Welke van de twee moet ik kiezen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Foulplay_

Welke van de twee moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 15:21

Help!
Ik vind dat mijn paard dagelijks minstens 10 uur weidegang moet hebben (liefst 24uur, maarja is even geen optie denk ik..).
Nu sta ik met mijn paard op een manege, waar hij in de winter niet buiten kan :n , ik vind dit echt niet kunnen. Daarom heb ik even uitgekeken naar iets anders, en ben toen bij een soort pension terecht gekomen. Paarden krijgen dagelijks +/- 10 uur weidegang, 's nachts gaan ze op stal. Het enige 'probleem': er is geen piste, enkel een weide waar geen paarden opkomen en waar men rijdt. Je kan er wel mooie wandelingen e.d. maken.
Nu maakt mijn vader er een groot drama van... Hij is altijd akkoord gegaan, maar waarschijnlijk vindt hij het nu iets té definitief, hij had waarschijnlijk nooit gedacht dat ik het meende :\ . Nu hebben we een afspraak om vanmiddag nog een laatste keer langs te gaan en dan in december mijn paard daar te stallen. Daarnet heeft hij mij duidelijk gemaakt dat hij het niet vindt kunnen dat er geen binnenpiste is, dat ik te snel verander van stalling,...
Pff, ik moest het even kwijt, weet nu echt niet wat ik moet doen :n !
Ik wil toch helemaal niet dat mijn paard 23 uur per dag op stal staat :( !

edit: sorry als dit niet goed staat, weet niet precies waar ik het moet zetten..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:25

Super dat jij voor het welzijn van je paardje kiest!!!
Zou het ook veel belangrijker vinden dat m'n beestje buiten kon lopen dandat ik binnen kon rijden.....
Heb jaren op een stal gestaan met alleen een buitenbak en heb het geen moment vervelend gevonden!

Foulplay_

Re: Welke van de twee moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 15:29

Alles voor mijn paardje :), moest mijn vader ook maar eens verder willen denken dan zijn neus lang is ><

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:31

Is er misschien een bak bij bijv. mensen in de omgeving? dan kun je tóch rijden!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:32

ik denk dat je je vader eens wat artikeltjes moet laten lezen waarin staat wat er met een paard kan gebeuren die 23 uur p/d op stal staat :)
misschien veranderd hij dan snel van mening.
opzich vindt ik je keuze erg dapper, alleen et wel,, rijden strax van de winter op een weilandje kan misschien nnu nog maar strax is dat toch echt over :)
is er geen stalling te vinden die wel een buiten bak hebben en zolang buiten ? :)
dat zou nog veel beter zijn zowel voor jou als je paardje :j

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:33

Mooie wandelingen is ook rijden hoor!
Je zal je vader eens een mooie uitleg moeten geven over paarden-welzijn en de natuur van het paard etc..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:34

Toch ook wel weer lief van je vader dat hij meer aan jouw welzijn denkt, dan aan dat van je paard :D :D

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 15:36

@_Marianne: Daar had ik nog niet aan gedacht, ik ga het even navragen!

@Tat_jana: Inderdaad, als het gevroren heeft ofzo is dit geen optie meer. Ik ben al van deze zomer aan het zoeken naar zoiets, maar hier in onze buurt is er niet meteen iets te vinden >;). Ik blijf toch zoeken hoor!

De meneer van de stalling heeft juist gebeld, we gaan nu een kijkje nemen ! Ik breng straks verslag uit :D

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:41

Super dat je voor zoveel weiland kiest!!

Ik heb ook geen binnenpiste maar zolang mijn paardje gelukkig is maakt het mij niet uit of ik in de kou,regen en wind moet rijden!

Kun je misschien niet ergens tegen betaling in een bak rijden, mocht de boel bevroren zijn dat je daar toch een keertje kunt rijden?
Afgelopen winter was het hier ook een drama, gelukkig kon ik bij mij op de club rijden, in een binnenbak! ;)

en vertel je pa dat jij er gelukkig van wordt als jij je paard rond ziet lopen in de wei en dat dus niet alleen je paard er gelukkiger ervan wordt maar ook jij *D vaders willen alleen het beste voor hun dochter (dus dat moet wel werken denk ik)

Good luck!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:49

Citaat:
en vertel je pa dat jij er gelukkig van wordt als jij je paard rond ziet lopen in de wei en dat dus niet alleen je paard er gelukkiger ervan wordt maar ook jij vaders willen alleen het beste voor hun dochter (dus dat moet wel werken denk ik)

Daar kan je nog aan toevoegen dat een gelukkig paard dat voldoende beweging heeft,veel minder ongelukken veroorzaakt.
Daar zijn ouders ook gevoelig voor!)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:57

haha jullie hebben wel leuke ideen zeg :p,, ik ben benieuwd naar je verslag :j
ik hoop dat je je vader een beetje komt ompraten :j succes.

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 17:42

Bedankt voor al jullie leuke reacties, ik had al even het gevoel dat ik de verkeerde keuze had gemaakt 8)7 !

We zijn dus vanmiddag nog eens een kijkje gaan nemen naar de stallingen.
In het doorgaan kwam mijn vader nog aandraven met argumenten als 'Hij heeft nog bijna geen winterhaar' of 'Wat ga je doen als het gevroren heeft en je wilt rijden?' ,.. Natuurlijk had ik al heel wat tegenargumenten :)!
We hebben dan eens een kleine rondleiding gehad naar de weiden, stallen, bossen,.. met de eigenaar van de stallingen en hij vertelde ons dat je hier mooi kon wandelen zonder dat je een baan nodig hebt, doordat dit allemaal privé-eigendom is (wat ik wel al wist, maar mijn vader dacht waarschijnlijk dat ik overdreef ofzo :P).
In de auto hebben we eens gepraat en ik denk dat zijn gedacht al een beetje veranderd is. Ik heb hem verteld dat dat uurtje rijden op een dag niets is in vergelijking met 10 uur weidegang. Het is dus officieel afgesproken dat ik mag gaan, en ik denk niet dat hij er nog veel over zal zagen (zeuren?). :):)

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:50

+:)+ Goed zo!