welke stal zal ik nemen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zweetlady

welke stal zal ik nemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 23:49

hallo allemaal.
ik zit met een probleempje ik kan naar een stal gaan waar alles is en betaal ik wel iets meer maar dan staat ze der ook goed. want die mensen ken ik er maar dan moet ik zonder me zus gaan. of naar een stal gaan die goedkoper is en minder mooi, waar je alleen buitenbak longeerbak is en weidegang. want mijn paard en haar paard (van me zus) zijn heel erg gehecht aan elkaar .en ik kan alleen met haar buiten rijden en dan gaat het goed ,anders word het alleen maar gestijger en drama .
maar ik weet nu niet wat ik moet doen word morgen op gebeld of ik naar die mooi stal kan gaan wat zouden jully doen groetjes
owja bijna vergeten die mooi stal is ook dicht bij huis en ze hebben er echt alles en kan er zelf heen fietsen

Marigold

Re: welke stal zal ik nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 00:10

zou je het wat duidelijker kunnen omschrijven?

of begrijp ik het goed (vrij vertaald):

je kan kiezen, naar de luxe stal, dicht bij huis, maar dan sta je niet op dezelfde stal als het paard van je zus, welke het maatje is van jouw paard.

of naar een iets minder luxe stal, en dan kunnen de paarden bij elkaar blijven?

is er weidegang bij de luxe stal?
waar sta je nu, waarom moet je verhuizen met je paard?
wil je zus niet ook naar de luxe stal?

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 00:18

Ja waarom kan/gaat je zus niet mee? Heeft ze 't al gezien daar?

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:57

Ik ook niet :\

Wil of kan je zus niet mee? En bedoel je nou dat jullie juist wel of niet samen kunnen rijden zonder dat het paard van jou of je zus gaat stijgeren??

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:03

Nou als ik het zo lees zou ik naar de minder luxe stal gaan samen met je zus. Ben wel benieuwd welke stallen je bedoeld mag via pb. Ben nl in zoetermeer geboren en ken er een aantal stallen vandaar.

BrendarissJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:30

Niet om t een of t ander, maar hoe luxer hoe ongezelliger merk ik vaak :)
(Denk aan : mijn-paard-is-duurder-dan-de-jouwe volk)

zweetlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 20:56

ja mijn zus wilt niet mee kan ze niet betalen en is stalwooning en nu sta ik op een stal waar het haad en neit is gewoon niet leuk en we willen er allebij weg vandaar

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:12

dan zou ik als ik jou was met je zus samen naar de iets minder luxe stal gaan.
kan je elkaar ook afwisselen, ben je mooi samen, en de paarden blijven bij elkaar.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:00

ik zou als ik jou was eerst een wat punten en komma's gebruiken. dat leest een stuk prettiger.
ik zou ook voor de minder luxer stal gaan.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:16

Als de luxe stal inhoudt dat de paarden niet het hele jaar door buiten kunnen komen en als dat bij de 2e stal wel kan (samen met andere paarden), dan lijkt de keuze mij niet zo moeilijk, zeker niet als je dan ook gezellig bij je zus kunt staan. Het belang van je paard komt voorop toch? Maar waar sta je nu dan?

AnoukNicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:30

Haat en nijd is niet de bedoeling, het moet ook leuk zijn :D . Maar.... wat kan je betalen ;) ? Dat is ook belangrijk, als je uiteindelijk het geld niet meer hebt voor de luxe stal kan je beter blijven bij de goedkopere stal. Is blijkbaar ook gezelliger voor je zus en je eigen paard. Wat is belangrijker... Als je zus daar moet blijven vanwege haar financiën maar wel bij een K....stal, dan gun je het haar toch de gezelligheid met jou samen? :(:) . Samen kunnen jullie toch dat ge.. :( ... wel aan? En blijkbaar kan jouw paard niet zonder die van jouw zus... ;( Is ook een belangrijk puntje toch? Succes met je beslissing ;)

pyter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 09:18

Kies dat gene wat het beste is voor je paard. Als die luxe mooier en beter is zou ik die kiezen al is hij duurder dan is hij tenminste wel beter voor je paard.

beetlebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:26

dde stal met de meeste vrijheid voor je paard.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 15:04

pyter schreef:
Kies dat gene wat het beste is voor je paard. Als die luxe mooier en beter is zou ik die kiezen al is hij duurder dan is hij tenminste wel beter voor je paard.

Dus als ie daar de hele dag op stal staat maar wel mooier en betere faciliteiten voor de ruiter heeft, dan is dat wat jou betreft beter voor het paard? 8)7

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:18

Ik zou kiezen waar het voor je paard het lekkerst is. En misschien leuk om samen met je zus iets te zoeken zodat jullie nog samen kunnen. Is wel gezellig lijkt me.
En ik zou ook eerder weidegang verkiezen dan de hele dag op stal in een luxere omgeving voor jou.

zweetlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 21:04

hallo allemaal.
ik ben er uit we zijn samen op zoek naar iets, en nu is alles maar aangeboden voor 1 stal:( krijgen we dat weer .maar die stal is gewoon te erg we doen alles verkeerd ,en wij hebben het altijd gedaan .

WhiteWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 13:59

zweetlady schreef:
hallo allemaal.
ik ben er uit we zijn samen op zoek naar iets, en nu is alles maar aangeboden voor 1 stal:( krijgen we dat weer .maar die stal is gewoon te erg we doen alles verkeerd ,en wij hebben het altijd gedaan .

Ik zou lekker een andere stal zoeken, maar bedenk wel aan wie het kan liggen. Misschien is er op die andere stal ook wel haad en nijd!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:11

Brendariss schreef:

Dat vind ik dus erg meevallen en net hoe je er zelf mee om gaat.
iig ik heb me er nooit aan gestoord en ga ook niet met de mode mee. :o

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:12

Om welke 2 stallen gaat het? Ik begrijp stal wooning en ??
Kijk niet alleen naar luxe (daar betaal je gewoon voor) maar ook naar wat goed is voor je paard.

-ruime, lichte en goed geventileerde stallen
-hooi/kuil kwaliteit
-brok, welk merk, evt eigen voer
-weidegang
-sfeer op stal (niet alleen de mensen, maar let ook op hoe de paarden erbij staan

merrien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:16

Brendariss schreef:

ja!!
op de manege waar mijn pony eerst stond deden ze altijd super iri en werden er soms zelfs dingen uit mijn kast gestolen,
maar nu hij ergens anders staat (veeeeeel minder luxe :P ) is het wel gewoon leuker om naar hem toe te gaan!

ik01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:06

ik zou voor de luxe stal gaan , kan je afspreken om samen te gaan rijden . en jij een je zus kunnen samen naar de stalling gaan , eerst naar jou paard en dan naar je sus der paarde

gr linda