Pony dag en nacht op wei?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anouk100

Pony dag en nacht op wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 20:49

Hallo,

Ik had even een vraag en misschien weten jullie daar wel antwoord op ;)
Kan een pony ook dag en nacht in de wei? Zonder schuilstal en met blubber? En met deken? En ook als je een paar dagen niet kunt komen? Of is dat slecht? Of krijgen ze daar mok van ofzo?
Zou fijn zijn als je een antwoord weet! :D

Mvg Anouk

tamary

Re: Pony dag en nacht op wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:03

Regendeken kan een schuilstal vervangen (zorg wel voor een reserve) Droge plek om te staan is niet te vervangen, er moet dus een verhard of verhoogd stuk zijn waar pony zijn voetjes kan laten opdrogen.
Controle elke dag is absoluut noodzakelijk. Beschikbaarheid van water moet elke dag gecontroleerd worden, en zeker in de winter moet er hooi beschikbaar zijn ivm voedingswaarde gras en betere darmwerking. Er zijn mogelijkheden om met goede ruiven dat niet elke dag te hoeven aanvullen, maar dan nog moet de ruif gecontroleerd worden.
Als je een pony wil houden maar er niet elke dag naar toe wil/kan moet je of volpension gaan staan of een verzorger/medehuurder vinden die absoluut betrouwbaar is.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:08

Zoals je het nu schets kan het zeker niet.

Regendeken of schuilstal vind ik nog niet eens zo noodzakelijk(IMO)
Maar een paar punten vind ik wel belangrijk:
-toezicht(minstens elke dag 1 keer)
-meerdere malen per dag hooi(in winter)
-droge staplek

Zeker nou wordt het afgeraden om je paard zo 24/7 op het gras te zetten (IVM de schimmel die in het gras kan zitten)

Edit:
Nog 1 puntje wat ik belangrijk vind: een maatje!

anouk100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 21:15

Hallo

Dank jullie wel voor de antwoorden. Ik zou wat duidelijker zijn over waar het om gaat:
Het gaat over een manege waar die zou staan. Zowieso met minimaal 10 andere paarden en er word elke dag voor hooi gezorgd. Er zijn automitische drinkbakken aan palen en de weide's zijn in deze periode blubbireg met kleine stukjes droog.

MVG Anouk ;)

bellehorses

Re: Pony dag en nacht op wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 10:04

Als ik je goed begrijp is er dus elke toezicht en krijgen ze elke hooi gevoerd door een ander?

Dan is het niet erg als je een paar dagen niet komt.

Sylvana94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:24

Als er elke dag toezicht is kan het wel lijkt mij

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:26

Ik zou iig zorgen voor een schuilstal, veel hooi, een maatje, water en elke dag toezicht. Verder kan (bijna) elk paard 24/7 buiten staan.