Dit staat vast niet goed, maar ik weet niet waar ik het wel neer zou moeten zetten. Over een tijdje (lente 2010) ga ik weer een nieuw paardje kopen, nu heb ik met mijn vorige eerste paardje 3 jaar op dezelfde stal gestaan, er werd super voor de paarden gezorgd, het was gezellig en de prijs was ook mooi. Nu vond ik alleen de stallen vreselijk, alles was perfect maar de stallen waren klein, muf, donker, ongeisoleerd enz.. Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe stal, met mijn kleine budget is dit best moeilijk en als ik meer geld uit wil geven aan de stal moet ik meer werken en is er dus minder tijd voor het paard, dit vind ik dan ook geen optie. Ik zelf woon in Terheijden, mijn vriend woont in Stiphout. In Terheijden zijn de stallingen en weides nogal schaars en best prijzig, bij mijn vriend in Stiphout zijn er stallingen in overvloed, prachtige uitrijmogelijkheden en toch ook een aantal binnen mijn budget (en op fietsafstand). Waar ik nu dus mee zit: zet je een paard zo ver weg van je huis? Om de week in de weekenden gaan we naar mijn vriend, ook delen van de vakanties dus dan zou ik hier niet naar het paard kunnen en hier zit ik dus met het stallings probleem. Bij mijn vriend lijkt het tot nu toe allemaal perfect, ik ben volgend jaar veel vrij van school en zou dan dus op en neer kunnen reizen, in de weekenden en vakanties ben ik er dan zoiezo alle dagen. Uiteindelijk zou ik er dan, mits ik hem daar zou stallen, 4 tot 5 dagen in de week langs kunnen gaan. Natuurlijk zou ik voor de overige dagen een bijrijdster zoeken. Ik weet dat het mijn eigen keuzen is, maar ik vind dat allebei de opties voors en tegens hebben dus bij deze vraag ik jullie om raad!
friesiszwart
Ik zou zo wie zo naar een stalling in de buurt op zoek gaan. Reizen kost ook en gaat ten koste van de tijd die je met het paard door kan brengen.
AapjeAstrid
Geplaatst: 19-11-09 09:07
Ik zou toch een stalling dichterbij zoeken. In de tijd die je kwijt bent aan het reizen zou je ook extra kunnen gaan werken zodat je paardje op een iets duurdere stal kan staan. Het gaat namelijk allebei ten koste van de tijd die je met je paard kan doorbrengen.
Ik zou mijn paard niet zo verweg zetten. Reken maar eens uit hoeveel je kwijt bent aan het reizen er naar toe en weer terug. Dan kan je denk ik beter wat meer geld uitgeven aan een stalling dichter in de buurt. Je zou dan ook nog eventueel er een bijrijdster bij kunnen nemen die een kleinde bijdrage doet in de kosten.
joliene
Geplaatst: 19-11-09 12:32
Ik las net dat een jee pensionstalling zoek dat heel goedkoop moet zijn. Ik denk dat je je droom maar beter op dit moment met dat budget kan laten varen.
Wispeltuur
Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-09 23:29
Het reizen zou voor mij gratis zijn aangezien ik ov heb dus de kosten zijn niets hoger
en wat nu als het eens BV uit gaat met je relatie?? ik zou toch kiezen om hem dichterbij te zetten hoor.
Wispeltuur
Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-09 17:51
nouja, ik heb daar ook al over na zitten denken wat nu als het uit gaat? Maar we zijn nu 4 jaar samen, als ik dat nu nog zeg kan ik dat wel blijven zeggen toch?
Undefined
Geplaatst: 23-11-09 17:53
Hm en die stal die muffig etc is, komen ze daar veel buiten?
misszoya
Geplaatst: 23-11-09 18:26
ik zou je alle voors en tegens eens op een rijtje zetten, wat je het belangrijkste vind, je zou ook nog een tijdje kunnen wachten met een paard te kopen tot je een vast huis hebt, en daar je paard neer zetten. succes
Idifix
Geplaatst: 23-11-09 18:37
Ik zou het ook niet weten ik denk al onmiddelijk aan dingen zoals wat als mijn paard iets voorkrijgt kan ik er snel zijn etc. Ik zou echt voor jezelf een goede planning maken van wnnr kan ik zeker altijd gaan en wnnr niet..wel goed vind ik dat als je het zou doen al besloten hebt voor een bijrijdster. Of idd zoals hier al is gezegt mss moet je even denken of je op dit ogenblik wel tijd en geld hebt voor een paard ..een paard hebben is leuk maar geef toe als je er niet veel tijd voor hebt is het dan zo leuk als je verwachtte zou ik denken..nuja je hebt al een eigen paard gehad dus..Maar zo een muffe stal zou ik ook niet willen hoor. Maar moet het echt in Stipthout ofso zijn ligt daar niets tussenin wat eventueel ook makkelijk bereikbaar is ( ik ben niet van NL dus). Want je geeft zelf aan dat ze bij jou in de buurt maar schaars zijn.
Wispeltuur
Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-09 20:43
Ze komen er wel veel buiten, mijn oude haf had eczeem en stond in de zomer dus 24 uur per dag elendig buiten met haar eczeem deken op zonder beschutting (ben ik ook nooit echt blij mee geweest) Maar als het winter is komt het bekende, begrijpelijke verhaal, ze trappen de weides kapot. Logisch de man had veel paarden te onderhouden en had in de zomer goede weides nodig met als gevolg dat mijn pony dus bijna de hele winter in de stal stond. Ik ging iedere dag wel met haar een half uur stappen op het erf, maar je ziet te gewoon wegkwijnen in die stallen. En ik heb het ook al zitten overwegen om nog te wachten met een paardje, maar ik ben nu een paar maanden zonder en het maakt me werkelijk gek. Ik weet dat het eigenlijk egoistisch is om nu al een paardje te kopen maar ik denk niet dat ik 5 jaar kan wachten als die paar maanden al zo vreselijk zijn. Natuurlijk komt er apsoluut geen paard mits alles helemaal tip top geregeld is. De voors en na`s heb ik zo goed mogelijk uitgelegd in het begin, en het probleem is dat beide voors en na`s hebben en ze dus beide een goede en slechte optie zijn. (bedankt voor de reacties!)