Onkruid in bak, moet de boer het weghalen of de pensioners??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mustang1995

Onkruid in bak, moet de boer het weghalen of de pensioners??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 20:05

hey, bij ons in de bak is er onkruid gegroeit, we hebben het hier over een zeer giftige variant, ik weet niet de exacte naam enzo maar weet wel dat het niet goed is voor een paard/pony maar wij zetten dus elke keer (voor het onkruid dr was) onze paarden in de bak nu kan je er dus niet vandaan, omdat ze dan dr misschien van eten. wij willen het best weghalen, maar moet de eigenaar de boer dus, daar voor zorgen of de persioners??

alvast bedankt voor het lezen de moeite en de tips/reacties.

Liefs

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:16

Hoeveel moeite is het met alle pensiongasten samen een bak van 20x40 even samen leeg te trekken, als dat betekent dat je daarna je paard weer veilig buiten kunt zetten?

Of, in andere woorden, waarom 'zeuren' over wat 'hoort' als dat vermoedelijk niets oplevert en het gewenste resultaat in een vloek en een zucht bereikt kan worden gewoon door het even zelf te doen?

cheyentic

Re: Onkruid in bak, moet de boer het weghalen of de pensioners??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:17

toch is het de taak van de boer lijkt mij.. of je moet het kaal huren allemaal, dan is het wat anders.. sta je gewoon op pension is het aan de boer de spullen te onderhouden en dus ook de bak

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:18

ligt aan de afspraakn die je met hem hebt denk ik?

Tja, als het weinig is zou ik het zelf doen; gaat vaak een stuk sneller ;)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:19

Ja, en zo werkt het dus 99 van de 100 keer in de praktijk niet, en wie is de dupe? De eigenaren die tijd verspillen met hun paard in de gaten houden, of de paarden die niet buiten komen. En in dezelfde tijd doe je het even zelf.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:24

OP de tijd dat je er onderling op stal over discussieert en hier nu een topic overplaatst, had je wss de bak al lang leeggeplukt, wat uiteindelijk nog altijd de meest efficientste manier is.

Mustang1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 20:25

wij hebben het ondertussen al zelf weggehaald, ik vroeg alleen wie het eigenlijk hoort te doen, en de enige die me daarbij hielp was: cheyentic

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:34

Dat ligt aan de afspraken die je maakt. Het is bij menig pensionstal ook zo dat je de mest zelf uit de bak moet halen terwijl je wel all-in staat. Je kunt het gewoon met de boer even bespreken. En dan kun je afspraken maken voor de volgende keer.

Mustang1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 12:57

dankje!

Denise_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:41

Het ligt inderdaad erg aan de afsrpaken die je hebt en hoe je paard er staat. Als alles inclusief is, dan zou toch de boer ervoor meoten zorgen. Maar moet je zelf ook mesten etc. dan wordt het een lastige vraag. Dan zou ik het er toch zelf uit halen, dat is de snelste manier en dan kunnen de paarden weer lekker buiten staan. Wel zou ik het dan met de boer overleggen, misschien dat hij er ook op kan letten en soms wat weg kan halen? Vele handen maken licht werk...