Wie weet er in de buurt van Bergschenhoek een boer/pensionstal ed. waar ik tegen een vergoeding m'n paardenmest kan brengen (van 1 pony)? De maneges in de buurt heb ik al gebeld maar die doen dat niet meer. Ze gaven als rede op dat ze een mestboekhouding moesten bijhouden en maar een bepaald mest quotum hebben.
Als het maar voor 1 pony is, kan je het misschien in de compostcontainer gooien?? Of heb je een viezerik staan???
hinta
Geplaatst: 20-11-09 18:03
je kunt er ook een composthoop van maken, voor je tuin. en er zitten vast boeren in de buurt waar je het naar toe kunt brengen.
VanHuisUit
Geplaatst: 20-11-09 18:31
Gebruik je stro of bijv (makkelijker) afbreekbaar hennepvezel? En er zijn enorm veel tuinders bij jullie inde buurt, die willen wel mest hebben hoor. En anders .... vuilcontainer extra bestellen bij de gemeentereiniging, in ieder geval geen stro gebruiken maar iets anders als stalbedekker en zo afvoeren. Maar ik zou wat vrienden worden met een tuinder Ik sta zelf in Berkel, vlakbij jou en bij mij wordt het gewoon weggehaald door de mensen van de tuinvereniging, waar ik bij sta. Ik heb wel een gedeelte waar ik het bewaar en ik doe het in plastic zakken. Zo kunnen ze het makkelijk meenemen. Ik heb ongeveer 2 3/4 gevulde vuilniszakken per dag. Ik heb ook al wel eens mest meegenomen voor onze buren ,de schooltuin etc. Mensen weten het ook envragen wel eens om een paar zakjes voor op de composthoop