dilemma wil het beste voor mijn paardje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janien

dilemma wil het beste voor mijn paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 17:25

Op dit moment sta ik met mijn welsh x shet van vier jaar op een heel leuk pension midden in het bos. Echt een toplocatie en gezellig Ik betaal 90 euro excl voer, stro en hooi. en bijdrage voor de mestcontainer.
Een probleem alleen ( tenminste dat vind ik ) De eigenaar van pension huurt via natuurmonumenten een weide die helaas dus wel met prikkeldraad omheind is en ik kan daar maar twee dagen gebruik van maken. terwijl alleen ik en eigenaar van minishet gebruik maken van de wie want niemand van de paarden durft ivm draad. Verder kun je 1.5 uur per dag je paard losgooien in de bak maar dan moet je er wel bij blijven. Dan is het vaak ook nog eens zo dat iemand anders zijn paard al in de bak heeft staan, dus moet je wachten.
Ik ben bezig mijn pony voor de kar te beleren maar dat is vaak maar een keer per week en de rest wandel ik met hem. Ondanks dat het prachtig gelegen is is het dus best wel een heel gedoe om hem beweging te geven.
Heb bij mij in de buurt nog een adresje gevonden ( bij een boer ) met stal en elke dag in de weide. Stal is beetje primitief, kost net zoveel. Helaas niet zo mooi gelegen ( in de polder ) als in het bos en zal met karretje de weg op moeten. Maar de hele dag in de weide lijkt me voor hem toch echt wel beter ( denk ik )

AAAAAAh help ik weet het even niet meer

marrlinde

Re: dilemma wil het beste voor mijn paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:28

ik zou toch nemen waar je je het beste bij voelt, dat is dan toch kiezen tussen mooi plekje maar onveilig of minder mooi plekje maar veiliger als ik het zo begrijp :)

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:31

Jij moet kiezen wat jij het beste vind voor je paardje! En als ik je laatste zin lees, denk ik dat je heel goed weet wat het beste is voor hem.

Ik zou persoonlijk gaan voor de tweede optie!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:31

misschien is het een idee om dit probleem voor te leggen aan de eigenaar van je huidige stal? Misschien heeft hij nooit zo het probleem gezien, en er nooit wat aan gedaan.

Verder zou ik kiezen naar waar jij je het fijnst bij voelt, overal zitten de voor en nadelen aan vast.
Ik zelf ben echt een voorstander van paarden zoveel mogelijk buiten.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 17:37

Zet voor het prikkeldraad een lintje stroom, dat hoeft niet heel duur te zijn. Verder het prikkeldraar zolang met van dat afzetlint (rood/wit) goed eromheen draaien dan zien ze het iig goed. Ik heb vroeger mijn pony's wel vaker in prikkeldraad weilanden gehad, maar dat had ik liever dan 21 uur per dag op stal.

janien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 12:20

een schrikdraadje voor het prikkeldraad mag niet van natuurmonumenten ( is volgens hen horizonvervuiling ) daar had ik zelf ook al aan zitten denken. Maar ik ben net goed wezen kijken op dat laatste adres en dat gaat hem toch worden. Hij kan dan zelf bepalen wanneer hij overdag de stal in gaat en s'nachts. De eigenaar van dat adres heeft vroeger zelf paarden gehad die ziet ook dat er iets mis zou zijn. Als ik eens weg wil op vakantie bv hoef ik niet van alles te regelen en weet ik zeker dat hij buiten komt.

bedankt voor de reacties

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:24

Fijn dat je voor de andere stal kiest! Want een paard hoort niet achter prikkeldraad. Ik hoop dat jij en je pony veel plezier hebben op jullie nieuwe stal.

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:28

aan elk voordeel zit een nadeel
en aan elk nadeel zit een voordeel

ga lekker op je gevoel uit!!

o0gwen0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:18

je hebt een goede keuze gemaakt voor je paardje..
hoop dat jullie veel plezier beleven op jullie nieuwe stal..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:25

Misschien moet je eens met een aantal prikkeldraad wond foto's naar natuurmonumenten.

was prikkeldraad sinds kort ook niet verboden in de wei?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:09

jammer dat natuurmonumenten niet open staat voor alternatieven.
Glad draad is al een verbetering ten opzichte van prikkeldraad. en een dun schrikdraadje is net zo min opvallend als ijzerdraad, maar een stuk veiliger als een paard er doorheen gaat... Dan knapt het namelijk gewoon.

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 11:38

ik zou voor optie 2 gaan ;)

succes ermee!

lindabrother

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 17:41

ik zou ook gaan voor optie 2, dat klinkt erg goed!

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 22:12

Absoluut de tweede, het zou voor mij een absolute must zijn dat mijn paard elke dag lekker op de weide een paar uur minstens mag grazen..