wanneer komt er een verbod op prikkeldraad?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nillie

wanneer komt er een verbod op prikkeldraad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 16:02

Bij ons in de buurt is een hele grote wei die in de winter wordt begraasd door een stuk of tien paarden. Ze zijn van verschillende eigenaren en ik vraag me iedere keer weer af hoe lang het goed blijft gaan, omdat de omheining voor een groot deel uit prikkeldraad bestaat.
Zondag is het dus inderdaad goed mis gegaan: een twee en half jarige is in het draad verstrikt geraakt met een van z'n benen. Zo erg dat ze het dier hebben moeten laten inslapen.
Ik snap werkelijk niet dat je het risico wil lopen en je paard op een wei met prikkeldraad zet. Daar kan ik me zo ontzettend boos over maken!!!! :( :( :( :( :(
Natuurlijk heeft lint ook z'n nadelen, maar toch vind ik prikkeldraad een hele slechte en gevaarlijke keus.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:07

Idd.
Ik vind het ook schandalig dat ze hier in de buurt een stuk afzetten met prikkeldraad voor een dierenoversteekplaats |o
Neem dan een rubbere omheining oid.

Lieszje

Re: wanneer komt er een verbod op prikkeldraad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:16

Ik ben ook tegen prikkeldraad.
Ik heb zelf zo´n 3,5 jaar een merrie gedaan die een wond had door prikkeldraad (was van de slecht gered op 4-jarige leeftijd).
Er zijn genoeg betere omheiningen, dus waarom prikkeldraad?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:21

Lieszje schreef:
dus waarom prikkeldraad?

het is goedkoop. En zeker bij boeren met wat pensionpaarden die het prikkeldraad sowieso hebben voor de koeien is het moeilijk dat eruit te krijgen.

Rambokim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:46

Nillie schreef:
Bij ons in de buurt is een hele grote wei die in de winter wordt begraasd door een stuk of tien paarden. Ze zijn van verschillende eigenaren en ik vraag me iedere keer weer af hoe lang het goed blijft gaan, omdat de omheining voor een groot deel uit prikkeldraad bestaat.
Zondag is het dus inderdaad goed mis gegaan: een twee en half jarige is in het draad verstrikt geraakt met een van z'n benen. Zo erg dat ze het dier hebben moeten laten inslapen.
Ik snap werkelijk niet dat je het risico wil lopen en je paard op een wei met prikkeldraad zet. Daar kan ik me zo ontzettend boos over maken!!!! :( :( :( :( :(
Natuurlijk heeft lint ook z'n nadelen, maar toch vind ik prikkeldraad een hele slechte en gevaarlijke keus.

Die van mij staat ook in een land dat omheind is door prikkeldraad. En dat is omdat het land al zo was. Ik heb het niet gemaakt + dat er ook wel eens koeien of schapen in staan. Ik ben ook helemaal niet bang dat hij in het draad terecht komt want zo slim is hij wel. (dat hij dat niet doet ook als hij schrikt of wat dan ook)

Greetz

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:50

Ik ben ook tegen prikkeldraad.Mijn weiland was omheind met prikkeldraad,maar heb alles weg gehaald.
Was wel een heel werkje en me handen kapot,maar had het er wel voor over.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:03

Als eigenaar heb je het zelf voor het zeggen of je paard wel of niet achter prikkeldraad komt te staan. Als bij een staleigenaar geen pensionners komen omdat er prikkeldraad is zullen zij heus het land wel anders omheinen. Zo niet en sta je ergens met prikkeldraad kun je dit natuurlijk zelf aanpassen.

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:05

mijn paardjes staan al 14 jaar in een weide met prikkeldraad
nog nooit iets voor gehad met geen van allemaal zelfs de veulens staan van kleins af in de prikkeldraad weides hoor gewoon bij de koeien en de schapen

Miss_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:10

Denk dat niemand echt een voorstander is van prikkeldraad. Ik kan wel begrijpen dat mensen hiervoor kiezen omdat het waarschijnlijk goedkoper is. Maar wanneer je eens hebt gezien wat prikkeldraad met een dier kan doen, kies je voortaan toch liever voor een iets duurdere maar veiligere oplossing. Alhoewel stroomdraad/lint ook nare wonden kan opleveren....

Rambokim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:22

Ik denk dat er ook een groot verschil tussen zit. Bijv. als jij een heel groot land hebt met prikkeldraad dan is de kans natuurlijk een stuk kleiner dan een kleinstukje land. Die van mij staat in een heel groot stuk en hij komt amper bij het draad in de buurt. En dat verbod vind ik onzin moeten mensen toch zelf weten. Ik bedoel je heb ook mensen die springen en prikkeldraad om de balken doen daar zit toch ook geen verbod op? En dat vind ik even erger dan een land omheind et prikkeldraad.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:25

Mijn verzorgshet stond eerst ook met veel prikkeldraad als omheining en toen was het dus ook een keer mis gegaan
nu zie je nog op veel plekjes witte haren inplaats van zijn bruine haartjes, gelukkig staat hij nu meerendeels achter schrikdraad
blijf het maar gevaarlijk vinden, mijn keus zou ook zeker geen prikkeldraad zijn. never!
het verhaal over mijn verzorgshet had ik trouwens gehoord van de eigenaar, toen verzorgde ik hem nog niet namelijk ;)

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:26

Rambokim schreef:
Ik denk dat er ook een groot verschil tussen zit. Bijv. als jij een heel groot land hebt met prikkeldraad dan is de kans natuurlijk een stuk kleiner dan een kleinstukje land. Die van mij staat in een heel groot stuk en hij komt amper bij het draad in de buurt. En dat verbod vind ik onzin moeten mensen toch zelf weten. Ik bedoel je heb ook mensen die springen en prikkeldraad om de balken doen daar zit toch ook geen verbod op? En dat vind ik even erger dan een land omheind et prikkeldraad.

Idd, dat is bij die van mij ook het geval, er staat wel prikkeldraad, maar ze komt er verder niet echt bij. Ik denk ook niet dat ze er echt door wilt gaan, en staat nl een haag achter en voor de rest echt "bos."
Wij hebben er alleen wel een schrikdraadje bij hangen.

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:36

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 17-04-22 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 12:58

Vreselijk! :n

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:48

Prikkeldraad, alleen dat woord al! Vindt het zulk vreselijk spul!
dat je daar je weiland mee druft af te zetten :(
Als een dier daar in komt te zitten pff, moet er niet aan denken!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:50

Rambokim schreef:

hoe kom je op het bizarre idee dat prikkeldraad om de balken toegestaan is? dat wordt toch echt gezien als dierenmishandeling hoor.

Ik snap werkelijk niet hoe mensen prikkeldraad op wat voor manier dan ook goed kunnen praten, ongelooflijk. Levensgevaarlijk, dat plaatje zegt alweer meer als genoeg

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:52

Ik heb egt een hekel aan prikkeldraad!

ik dacht dat er geen stroom opstond,omdat er van die prik dingen aan zitten,maar nee er stond dus stroom op :+..

volgende keer niet meer vast pakken :o

xTamay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:56

-
Laatst bijgewerkt door xTamay op 14-11-25 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

FlOris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:41

Ik ben absoluut tegen prikkeldraad, ik snap niet dat heel veel paardeneigenaren dat gewoon niet weten! Neem dan lint dat je onder stroom zet, daar kan een paard zich dan niet pijn aan doen..

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:42

Ik ben ook totaal tegen prikkeldraad, ik snap niet dat sommige eigenaren het nog gebruiken als afrastering.
Een paard (of ander dier) kan zich hier enorm aan verwonden, fataal zelfs..
Ik ben in ieder geval al blij dat ik het steeds minder zie.