Hoe vaak gaan jullie per week?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Hoe vaak gaan jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 15:21

Ik wil wel eens weten hoe vaak jullie per week naar jullie paardje gaan?

Ik kan zelf maar 2x per week gaan. (soms zelfs maar 1x) Mijn paardje staat dan ook niet echt vlakbij (moet er een dik half uur voor met de wagen rijden) en ik moet de hele week werken.
Zou een paard er iets aan missen als de eigenaar niet zo vaak komt denken jullie?

(mijn paardje staat overigens wel 24/7 buiten met andere paarden hoor, het is niet dat ze op stal wordt gehouden!)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:22

1-2x per dag. :+

Paard aan huis. ;)

mexlovenoa

Re: Hoe vaak gaan jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:29

om bij mijn paard te komen moet ik een half uurtje fietsen. dus dat is niet zo ver. ik ga elke dag zo'n 3 tot 4 uur naar mijn paard

Miepjee8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:31

Ik probeer ook elke dag te gaan :)!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:32

Maar komt er verder niemand anders bij jou paard? Of heb je een bijrijder?

Zelf ga ik 1 tot 2 keer per dag. Soms alleen voor een knuffel en haar stal uit te mesten.
Ik ben er vaak ook 3 tot 4 uur.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:33

elke dag en vaak nog wel 2 x per dag, paard staat pension bij een boer, ongeveer 5 a 10 minuten met de auto

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 15:35

Ik heb geen bijrijder of verzorger, dus buiten door mij wordt ze niet geborsteld, gereden, ... Ze wordt wel in het oog gehouden door de mensen van de stal hoor, het is niet zo dat moest ze vandaag een wonde oplopen dat dat pas volgende week aan het licht komt ofzo.

maikebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:35

nou, ik ben heel vaak bij mijn pony!
ze staat ook bij ons aan huis, dus dat is wel makkelijk!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:36

Ik heb de paarden ook aan huis staan, maar toen Salty nog in pension stond, was ik er ook elke dag. Als ik een dag niet kon, regelde ik wel dat de stal werd uitgemest / Salty buiten kwam.

Ik denk niet dat een paard die de hele dag wat te doen heeft (ruwvoer eten) en met soortgenoten naar buiten kan het baasje echt mist.

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:38

3x per dag.
Ik heb het geluk dat ze aan huis staan!

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:39

Ik ga gemiddeld 5x per week. Mijn paarden staan 24/7 buiten met schuilstal, een half uur rijden met de auto van mijn huis vandaan.
Toen ze dichterbij huis stonden ging ik elke dag, maar toen stonden ze veel op stal.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 15:40

Westernfreak schreef:
Ik denk niet dat een paard die de hele dag wat te doen heeft (ruwvoer eten) en met soortgenoten naar buiten kan het baasje echt mist.

Ik heb dan ook bewust voor de stal gekozen waar ze nu staat omdat ze 24/7 buiten in kudde leeft met onbeperkt ruwvoer net omdat ik er niet elke dag geraak. Toen ze vroeger nog 'bij de boer' op stal stond 's nachts ging ik ook elke dag, maar dat was op de duur niet meer haalbaar. Ik heb niet de indruk dat Mandy het mist hoor, ze heeft haar bezigheid wel, maar soms voel ik me toch wel wat schuldig ... Zal weer een menselijk gevoel zijn zekers ...

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 15:41

bijna elke dag, maar het lukt niet altijd
maar ze word buiten/binnen gezet, gevoerd en er word gemest.
Verder zijn er elke dag mensen aanwezig, dus als ik echt niet kan weet ik dat ze in goede handen is

Emilio_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 16:15

2x per dag, 's ochtends vroeg, dan zet ik hem buiten en voer ik, dan ga ik naar huis, douchen+omkleden,
en na school weer omkleden en naar pony toe (meestal rond een uur of 4), uitmesten, binnenzetten, rijden en voeren.
Het is trouwens 10 minuten fietsen, 's middags gaat mijn moeder vaak mee :)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 16:17

14 keer per week, soms 15 of 16... :+
Oftewel, ik ga 2 keer per dag om de voorraad onbeperkt hooi in de wei aan te vullen, water te vullen en stront te scheppen.
Soms nog een extra keer als er bijvoorbeeld hooi gehaald moet worden of iets...

Spip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 16:18

Op het moment ben ik paardloos, maar ik ging altijd 5x in de week, en op de andere dagen ging mijn moeder.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 16:20

2 tot 3x per dag!

's Morgens buitenzetten.
's Middags stallen doen.
's Avonds binnenzetten.

Soms doe ik 's avonds de stallen en dan gelijk naar binnen!
Paarden staan aan huis.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:29

Ik ging elke dag. Toen werd ik ziek, en ging ik 2-3 keer per week meestal, meer redde ik niet. En nu hoop ik weer 5 keer per week vol te houden, alleen op mijn collegedagen red ik het (nog) niet.

Ze staat gewoon 24/7 buiten met voldoende ruwvoer, dus ze overleeft wat extra rustdagen best wel..maar dat schuldgevoel van 'ik kom niet vaak genoeg!' herken ik wel, is niet fijn.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:32

Ik ben bijna de hele dag bij mijn paard, behalve natuurlijk niet als ik naar school moet.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 17:33

Zoiezo iedere dag, soms 2x per dag en wanneer een pony medicijnen moet 3x per dag.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:07

Minimaal 5x per week Maximaal 7x per week.
Ze staat sochtends van 08.00-16.30 op de wei met nog 3 anderen zowel winter als zomer (behalve bij extreme weersomstandigheden gaan ze later of eerder naar binnen of buiten) en worden daarna binnengehaald en staat ze in een buitenbox zodat ze lekker kan gapen naar wat en wie er voorbij komt,ook kan ze naar de andere paarden kijken en voel me dus niet schuldig als ik niet geweest ben,denk niet dat ze me dan mist :o

Ze krijgt 3x per dag voer, voor het naar buiten gaan,na het binnenhalen en dan nog om een uur of half 11 een ruif hooi,dus denk dat ze me dan ook niet mist. :o

Wel krijg ik een vriendelijke hinnik wanneer ze me ziet of mn stem hoort en hangt meteen over dr buitenbox (maar dat is waarschijnlijk ook alleen maar omdat ze weet dat er dan iets lekkers aan zit te komen,zoals een appel o.i.d.)en als ze op de wei staat en ik roep dan komt ze meteen naar de draad dus denk dat ze ook wel weer blij is als ze me wel ziet,maar niet mist als ze me niet ziet.

Ben alles bij elkaar zo'n 2-3 uur met haar bezig en vindt het ook weleens leuk om tijd vrij te maken voor andere dingen zoals vriendinnenavondjes of uitjes buiten de paarden met mensen die dus niks met paarden hebben,dat hoort er ook bij,plus dat ik ook wel wat tijd voor mezelf wil ,aangezien ik full-time werk en onregelmatige diensten heb(ook nachtdiensten en weekenddiensten)kan ik dit alles toch wel makkelijk combineren met mn paard(Moet wel alles opschrijven met wie ik waar en hoelaat en wanneer afgesproken heb,aangezien ik soms de tijd/datum kwijt ben en niet meer weet op welke dag of dagdeel ik leef := )

Ook combineer ik het soms met vriendinnen die wel een paard ergens anders gestald hebben door een dagje af te spreken en dan b.v eerst naar haar paardje dan naar de mijne(of andersom)en daarna gezellig wat eten en bijbabbelen en naborrelen of een bioscoopje pakken.
Maar mn paard komt altijd op de eerste plaats qua tijdsplanning en zou dus ook niet gelukkig zijn wanneer ik door tijdsgebrek maar 2 of 3 keer per week naar mn paard zou kunnen(Vindt het al een heel drama wanneer ik niet kan bij een weekje griep of iets dergelijks terwijl ik toch wel weet dat ze goed verzorgt wordt en gewoon buitenkomt,maar toch ....dat zit tussen mijn oren denk ik :j )

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:16

ik heb mijn paard zinds kort in pension staan en ik ga er 2x per dag naartoe sóchtends voor t werk en na t werk

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:16

iedere dag soms wel 2 of 3 keer op een dag ":p

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:21

ik ga iedere dag, mijn paard staat 10 minuten van mijn huis ;-)

Ik rij 5 tot 6 keer per week , de dagen dat ik niet rij is het knuffeltijd!

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:05

Ik ga elke dag naar mijn paard, en in het weekend vaak 2 keer per dag, omdat hij op 2 minuten fietsen van mijn huis staat :)) .