Je kunt natuurlijk naar dingen kijken als diploma's, maar dat zegt mij eerlijk gezegd niet zoveel. Ik weet hoe er op ORUN-niveau wordt lesgegeven dus daar hecht ik weinig waarde aan.
Dan kun je afgaan op je gevoel maar zoals al in dit topic [RT] gevoel van de ruiter vs zichtbaar resultaat wordt gesteld, kan daar dus ook nogal verschil in zitten. Het gevoel komt niet overeen met het beeld om zo maar even te zeggen.
Dan kun je nog kijken naar wat de instructeur zelf gepresteerd heeft c.q. nog presteert. Maar dat is ook geen garantie dat hij het voor de combinatie goed ziet dan wel goed kan uitleggen.
Uiteraard kun je ook nog kijken hoe leerlingen het op wedstrijden doen en naar wat voor niveau zij begeleid zijn door de instructeur. Zegt mijns inziens ook niet alles, op uitstraling kun je een eind komen of je kunt juist van de zenuwen slecht presteren op wedstrijden.
Kortom, ik vind het zelf ontzettend moeilijk om te bepalen wie het 'bij het juiste eind' heeft.
Waar kijken jullie naar bij instructie en hoe weet je of je niet op de foute weg zit?
P.S. Moddie, ik weet niet of deze vraag misschien op RT thuis hoort

)