momenteel staat mijn paard als het ware aan huis ( 2 deuren verder dus)
en staat nog op de wei zolang als het toelaat en komt in de nacht naar binnen,
het is een doe het zelf stal bij een boer die dan wel zorgt voor hooi en stro en de ontzorging van de mest die hij op zijn eigen land gooit.
Op zich is het een super stal (al is mijn box aan de kleine kant) maar toch ideaal, lekker dichtbij aan huis ik heb geen omkosten aan benzine dus.
Ze staan de hele dag buiten, maar in de winter gaan de weide's dicht en is er wel een grotte paddock ter beschikking,
mooi toch dat wil iedereen?
Maar het euvel is de rijbak, deze is zo klein dat als je net de bocht om bent je naar 2 passen rechtuit weer bij de volgende bocht bent,
Ook is die erg slecht als het veel geregend heeft en bij vorst niet te rijden.
Dilema dus omdat ik me er matteloos aan irriteer de boer zelf doet er niks mee want het zal hem een worst wezen, groter maken doet die hem niet
en op de weide rijden met slecht weer mag ik ook niet.
nu ben ik dus aan het overleggen om naar een andere stal te gaan die ik denkelijk ook al gevonden heb,
dit betreft ook een kleine pensionstal met 6 stallen (net als bij ons) echter is dit volpension en kost me het dubbele aan geld als dat wat ik nu kwijt ben,
ook heb ik dan weer reiskosten omdat ik er met de auto heen moet.
Het klonk aan de telefoon echt super ze komen in de winter ook buiten tenzij het echt erg vies weer is(hele dag regen)
dan konden ze nog wel eens binnen blijven, waar ik op zich geen problemen mee heb,
wat hebben ze een mooie grote rijbak buiten die in alle seizoenen te rijden is
maar nog twijfel ik om te verhuizen, ik ga zowieso nu zaterdag naar die andere stal om te kijken,
ook kwa gevoel of het klikt (daar ben ik best moeilijk mee) naar buiten nu is geen optie met mijn paard en helaas te gevaarlijk,
ik vertrouw hem buiten voor geen meter en dat wil ik dan ook niet uit gaan lokken,
Hier is namelijk op loopafstand een manege met rijbak waar ik alleen op zondag terrecht kan en aangezien ik toch dressuurmatig wil gaan trainen
is die 1ne zondag niet genoeg, Daarbij komt dat onze bak zo scheef is als maar wat.
wie overtuigt me om toch te gaan
maar ja ik hoef de beslissing niet te nemen 
ik mag daar gebruik van maken.