Wie heeft een oplossing voor mij en mijn paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jellebie

Wie heeft een oplossing voor mij en mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 19:26

hoi allemaal!

ik heb een enorme lieve dressuur merrie maar nu zit ik met het volgende probleem:
ik zit in mijn voor examen jaar, en ik krijg nu de komende 8 tot 12 weken allemaal EDT'S en heb dus bijna geen tijd voor mijn paard, terwijl wij jaren bijna elke dag rijden. Mijn paard kan niet lang stil staan dus ik moet zoiezo iedere dag anderhalf uur voor der vrij maken, en dat gaat nu voorlopig even niet.
maar mijn ouders willen absoluut geen bijrijder, dus ik moet van hun een andere oplossing bedenken.
(longeren is geen optie, dan is ze echt niet te houden , ondanks 3jaar longeer les)
wie heeft er een oplossing voor ons??

Groetjes,

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: WIE HEEFT EEN OPLOSSING VOOR MIJ EN MIJN PAARD???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:27

Tja, als je geen bijrijder mag en je ouders kunnen hem ook niet rijden dan valt er niet zoveel meer te kiezen. :+ Waarom willen ze geen bijrijder?

Lieszje

Niet een familielid ofso die kan helpen?
Weet je ook waarom je ouders geen bijrijder willen?

Marja

Ehm, heel veel minder krachtvoer en meer naar buiten in bijv. een paddock?

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:28

gewoon de hele dag op de weide laten staan met een paar vriendjes...

gewoon een soort vakantie.daarna weer gewoon langzaam opbouwen

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 19:28

Bellatrix schreef:
Tja, als je geen bijrijder mag en je ouders kunnen hem ook niet rijden dan valt er niet zoveel meer te kiezen. :+ Waarom willen ze geen bijrijder?

ze vinden dan dat het hun risico is als er wat gebeurd ik heb nogal een pittig paard die vooral in het begin een pittig loopje met je neemt :+

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:28

De titel in hoofdletters komt niet zo vriendelijk over en was ook niet echt nodig vindt ik...
Kan een vriendin of je instructeur hem niet af en toe rijden... Zo lossen wij dat toch altijd op als iemand met een operatie zit of examens.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:29

Opnieuw het gesprek aangaan met je ouders want wat willen ze dan? Dat je je paard stilzet ofzo? Dat snappen ze toch wel dat dat niet kan?
Ik vind eht bijzonder hoor, er moet toch wel op de een of andere manier tijd vrij te maken zijn voor je paard?
Ik heb diverse opleidingen gedaan met paard erbij en zelfs nog een huishouden en dat is altijd gelukt hoor!

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 19:29

Marja schreef:
Ehm, heel veel minder krachtvoer en meer naar buiten in bijv. een paddock?

ze staat al dag en nacht in de paddock met een schuilstal, maar ik heb een knettergek paard die helemaal gek is van rijden

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 19:30

Vala schreef:
Opnieuw het gesprek aangaan met je ouders want wat willen ze dan? Dat je je paard stilzet ofzo? Dat snappen ze toch wel dat dat niet kan?
Ik vind eht bijzonder hoor, er moet toch wel op de een of andere manier tijd vrij te maken zijn voor je paard?
Ik heb diverse opleidingen gedaan met paard erbij en zelfs nog een huishouden en dat is altijd gelukt hoor!

ik weet het, maar ik heb mijn vorige school jaar helemaal verkloot, waardoor ik het dit jaar een stuk moeilijker heb. en ik heb ook adhd waardoor ik een stuk moeilijker leer, dus ik heb echt mijn tijd nodig nu..

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:30

Misschien kun je het zadel en hoofdstel in de paddock hangen. Voor die paar weken zal ze zichzelf toch ook wel redden? :Y)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:31

Misschien een tijdelijke bijrijder nemen die weet wat ie doet?
En dan erbij vermelden dat het geheel op eigen risico is?
Ik heb ook een aantal paarden gedaan, waren ook geheel op eigen risico :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Heb je les? Idd dan je instructeur er op laten rijden.

s_loves_p

lissisanne schreef:
gewoon de hele dag op de weide laten staan met een paar vriendjes...

gewoon een soort vakantie.daarna weer gewoon langzaam opbouwen

lijkt mij ook de beste manier
en aners is hie vast wel iemand die een verzorgpony wil!! :D

Girl In The Mirror

Typisch van je ouders, ik denk dat ze geen gezeik willen als er wat mee gebeurt, maar wellicht kun je voorstellen dat je een bijrijder neemt die aantoonbaar WA-verzekerd is, en je ook een contractje opstelt.
Neem aan dat de optie verkopen afvalt. Dan is er maar een andere oplossing en dat is dat je je ouders naar de manege stuurt en ze zelf jouw paard gaan rijden. }>

Mustang1995

Bellatrix schreef:

Iderdaad. :$

Vala

Sochtends wat eerder uit je bed zodat je dan al kan leren? Gelijk uit school je paard doen en de rest van de avond leren? Zoveel mogelijk doen in het weekend?
Ik snap wel dat het moeilijk wordt maar jij en je ouders hebben ook verantwoording naar je paard toe lijkt mij.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:32

veenman schreef:
ik weet het, maar ik heb mijn vorige school jaar helemaal verkloot, waardoor ik het dit jaar een stuk moeilijker heb. en ik heb ook adhd waardoor ik een stuk moeilijker leer, dus ik heb echt mijn tijd nodig nu..

En volgend jaar zul je het ook wel zwaar krijgen want dan doe je dus examen. Als je ouders geen bijrijder willen en jij geen tijd hebt moet je misschien toch overwegen om haar te verkopen?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:33

En dag en nacht in de paddock lijkt me best voor je paard hoor, knettergek of niet. En dan rij je toch in het weekend en doordeweeks een keer longeren?

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:34

Wat krijgt ze aan krachtvoer? Dat zou ik echt zeeeeer minimaal houden, echt 2 handjes per dag ofzo. Maar dan wel onbeperkt ruwvoer en hop de wei op met vrienden. Kan je haar best die tijd gewoon laten staan zonder persee te moeten rijden.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 19:34

ik denk dat jullie allemaal wel gelijk hebben, ik heb natuurlijk op zondag in het weekend wel tijd, en ik zal mijn ouders er van proberen te overtuigen dat een bijrijtster echt wel kan, ik weet ook wel dat er veel mensen op zoek zijn naar een verzorg pony dat is het probleem verder niet, het probleem nu is mijn ouders:P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:34

Off topic: Vala, je onderschrift valt half weg. ;)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 19:35

goeroe schreef:
veenman schreef:

En volgend jaar zul je het ook wel zwaar krijgen want dan doe je dus examen. Als je ouders geen bijrijder willen en jij geen tijd hebt moet je misschien toch overwegen om haar te verkopen?

ik vind der verkopen echt wel een hele grote stap, maar toevallig zei mijn moeder het ook net,
maar toch snap ik niet waarom ze zo ver wilgaan terwijl we ook gewoon een verzorger kunnen nemen..

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:36

misschien kunnen je ouders hem wel opjagen in de bak.??
of idd een weiland zoeken :o :o

Jellebie

Re: WIE HEEFT EEN OPLOSSING VOOR MIJ EN MIJN PAARD???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 19:37

we hebben een weiland, maar mijn paard heeft vooral in de winter snel ongelukken op een nat land omdat het zó'n drukte maker is