Ik hoop dus binnen een jaar, 2 jaar een weide + buitenpiste te kopen die ong 5 minuten van mijn huis ligt.
Ik heb momenteel een D-pony van 17 jaar en een paard van 7jaar en de pony zou dan op die weide komen te staan en het paard enkel in de zomer. (Er zullen 4 stallen voorzien zijn, ook 1 om te verhuren)
Ik wil uiteraard een weidemaatje voor mijn pony en nu vraag ik mij dus af of een Shetlander ECHT goedkoper is dan een Haflinger (of eventueel Fjord). Ik droom al lang van een eigen Shetlander maar ook van een Haflinger (of Fjord
).Ik ben 19 jaar en ga voltijds naar school, ik zou dan één van die stalletjes verhuren en daarmee de basiskosten van de Shetlander of Haflinger betalen. (stro, voer, spoedkosten of dergelijke betaald mijn moeder, zo ook de kosten van mijn D-pony & paard). Het is gewoon echt de basiskosten of die meer zijn? Zoals hoefsmid, kosten kleine hoefjes bekappen minder dan grote? Veearts kosten blijven volgens mij ook hetzelfde?
Weet iemand hier een antwoord op?
Oja, als ik een Shetlander zou hebben zou ik hier graag mee mennen maar heb dit nog nooit gedaan dus weet niet of ik het leuk ga vinden (ga in April op menles
) En de Haflinger (of Fjord) zou ik zelf met mijn instructrice opleren!
Je hebt geen idee hoe je er over een paar jaar financieel voor staat en een (oudere) pony en een paard brengen al een behoorlijke kostenpost met zich mee. Je mag al blij zijn als je na je school snel een goede baan vindt zodat je die twee kunt betalen. Als ik jou was zou ik deze droom dan ook voorlopig laten varen en gewoon je paard en je pony samen in de wei zetten. Is voor je paard ook veel leuker.
Hoezo is het geen optie om je paard in de wei te zetten? Je moet het natuurlijk helemaal lekker zelf weten, maar als ik jou was zou ik gewoon eerst financieel onafhankelijk worden en dan pas nadenken over nog een pony. Ik snap dat je dat niet horen wilt dus veel succes met zoeken dan maar.