Binnenbak,hoe en wat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dav

Binnenbak,hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 16:52

Mod's Ik hoop dat het hier staat,kon nl niet iets vinden waar ik dit kon plaatsen ;)

De herfst is volop bezig en ook de winter staat voor de deur en weer kriebelt het bij mij om lekker onder dak te kunnen rijden ipv in'n natte bak.
Mijn bak is gelegd op puin en daardoor is drainage niet mogelijk.
Nu was ik gister op de wedstrijd en wat heerlijk om dan droog en uit de wind te kunnen rijden. :~

Wat heb je nodig (behalve een flinke zak met geld) om een bak van 20x40 of 20x60mtr te laten realiseren?
Miss om de kosten te drukken om onderin het wel af te sluiten met schotten en dan bovenin open houden (rij je toch nog iets buiten)
Ruimte heb ik er wel voor maar maar moet je op letten,wat voor zand en wat zouden ong de kosten kunnen zijn van het bouwen?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:57

Hier een soort schema

INVESTERINGSPLAN RIJHAL
Voorbereiding
Voorbereidingskost en Uitwerken projectplan _ 500
Onderzoek planologische mogelijkheden 500
Ondersteuning (bedrijfsplan, projectplan) 6.500
Bouwvergunning (tekening, leges etc) 2.000
Onvoorzien 2.000
Bouw rijhal
Bouwrijp maken 1.000
Kosten bouw rijhal 100.000
Kosten inrichting rijhal 15.000
Plaatsing en afwerking 10.000

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:00

vergeet daarbij niet de bodem onderzoek, en berekeing van het gebouw wat er dus extra bijkomt dat is ook bijna rond 4000 euro, denk ook aan evt afgravingen verwijdering van oud puin, evt erxtra bouwkosten leg voor de zekerheid maar 2ton neer dan zit je redelijk safe, maar er is een boel afhankelijk van de draagkracht van de huidigebodem, daar kan duizende euros verschil in zitten

Ibbel

Re: Binnenbak,hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:11

Voordat je jezelf droog droomt: weet je zeker dat je een bouwvergunning krijgt? Met andere woorden, heb je een (agrarisch met toewijzing paarden) bouwblok?

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 17:25

Vergunning zou nog wel gaan,heb al wat geinformeerd nl.
(gemeente kwam toch langs dus gelijk vragen) Maar idd wel iets wat gauw vergeten word.

De draagkracht van de huidige bodem is erg hoog,vrachtverkeer kan er zelfs nu met deze regen nog gemakkelijk erover heen.

Nibbit bedankt voor je richtlijk,alle punten op 1 na zijn wel te realiseren,alleen die kosten bouwhal zijn hoger dan ik had verwacht :+ :o

Met de inrichting van de rijhal,bedoel je dan de ombouw vd bak?
De houten schotten zeg maar?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:01

Ja inderdaad, maar de ombouw zou evt nog goedkoper kunnen ;)

Een hal, zonder geisoleerde platen komt al gauw op dit bedrag uit. Geisoleerd is duurder.
Een gedeelte open laten scheelt vaak niet erg veel, dat kost nl meer tijd om netjes af te werken dan alles dicht.

De spanten zijn vaak al de helft van het bedrag

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:21

Of via een 'tent / rijhal', goedkoper, maar hoe het zich verder zal houden? http://www.kroftman.com/
Dan moet er nog wel een wand omheen, hoeft niet uiteraard, verlichting er in en klaar is kees..........

joepiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:22

Hier in de buurt heeft iemand een 20 x 40 overkapping laten bouwen en was 40.000 euro kwijt. Het kan dus wel voor minder hoor! Dit is een "open" binnen bak zeg maar, dus alleen de overkapping en het beschot erom heen. De bodem lag er al.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 14:53

josie schreef:
Of via een 'tent / rijhal', goedkoper, maar hoe het zich verder zal houden? http://www.kroftman.com/

Humor!! Wel lachen hoor :D
Maar wel'n goed idee,miss toch'n optie???