wat zou jij doen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pepper3

wat zou jij doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 11:03

Wij hebben begin dit jaar vanaf 1 april een weide gehuurd van 2,6 hectare er was vantevoren bekend dat we geen schuilstalletje mochten zetten maar dat er 2 vaste stallen gezet zouden worden.
Dus wij nou oke dan kunnen we die gebruiken als het slechter weer word aangezien de pony's die we hebben gewend zijn om bij slechter weer naar binnen te gaan en snachts ook.
Dus de stallen waren gebouwd en er werd op een niet zo'n leuke manier doorgeschemerd dat we die niet mochten gebruiken omdat ze dan vies zouden worden. Ja een beetje een rare verhuurder maar daar staat hij om bekend hebben we gehoord achteraf.
Dus nu hebben we in de loop van de tijd kennis gemaakt met de 2 buurmannen aan beide zeides die daar ook een wei hebben liggen.
En die het vorig jaar hadden gehuurd en wat vertelde die ons nou dat die het beide voor 600 ja 600 euro minder hebben gehuurd dus wij al kwaad natuurlijk maar veel kan je er niet aan doen betaald is betaald.
Maar het mooiste bij die stallen die ook gewoon in onze wei staan zit een plank voor gespeikerd nouja oke maakt niet uit verder dan gebruiken we hem toch niet.
Dus we waren ik en een verzorgstertje van mijn pony's onze pony's aan het poetsen en die stonden aan die plank vast maar 1 pony schrok ergens van en trok heel de plank eruit.
Dus ik heb de plank met spijkers netjes aan de kant gelegd voordat ze er zich aan konden bezeren en dacht van nou laat het maar even zo zodra dat ze er in mesten ruimik het gelijk op.
Dus 2 dagen erna werd ik op gebeld en ja hoor door de verhuurder uhh ik zag dat je de stalletjes in gebruik wou nemen.
Ik zo nou nee de pony's waren geschrokken en hadden er de plank afgetrokken dus vandaar.
Hij zo o want anders kan er wel over gepraat worden dus ik dacht van naja oke als we het verder goed doen schoonmaken whij not
Dus hij zo van ja wil eigenlijk niet dat de stallen vies worden want anders kan ik niet zeggen dat ze niet meer nieuw zijn :S
En daarna zeidie weer van dat het wel besproken kon worden.
Dus ik denk even verder ik denk van heej die wil gewoon dat we er geld voor betalen
Dus ik zeg netjes tegen meneer de verhuurden als u denkt dat we er voor gaan betalen dan heeft u het mis ik ga namelijk niet wanneer ik al 600 euro meer heb betaald voor de weide van de mensen van vorig jaar ook nog is geld betalen voor de stalling.
Dus hij zei van nou dan houd ons gesprek hierbij op en hing op.
Die man hebben we gemerkt is wel zo link he dan denk je van we hebben al 600 euro meer betaald voor dat geld zou je de stallen voor kunnen gebruiken en dan probeerd hij 2 jonge hardwerkende mensen die ook nog is een kindje hebben wat hij weet die hun hobby willen uitoefenen en daarvoor hard werken nog is geld van af te schepen.
Dan kan ik zo kwaad worden he oke als je 100 of 200 of mischien 300 euro meer vraagt dan het jaar ervoor okee maar 600 euro meer vragen en ook de stallen niet mogen gebruiken ja tegen betaling en dat we het zelf schoonhouden. maar dat is niet meer als normaal lijkt me.

dus nu weten jullie ongeveer hoe de vork in de steel zit en nu komt het pas.

Mijn vriend en ik zaten te denken om een weide hier in de buurt nu staan ze op zo'n 10 kwartiertje rijden zonder schuilstal
En dan wilde ze gewoon in eigen woonplaats zetten waar we wel een schuilstal mogen zetten.
maar we hebben een jaar betaald voor de weide en veel te veel nu zit ik te denken kan ik het huurcontract ontbinden op 1 of andere manier omdat de huurder ons nier fair behandeld ondere andere geld van ons af proberen te schepen? zoals ik dat zie
Wat zouden jullie doen en wat denken jullie wat ik kan doen

Sorry voor het lange verhaal en als er onduidelijkheden zijn vraag ze en ga niet eerst zinloos antwoorden voordat er mischien mis communicaties onstaan dus houd het vriendelijk en kan best tegen kritiek als wij zelf niet goed gehandeld hebben maar wel netjes ;)

Marigold

Re: wat zou jij doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:24

ik vind dat de verhuurder zelf mag bepalen wat hij vraagt aan huur,
ook al is dat meer dan de vorige huurders hebben betaald, jullie hebben ermee ingestemd.
en het is jammer dat je net toen hij wilde praten over het gebruiken van de stal ineens het huurprijs item voor zijn voeten gooide,
niet zo tactisch, en ik kan me wel voorstellen dat hij even uitgepraat is.
sorry hoor, dat ik niet voor jou opkom in mijn post, maar ik ben eerlijk in hoe ik het zie.

of het huurcontract te ontbinden is.. geen idee, kan je beter even met die man over praten.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 11:33

Ik ben het met je eens dat hij ervoor mag vragen wat hij wil.
Maar hij was er al op uit om geld ervoor te vragen maar wil dit op een slinkse manier spelen. Dit merkte ik uit de manier van praten en dat hij meerdere malen het opnieuw erop gooide en ik zei dat ik er best over wilde praten maar hij er niet verder op doorging wat hij nu werkelijk wilde geef dit dan gelijk meteen aan dat maakt het een stuk makkelijker.
Ik wilde er gelijk over praten en afspraken maken terwijl hij erover heen praten wel 4 a 5 keer toe en op het laastt zei van als je de stallen wil gebruiken hoor ik het nog wel en ik het duidelijk al een paar keer aan had gegeven om al afspraken te willen maken erover.
Dan kan dat ook over de telefoon en ook al hij het al meerdere malen heeft gevraagd.
Daarintegen is hij niet eerlijk en was hij niet duidelijk over hoe hij het wilde.
als hij het netjes had gevraagd had ik netjes antwoord gegeven maar omdat hij het zo speelde.
Werd ik er gewoon een beetje boos over en zei ik dat we er al 600 euro memer voor betaald hadden dan de vorige mensen en dus ook niet meer gingen betalen voor de stalletjes ook ons goede recht omdat te zeggen. En het is niet dat hij net over de stalletjes wilde praten dat had hij al meerdere keren gedaan maar is er niet over doorgegaan toen ik dat wilde en afspraken wilde maken wat ik dus ook al hierboven heb aangegeven over hoe het is gegaan
Laatst bijgewerkt door Tanja op 17-11-09 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:53

Ik ben het eens met het feit dat hij mag vragen wat hij wil, ook al veranderd hij ieder jaar het is zijn grond mits het op contract staat.

In princiepe vind ik het niet netjes dat jullie geen gebruik mogen maken van de stallen als dat wel zo is afgesproken maar ik heb het idee dat de afspraken tussen jou en de eigenaar niet geheel duidelijk zijn.

Een contracact kan ontbonden worden als een van de partijen zich niet aan de afspraken houd.

Hoelang heb je iegenlijk nog precies betaald, want als je het kunt overbruggen zou ik wel verhuizen naar een betere plek en betere afspraken maken de volgende keer en alles op papier ;)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:01

Ik weet niet hoe het in NL zit met huren voor een jaar, of dat ook onder pachten verstaan wordt.
Hier in Frankrijk zit een max. prijs aan pachten!
Daarnaast, wat staat er in je huur contract qua stallen ed?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:03

Jij bent akkoord gegaan met de prijs, je wist dat je die stallen niet mocht gebruiken.
Dat hij betaald wil worden voor het gebruik van de stal niet meer dan logisch, dat jij een gezin hebt is zijn zaak niet als je het daardoor niet kunt betalen is jouw probleem niet het zijne..
Het is nogal makkelijk om jouw problemen op een ander af te schuiven,je hebt al eens een topic geopend over die stallen en wist dat je ongelijk had.
Waarom dan afgelopen zomer niet op zoek naar andere ruimte?
[VSW] geen stalling voor mijn welshjes
Dat hij eraan verdienen wil ook heel reeël, voor niks gat alleen de zon op en iedereen heeft het recht om winst te maken, nogmaals ook dat zijn jouw zaken niet jij bent akkoord gegaan met de huurprijs,,

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 12:07

Loes'sCorner schreef:
Ik ben het eens met het feit dat hij mag vragen wat hij wil, ook al veranderd hij ieder jaar het is zijn grond mits het op contract staat.

In princiepe vind ik het niet netjes dat jullie geen gebruik mogen maken van de stallen als dat wel zo is afgesproken maar ik heb het idee dat de afspraken tussen jou en de eigenaar niet geheel duidelijk zijn.

Een contracact kan ontbonden worden als een van de partijen zich niet aan de afspraken houd.

Hoelang heb je iegenlijk nog precies betaald, want als je het kunt overbruggen zou ik wel verhuizen naar een betere plek en betere afspraken maken de volgende keer en alles op papier ;)

Dat doe ik zoizo de volgende keer nog beter alles op papier We hadden het nu wel op papier.
Maar met die dingen waren me vriend en ik beginners op dit vak van een weiland huren.
We hebben gelijk alles in 1 keer moeten overmaken wat ook een stomme fout was.
verder zou hij de bak in het weiland egaliseren wat hij heeft gedaan maar niet goed genoeg waardoor er nu hele grote brokken van stukken weide in de bak liggen waardoor we de bak niet kunnen gebruiken want dan loop ik me pony's kreupel.
Hij zegt vrolijk van ja dat kan makelijk laat ze er maar door lopen. Maar zijn pony's lopen geen gevaar.
Verder heb ik het idee dat hij ons belazert waar we bij staan en wil gewoon niks meer met die man te maken hebben eigenlijk.
Wil het liefste gewoon naar een wei hier in buurt heb er overigens nog geen ben wel druk bezig.
Hij vertelde ook jaa er hoeft geen stroomdraad langs de slootkanten want daar gaan ze niet overheen ben al een paar keer mijn hengst kwijt geweest die bij de buren stond en vandeweek ook nog is over de weg liep levensgevaarlijk.
Nu hadden we op sommige stukken al stroomdraad langs de sloot vanwege de verbinding maar op sommige stukken niet. Nu overal weer wel natuurlijk.

Echwel schreef:
Jij bent akkoord gegaan met de prijs, je wist dat je die stallen niet mocht gebruiken.
Dat hij betaald wil worden voor het gebruik van de stal niet meer dan logisch, dat jij een gezin hebt is zijn zaak niet als je het daardoor niet kunt betalen is jouw probleem niet het zijne..
Het is nogal makkelijk om jouw problemen op een ander af te schuiven,je hebt al eens een topic geopend over die stallen en wist dat je ongelijk had.
Waarom dan afgelopen zomer niet op zoek naar andere ruimte?
[VSW] geen stalling voor mijn welshjes
Dat hij eraan verdienen wil ook heel reeël, voor niks gat alleen de zon op en iedereen heeft het recht om winst te maken, nogmaals ook dat zijn jouw zaken niet jij bent akkoord gegaan met de huurprijs,,

Ik leg mijn zaken niet bij een ander neer wij kunnen het wel betalen anders doen we het niet natuurlijk.
Verder.
Wij wisten pas nadat het contract getekend was en toen de stallen er stonden dat we ze niet mochten gebruiken en dat ik een ander verhaal

En ik had trouwens in mijn beginpost gevraagd of je het netjes wilde houden daarintegen val je me net aan of jezelf de eigenaar bent

En we zijn toen nog niet op zoek gegaan omdat het toen nog lekker weer was en we het nog even wilde afwachten hoe het ging lopen mischien viel er nog wel iets te regelen daarintegen heb ik niet zoveel geld betaald om naar 3 maanden alweer van die wei af te gaan we kunnen het wel betalen nogmaals maar alsnog groeit het niet van me rug af
Laatst bijgewerkt door Tanja op 17-11-09 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, plaats aub alles in 1 post.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:18

Als je niet tevreden bent, zoek dan iets anders. Als je al betaald hebt, lijkt de kans mij klein dat je (met of zonder contract) ooit nog iets van die centen terugziet. Tenzij je natuurlijk zin hebt om met advocaten en deurwaarders te beginnen.

Als je nog niet betaald hebt, hangt het van je contract af wat de opzeg termijnen zijn.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:19

jelledaantje schreef:
ken en dan probeerd hij 2 jonge hardwerkende mensen die ook nog is een kindje hebben wat hij weet die hun hobby willen uitoefenen en daarvoor hard werken nog is geld van af te schepen.
;)

Nogmaals niet zijn probleem..

jelledaantje schreef:
[

verder zou hij de bak in het weiland egaliseren wat hij heeft gedaan maar niet goed genoeg waardoor er nu hele grote brokken van stukken weide in de bak liggen waardoor we de bak niet kunnen gebruiken want dan loop ik me pony's kreupel.
.

Dan laat je het zelf toch nog een keer doen, jij wil niet dat je pony's kreupel lopen en hij heeft zich aan de afspraak gehouden..
Weiland huren valt onder hele andere regels dan stalling of onroerend goed huren..
Lekker weer of niet je had gewoon op zoek moeten gaan, je weet dat het in Nederland vanzelf slechter weer wordt

Ik val je niet aan dit is puur hoe het zit, daarbij als je dit al als aanval ziet alsof ik de eigenaar ben en mij zo aanspreekt wil ik niet eens weten hoe je de eigenaar aanspreekt

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 12:24

Gewoon op een normale nette manier zoals mij is geleerd en vooralsnog ik ben nu niet tegen de eigenaar aan het praten en via de computer komt alles anders over.

Ik zeg ook niet dat het een probleem is dat hij geld probeert af schepen wil ermee zeggen dat het gewoon niet erg netjes is was hij doet
Maar goed je kent hem verder niet en je weet niet hoe hij verder is
hij is wel van jou leeftyd ongeveer dat bewijst nu wel weer hoe mensen van die leeftijd kunnen zijn en reageren.
Zo zijn niet alle mensen van die leeftijd om er maar even bij te zetten.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 17-11-09 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd, gebruik de quote knop aub niet als antwoord knop!

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 12:25

Maar om een reltopic te voorkomen vraag ik aan de mods om dit topic te sluiten.
Weet nu wat ik moet doen en ga daar mee aan de slag

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:34

.
Hij probeert je geld af te troggelen zeg jij, af schepen is met een kluitje in het riet sturen
En misschien reageren mensen van mijn leeftijd wel reéëler zijn dan jonge mensen die overal problemen in zien, als je het over neit netjes antwoorden hebt komt dit wel erg generaliserend over zeg poeh....

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:36

Ben bang dat je het geld van het jaar kwijt bent
Maar je kunt wel gewoon het contract beeindigen
Maar net wat ik zeg ben bang dat je het geld kwijt bent de eigenaar van het land heeft zich namelijk aan zijn afspraak gehouden, ook al verdient het niet helemaal de schoonheids prijs

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 12:45

Dat we het geld kwijt zijn vinden we niet erg dat is nu eenmaal zo.
Volgende keer in termijnen betalen is een beter plan of per maand.
Maar dus ik kan wel het contract gewoon beeindigen.
Want dan doen we dat zodra we een andere weide hebben gevonden.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 17-11-09 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Wederom een onnodige quote verwijderd, gebruik de quoteknop aub niet als antwoordknop!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 06:57

Over de huurprijs kan je helaas niks beginnen. Het is zijn grond en hij kan er voor vargenw at hij wilt. Maar heb je het zwart op wit staan, dat er stallen gebouwd werden voor jullie paarden? Mocht dit het geval zijn, heb je wel een poot om op te staan. Dan houd de verhuurder zich niet aan de afspraak en kan de huurovereenkomst ontbonden worden.\

Succes