Je oudje naar een andere stal doen........:(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BrendarissJarig

Je oudje naar een andere stal doen........:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 15:08

Hallo allemaal,

weet niet of dit onderwerp dubbel is maar de zoekfunctie hier is een beetje onoverzichtelijk.

Ik heb een 20jarige Welsh K merrie ( helemaal niet oud ik weet het) die niet meer bereden kan worden ivm doorgezakte koten.
Op de pensionstal/manege waar ik nu sta wordt het steeds drukker en is er geen mogelijkheid om s'avonds na mn werk nog een beetje te wandelen etc , of te longeren. Het land mag swinters niet gebruikt worden, en ze heeft het niet naar dr zin in de kleine paddock

Al met al reden om een andere stal te zoeken, waar ze overdag ook swinters buitengezet wordt.

Nu is dit voor mij even slikken, heb haar 10 jaar lang verzorgd en ze stond al die tijd op de manege bij mij in de buurt.

Nu gaat ze wss naar een stalling op zon half uur/3 kwartier rijden bij mij vandaan , ze wordt volledig verzorgd en ik ben van plan er 3 dagen in de week heen te gaan. ( Ik wil geen rusthuis, wil nog wel kunnen gaan wandelen enzo)

Nu is mijn vraag hebben mensen ervaring met het " afstaan" van hun pony? Hoe ging dat?
Ik zit er erg mee in mijn maag dat ze straks wss helemaal van slag is door de verhuizing, en dat ik haar minder zie.

moislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:19

Hoewel het natuurlijk even wennen zal zijn voor je pony (en voor jou als je haar niet meer helemaal zelf verzorgt) denk ik dat het best goedkomt ;) . Voor je pony zal het niet zo erg zijn.. die kan nu 's winters lekker het land in en ze wordt goed verzorgd. De leeftijd maakt volgens mij voor het verhuizen niks uit. Wel zal het wennen voor je zijn dat je haar minder ziet.. maar dat is de afweging die je maakt ;)

BrendarissJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 15:23

Ja het liefst had ik natuurlijk een stal dichterbij maar die is haast niet te vinden , een stal waar ze dan ook nog verzorgd wordt:(

De manege waar ik nu sta is zo druk dat ik na mn werk savonds bijna geen mogelijkheid heb haar even buiten te laten en ik wil gewoon dat ze een goede oude dag krijgt waarbij ze lekker elke dag buiten kan lopen

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:31

Wij hebben onze vos ongeveer twee maanden geleden verhuisd naar een pensioenstal in Brabant http://www.vanderkruis-paarden.nl .
Daar gaat hij dagelijks lekker het land op en 's avonds in een warme stal met brok en ruwvoer.
Dat is ruim 160km van ons huis, dus we gaan niet dagelijks / wekelijks bij hem langs, maar de mensen daar zorgen super voor hem.
De weidegroepjes zijn klein genoeg om hem eruit te halen en te gaan wandelen of iets dergelijks, daar is het een mooie omgeving voor.

Zij verzorgen de entingen, wormkuren en de hoefsmid, uitmesten, buiten- en binnenzetten, voeren... Alles eigenlijk.
Hij is nog steeds ons eigendom en wij betalen dan ook maandelijks gewoon pensio(e)ngeld.

Alhoewel hij absoluut de jongste daar is (14), is hij dermate geblesseerd dat hij niet meer bereden of gelongeerd kan worden.
Hij heeft geen pijn en kan zo prima uit de voeten. Wellicht herstelt hij, waarschijnlijk niet en in dat geval blijft hij tot zijn dood of zolang hij pijnvrij in Brabant.

Ik mis hem enorm, maar hij heeft het echt geweldig naar zijn zin daar!