Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
GuusHinnik schreef:Hebben jullie als je de vlechten langer laat zitten geen last van dat het gaat vilten (niet echt het goede woord misschien, maar het gaat dan zo aan elkaar plakken zeg maar)

MysticTinker schreef:Ik laat de hengstenvlecht bij mijn tinker altijd minimaal een week zitten, soms zelfs een dikke maand. Zodra ie begint uit te zakken maak ik een nieuwe.
Als je goede anti-klit zoekt moet je echt eens een tube cowboy magic detangler bestellen, echt geweldig spul!
Britty schreef:Jeetje hoe doen jullie dat toch? Mijn haf heeft ook lange manen, zitten dus ook in vlechten, maar bijna om de 2 dagen kan ik dus de hele boel opnieuw vlechten omdat het er uit gezakt is. Ze heeft wel aardig gladde manen, maar toch. Ik krijg het echt niet voor elkaar om een vlecht (hengsten of gewoon) zo lang te laten zitten. Knap hoor....!
Maar goed, ik dus ca. om de 2 dagen, gewoon omdat ze dan helemaal los hangen.
Bij de oren wel tegen de manenkam aan, maar daarna doe je de vlecht langzaam steeds iets verder van de manenkam af laten
Volgens mij wordt dat ook wel een merrievlecht genoemd.
in het begin is het wel een beetje prutsen maar ze blijven dan strakker er langer zitten! we laten ze ongeveer een week zitten, net hoe rommelig ze worden, de paarden die veel gereden worden en op wedstrijd gaan doen we vaker. en daarnaast groeien de manen ook nog eens harder als ze ingevlochten zijn!
MysticTinker schreef:Britty schreef:Jeetje hoe doen jullie dat toch? Mijn haf heeft ook lange manen, zitten dus ook in vlechten, maar bijna om de 2 dagen kan ik dus de hele boel opnieuw vlechten omdat het er uit gezakt is. Ze heeft wel aardig gladde manen, maar toch. Ik krijg het echt niet voor elkaar om een vlecht (hengsten of gewoon) zo lang te laten zitten. Knap hoor....!
Maar goed, ik dus ca. om de 2 dagen, gewoon omdat ze dan helemaal los hangen.
Je moet em niet te strak doen, dat helpt al heel goedBij de oren wel tegen de manenkam aan, maar daarna doe je de vlecht langzaam steeds iets verder van de manenkam af laten
Volgens mij wordt dat ook wel een merrievlecht genoemd.
ik doe juist zo strak en dicht mogelijk tegen de manenkam en hals aan!