiden) niet overdreven duur en gewoon heel goed. Hij heeft een mobiele scanner dus je zou daarvoor niet naar de kliniek hoeven.

Verder is 5kg brok echt VEEL. Haal hem daar zsm vanaf! Dat krijgt mijn paard nog niet als ie volop aan het werk is. Als jouw paard volledig stil staat is een handje voor het idee voldoende.

Heel veel succes ermee!

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:41

Ik denk ook dat je moet voorstellen wat superwoman hierboven zegt. Zorg dat je goed weet wat het probleem en de toekomstmogelijkheden zijn. Ijzers eraf halen zou ik voorlopig even mee wachten. Als paarden lang op ijzers hebben gestaan moeten ze vaak echt wel een poosje wennen aan op "blote voetjes" lopen, om dit nu boven op de huidige -onduidelijke- kreupelheid te gaan doen lijkt mij niet handig.

Vijf kg brok zou ik ook MINIMAAL halveren, geef m lekker hooi zoveel als tie wil, al die brok en geen energieverbranding draagt niet bij aan herstel.

jettaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 18:27

Bramasole schreef:
Je moet wel heel gek zijn op dit paard anders zou je hier niet aan willen beginnen.

Je zegt dat de 50 % kans is dat hij nog als sportpaard is te gebruiken. Waar is dit op gebaseerd, er is toch geen diagnose gesteld? Dat het paard kreupel is is duidelijk maar wat de oorzaak is niet dus een prognose lijkt mij onduidelijk.

Een paard die kreupel loopt heeft pijn, noem het onregelmatig, niet rad of anders, het komt allemaal op hetzelfde neer.
Waar ik mijn vraagtekens bij zet is dat jij (als leek noem je het zelf) niet kan zien aan welk been het paard kreupel loopt en dus niet kan varen op je kennis en ervaring wanneer jij de eigenaar bent van dit paard. Het is allemaal ook moeilijk om te zien en dat is geen verwijt naar jou maar geen goede basis voor dit paard lijkt mij.

Over de diagnose. Dit is de enige "diagnose"die ik tot nu toe heb. Ik weet nu in ieder geval dat het een flinke blessure is.
Het gedeelte van leek heb ik verkeerd uitgelegd. Voordat de Da de eerste keer kwam, dacht ik dat het paard achter niet goed liep. De DA zei toen dat hij rechts voor kreupel liep. Aangezien een DA er waarschijnlijk meer verstand van heeft dan ik, heb ik dit aangenomen. Toen de DA de tweede keer wam, zei deze dat hij zijn kniebanden linksachter ontwricht had. Ik heb het dus bij het rechte eind gehad, maar dacht darrvoor dat ik het als leek nooit beter zou kunnen zien dan iemand die hiervoor geleerd heeft.
Over de ijzers: hij heeft alleen voren ijzers en is achter kreupel. Is het dan ook zo dat er rekening gehouden moet worden met de blessure?
Over de scan: Hier had ik eigenlijk nog helemaal niet bij nagedacht. Denken jullie dat dit een goede manier is om te weten te komen wat het paard precies mankeert? En wie weet een goede dierenarts die in Susteren een scan zou kunnen komen maken?

Ik ben inderdaad heel erg gek op dit paard. Ik ben altijd heel bang geweest, maar sinds ik Reggae laese durf ik alles, maar dan wel alleen met hem. Ik sta liever naast hem, als dat ik op een ander paard rij. De afgelopen maanden heb ik er alleen maar naast gestaan en ik ben het alleen maar leuker gaan vinden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:36

Als je besluit het paard te laten onderzoeken op jouw kosten, zet dan de afspraken met de huidige eigenaresse op papier want voor hetzelfde geld is er iets aan de hand wat helemaal goed kan komen met weinig kosten en dan wil zij het paard niet meer kwijt voor 750 euro.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:49

cletjee schreef:
Over de diagnose. Dit is de enige "diagnose"die ik tot nu toe heb. Ik weet nu in ieder geval dat het een flinke blessure is.
Het gedeelte van leek heb ik verkeerd uitgelegd. Voordat de Da de eerste keer kwam, dacht ik dat het paard achter niet goed liep. De DA zei toen dat hij rechts voor kreupel liep. Aangezien een DA er waarschijnlijk meer verstand van heeft dan ik, heb ik dit aangenomen. Toen de DA de tweede keer wam, zei deze dat hij zijn kniebanden linksachter ontwricht had. Ik heb het dus bij het rechte eind gehad, maar dacht darrvoor dat ik het als leek nooit beter zou kunnen zien dan iemand die hiervoor geleerd heeft.
Over de ijzers: hij heeft alleen voren ijzers en is achter kreupel. Is het dan ook zo dat er rekening gehouden moet worden met de blessure?
Over de scan: Hier had ik eigenlijk nog helemaal niet bij nagedacht. Denken jullie dat dit een goede manier is om te weten te komen wat het paard precies mankeert? En wie weet een goede dierenarts die in Susteren een scan zou kunnen komen maken?

Ik ben inderdaad heel erg gek op dit paard. Ik ben altijd heel bang geweest, maar sinds ik Reggae laese durf ik alles, maar dan wel alleen met hem. Ik sta liever naast hem, als dat ik op een ander paard rij. De afgelopen maanden heb ik er alleen maar naast gestaan en ik ben het alleen maar leuker gaan vinden.

Ook als hij achter kreupel zou ik wachten met de ijzers...
Paard kan door de gevoeligheid anders gaan lopen, dús wordt dat lastiger om de diagnose te stellen.

Met alleen een scan kom je er niet.

Je moet een kreupelonderzoek laten doen door een goede dierenarts op een kliniek, zodat alles bij de hand is om goed onderzoek te kunnen doen. Dierenartsen nemen ook nooit zómaar foto's bij een kreupel paard, want een aan een bemerking op de foto hoeft een paard geen last te hebben. Diertenartsen werken dus doormiddel van uitsluiten en optellen om zo de juiste diagnose te kunnen stellen.

Ookal vind je rijden niet belangrijk, toch zou ik aanraden om pas tot kopen over te gaan als jij weet wat er aan de hand is zoals eerder geschreven- want wat als er uit het kreupelonderzoek naar voren komt dat hij altijd pijn zal blijven houden?

Paardentaxi zou je bijv kunnen helpen als je met vervoer zit.
Op bokt is een stel die het zelfs erg goedkoop doet, omdat ze het leuk vinden.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:56

ik vind dat je een dikke pluim verdiend! fijn dat je dit doet voor het paard! ik hoop dat alles goed komt voor jullie en dat je nog saampjes lang kan genieten van elkaar;-)

1 tip: zodra je paard goedgekeurd is, doe em in de verzekering voor ziektekosten!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:40

in sittart weet ik geen kliniek, enige fijne kliniek die ik ken zit in ell

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:44

Reggae mag heel blij zijn met jou!!
Ik zou sowieso een andere da inschakelen als je al geen goed gevoel hebt bij de laatste da die bij
Reggae is geweest. Ook zou ik zeker overwegen een scan te laten maken, denk dat dat een goede manier is om te achterhalen wat hem nu eigenlijk mankeert.

Ik hoop echt voor je dat het allemaal goed komt en dat je samen met Reggae nog een heleboel pijnvrije jaren voor de boeg hebt. Ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen en ik hoop dat je ons op de hoogte wil houden!!

jettaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 23:56

Ik heb voor mezelf besloten dat ik morgen even met de eigenaresse overleg. Ik zal haar voorstellen dat ik hetpaard laat onderzoeken en dat ik na een diagnose besluit of ik hem koop of niet voor het afgesproken bedrag.
Ik heb meerdere keren gelezen en gehoord dat Deuss uit Susteren erg goed is, en zal hem dan ook bellen voor een eventuele scan en verder onderzoek. Als ik geluk heb, kan ik morgen al gaan bellen en dan is het verder afwachten.
Als ik meer weet zal ik het zeker laten weten. bedankt voor het meedenken.

jettaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 15:17

Even een update. Ik heb de eigenaresse voorgesteld dat ik een scan zou laten maken. Net op dat moment kwam de DA langs die Reggae als laatste bekeken had. Dit bleek Deuss te zijn. Ik heb altijd gedacht dat de DA die de eerste 2 keren is langsgeweest, de 3de keer ook is gekomen, maar dit blijkt niet zo te zijn.
Ik heb hem gevraagd of het aan te raden was om een scan te maken. Hij zei dat als dit zijn eigen paard was, hij het niet zou doen. Reggae heeft zijn kniebanden ontwricht, maar dit is een oudere blessure. De gescheurde bilspier is een nieuwe blessure, die recent is ontstaan. Dat was schijnbaar te voelen. Hij kon scannen, maar dan was het de vraag of de blessure niet te diep zat, en dan moest het paard toch nog minimaal 2 maanden op rust. Hij raadde aan om na 2 maanden te kijken hoe het gaat.
Paard is zeker nog voor bosritjes te gebruiken en het streven was, naar zijn eigen woorden, om hem ook nog als sportpaard te gebruiken, al is het niet 100% zeker dat dit kan.
Ik ga morgen voor de laatste keer op de nieuwe stalling kijken en zal dan de knoop doorhakken.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:09

Als je hem wel koopt geef je dit paard een geweldige kans. Wie weet hoe hij nog weer opknapt. Maar besef wel dat je je ook een hoop zorg, stress en ellende op de hals haalt. Als je dat allemaal aan kan verdien je echt een dikke pluim en hoop ik dat hij opknapt en je nog jaren lang van hem kunt genieten. Heel veel wijsheid met het nemen van zo'n moeilijke beslissing.