Sinds een tijd rij ik wedstrijden, met springen maak ik nooit roosjes, maar de wedstrijd van morgen gaat ook over het uiterlijk van de pony (haflinger in mijn geval).
Nu was ik van plan om roosjes in haar manen te maken, maar zou het zolang kunnen blijven zitten (vanavond rond 19 uur maken en dan morgen om 13.30 uur wedstrijd). Of is het vlak voor de wedstrijd maken slimmer?
Eventueel zijn tips ook handig. Ik heb ervaring met roosjes, maar misschien kunnen ze toch nog ietsjes mooier
Je kunt dikke manen met wat lauwe thee doorkammen, dat werkt als een soort "versteviger". De manen worden er echter wel wat plakkerig van en wat bruiniger. Als je daarna strak vlecht, blijven ze wel een heel weekend zitten, ondanks dat een pony gaat rollen. Alleen strak vlechten helpt ook. Ik vlocht wel vaker paarden een dag van te voren in. Enkele "scheve" knotjes haalde ik voor de wedstrijd uit en vlocht ze even opnieuw. Maar, als ze gaan schuren zou dat zonde zijn. Als je morgen toch tijd genoeg hebt, zou ik morgen vlechten.