Wond door deken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Wond door deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 20:03

Hoihoi,

Mijn paard is sonds kort geschoren en staat dus met een deken op buiten. Maar nu laat de gesp een hele grote wond en schuurplekken van het klitteband aan de voorkant dat altijd dubbelvouwt.
Had er een handdoek tussen gefabriceerd maar dat wil ook niet zo best, plus dat het niet vast blijft zitten.

Iemand een oplossing voor dit probleem?
Laatst bijgewerkt door cp112 op 06-11-09 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:06

Speciale "paardenbh" kopen = borstbeschermer en goed naar de pasvorm van je deken kijken.Sommige dekens worden wat losser na een aantal seizoenen en kunnen dus gaan schuren.
Laatst bijgewerkt door catalyst1 op 06-11-09 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:07

Andere deken ;) Deze ligt duidelijk niet goed

cp112

Re: Wond door deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 20:08

Deken ligt wel goed, ik heb alleen de bovenste gesp niet op het straks waardoor de deken er niet helemaal onder loopt.

Borstbeschermers vind ik ondingen, gaan alle manen kapot en zijn schoft helemaal kaal... :n

Denice1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:08

Andere deken kopen
Ik dat dat beter is.

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:08

een bucas deken kopen met een kussentje onder de voorsluiting ;) heb ik ook. kost wat,maar dan heb je ook wat :D groetjes deess

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 20:10

Eh, t'is geen goedkope deken geweest, dus ben niet van plan een nieuwe te kopen.... Heb nog wel een zwaardere die dus kussens onder de gesp heeft alleen heeft die hij nu op heeft niet. Is er niet 1 of ander kussentje achtig iets wat je eronder kan doen met klitteband oid.

Overigens heb ik al meer mensen gehoord met hetzelfde probleem...

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:14

Dan zit de sluiting toch niet lekker en dat zal ook zo blijven.
Ik kan ook als enig advies kopen om een nieuwe te kopen.
Zoals Amigo Rhino die hebben super voorsluitingen.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:14

Je wil geen andere deken en geen borstbeschermer...dan zou ik gaan bidden dat het niet erger wordt.
Kussentje erachter maken lijkt me lastig.Hooguit zou je naar een dekenwassreij/hersteller kunnen gaan en daar vragen wat mogelijk is.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:15

cp112 schreef:
Eh, t'is geen goedkope deken geweest, dus ben niet van plan een nieuwe te kopen.... Heb nog wel een zwaardere die dus kussens onder de gesp heeft alleen heeft die hij nu op heeft niet. Is er niet 1 of ander kussentje achtig iets wat je eronder kan doen met klitteband oid.

Oh, dus omdat jij veel geld hebt uitgegeven maakt het niet uit dat je paard er last van heeft, je koopt gewoon geen nieuwe ?
Tja, risico dat je neemt imo ? Past niet / zit slecht / schuurt / etc = nieuwe kopen / ruilen / weet ik veel wat.

Maargoed, je wilt geen BH, maar ik denk niet dat er dekenkussentjes zijn ?!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 20:16

Tooske schreef:
Dan zit de sluiting toch niet lekker en dat zal ook zo blijven.
Ik kan ook als enig advies kopen om een nieuwe te kopen.
Zoals Amigo Rhino die hebben super voorsluitingen.

Die heb ik gehad maar lag niet fijn op mijn paard, veel te smal aan de voorkant....
Heb een tinker dus alles moet wat ruimer en breder.

catalyst1 schreef:
Je wil geen andere deken en geen borstbeschermer...dan zou ik gaan bidden dat het niet erger wordt.
Kussentje erachter maken lijkt me lastig.Hooguit zou je naar een dekenwassreij/hersteller kunnen gaan en daar vragen wat mogelijk is.

Nouja dat bidden zul je mij zowiezo nooit zien doen dus vage opmerking, maar ik dacht dat er misschien wel mensen waren die een normale oplossing hiervoor hadden.
Zo kreeg ik ook die tip van de handdoek ertussen alleen krijg ik die dus niet zo best vast :n

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 20:17

Sabinee__ schreef:
cp112 schreef:

Oh, dus omdat jij veel geld hebt uitgegeven maakt het niet uit dat je paard er last van heeft, je koopt gewoon geen nieuwe ?
Tja, risico dat je neemt imo ? Past niet / zit slecht / schuurt / etc = nieuwe kopen / ruilen / weet ik veel wat.

Maargoed, je wilt geen BH, maar ik denk niet dat er dekenkussentjes zijn ?!

Nee daarmee doel ik op de opmerking dat ene goede deken wat kost, ik heb verschillende dekens gehad en dit is tot nu toe de enige die fatsoenlijk ligt qua beweginsvrijheid, de rest zat allemaal te strak

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:17

Tja, eens met bovenstaande reacties...

Je zou misschien nog kunnen kijken naar een borstverlengstuk, maar ik weet niet of die op jouw deken passen. Dan kan de bovenste gesp fatsoenlijk vast..
Ikzelf zou in dit geval een nieuwe deken kopen, want deze past niet meer.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:19

En je paard gewoon NIET scheren en lekker in zn vachtje laten staan ?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 20:19

RianneH schreef:
Tja, eens met bovenstaande reacties...

Je zou misschien nog kunnen kijken naar een borstverlengstuk, maar ik weet niet of die op jouw deken passen. Dan kan de bovenste gesp fatsoenlijk vast..
Ikzelf zou in dit geval een nieuwe deken kopen, want deze past niet meer.

Nogmaals, de deken past wel, de enige die ooit gepast heeft. Alleen hoeft die gesp toch niet altijd op het strakste gaatje te zitten?? :?
Hij zit halverwege, de bovenste gesp alleen, maar de deken loopt daar dus net niet onder en daardoor gaat het voorste stukje waar die klitteband aanzit wat je normaal dichtplakt en onder de gesp doet, dubbel zitten. Als ik de deken omdoe plak ik dit wel vast maarja, hij staat de hele dag en nacht met de kop naar beneden dus dat gaat irriteren.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:19

kun je niet zo`n bontje kopen die je om de neusriem van je paard kunt doen? vaak bij ruitersportzaken te koop (die schapenvachtdingetjes).

wie weet dat dat past?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:20

Dat is geen oplossing voor haar probleem toch?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 20:20

Sabinee__ schreef:
En je paard gewoon NIET scheren en lekker in zn vachtje laten staan ?

En vervogels ziek laten worden omdat hij binnen een kwartier helemaal bezweet is en ik hier alles 24/7 buiten heb staan.
De reden dat ik scheer heeft er niks mee te maken, ben er normaal ook niet van maar het kon niet anders.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 20:20

zij schreef:
kun je niet zo`n bontje kopen die je om de neusriem van je paard kunt doen? vaak bij ruitersportzaken te koop (die schapenvachtdingetjes).

wie weet dat dat past?

Hey dat is een goed idee! Ik heb nog zo'n ding voor om de neusriem!
Dat ga ik eens passen, kijk, daar heb ik wat aan :D

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:25

succes :) hoop voor je dat dat werkt. iig is dan het harde van de gesp weg... alleen moet je wel even kijken... omdat het nu open is zal het blijven irriteren he... weet niet of het ideaal is om dan iets er overheen te hebben. zou eerder neigen naar even niks erover dat kan schuren, maar dat is bij een geschoren paard niet ideaal... heb je niet voor een weekje een andere deken die de wond vrij houd?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:25

horseware heeft ook dekens met een bredere hals, de big neck uitvoering. Misschien iets om te overwegen. In de tussentijd zou je idd een bontje kunnen proberen of een washandje openknippen en ertussen doen

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 20:27

Hmm, tja even zonder deken zetten lukt niet denk ik :n
Maar de wond is nu redelijk dicht nu ik met die handdoek aan het prutsen ben, maar dat is steeds zo'n gedoe met steeds goed doen.
Ga dat bontje proberen en de wond goed ontsmetten wat ik nu ook steeds doe, hoop dat het lukt.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:29

kun je niet een breed stuk elastiek met klitteband aan het oorspronkelijke klitteband zetten?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:34

cp112, waarom krijg ik bij het lezen van dit topic toch zo het gevoel dat je eigenlijk niks wil behalve dan dat het probleem verdwijnselt. Als geen enkele van de aangedragen oplossingen je goedkeuring weg kan dragen, waarop vraag je dan eigenlijk om raad...?
Tot nu toe vind ik bidden nog het best passende advies voor je.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 20:36

Ik vraag gewoon naar mensen met ideeen hoe je dit even op kan lossen, ik heb een paard met behang en zijn manen kapot door een borstbeschermer wl ik niet, heb ook een paard gehad dat er drukplekken op de schoft van kreeg, ik vind het rotdingen.
En zoals ik al uit heb gelegd past de deken prima alleen de gesp zit dus geen deken onder en dat veroorzaakt irritatie.

En begin in godsnaam niet over bidden zeg. Dat is wel de meest belachelijke opmerking die je tegen mij kan maken en kan daar ook absoluut niet tegen.

Advies van yvonnedv is ook een goede :j zal daar ook eens naar kijken.