Ik heb nog tijd zat om te bedenken hoe en wat maar ik zit er gewoon mee in mijn maag. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik heb nog tijd zat om te bedenken hoe en wat maar ik zit er gewoon mee in mijn maag. mirm schreef:Met 40 uur werken moet het toch nog wel lukken om je paarden te doen?? Iets vroeger opstaan misschien en wat later op de middag, maar dat geeft toch niet?? Ik werk altijd fulltime en redt het ook om mijn paarden te doen...
Misschien wel prettig als iemand je kan helpen, maar ik zou het paard thuis laten staan en niet verhuizen voor 3 weken.
mirm schreef:Met 40 uur werken moet het toch nog wel lukken om je paarden te doen?? Iets vroeger opstaan misschien en wat later op de middag, maar dat geeft toch niet?? Ik werk altijd fulltime en redt het ook om mijn paarden te doen...
Misschien wel prettig als iemand je kan helpen, maar ik zou het paard thuis laten staan en niet verhuizen voor 3 weken.
Citaat:40 uur is excl reizen. Ik werk zelf ook 40 uur en ben blij dat mijn paardje vol pension staat!! Heb hem ook thuis gehad en daar komt zoveel bij kijken dat ik niks anders meer deed dan paard en werken. opzich is dat ook niet erg als het van tijdelijke aard is...
neinie schreef:In principe zie ik geen probleem in het meenemen van je paard. Ik ben nu 3x een week op vakantie geweest met mijn pony. Dan staat hij dus ook voor een korte periode in een totaal andere omgeving en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Ik kan uit je verhaal alleen niet opmaken, of je zelf in die 3 weken dagelijks naar je paard kan op die andere stal of dat hij dan in volpension in andere handen komt? In dat laatste geval is het wel moeilijker voor je paard, omdat hij dan helemaal geen steun heeft aan een 'bekend iets' (jij) op zijn tijdelijke plekje.
Als je thuis opvang kunt regelen is dat misschien wel de rustigste oplossing voor je paard, maar ik weet uit ervaring dat het best lastig is om iemand te vinden die echt elke dag kan komen..
zo'n muts ben ik dynamiek schreef:Het is wel de bedoeling als ik haar in pension zet gewoon in de late avonduurtjes zoveel mogelijk in de week met haar ga rijden in de binnen (bak).
Ik kan me paard echt niet uit handen gevenzo'n muts ben ik
Vind ik ook heel moeilijk
Staat ze op de tijdelijke stalling trouwens de hele dag op stal of komt ze ook buiten? Als ze bij jou namelijk dagelijks buiten komt is de overgang wel wat groot. 
dynamiek schreef:mirm schreef:Met 40 uur werken moet het toch nog wel lukken om je paarden te doen?? Iets vroeger opstaan misschien en wat later op de middag, maar dat geeft toch niet?? Ik werk altijd fulltime en redt het ook om mijn paarden te doen...
Vroeger mijn bed uitgaan vind ik ook geen probleem hoor, maar ik ben afhankelijk van buitenrijden in de buurt bos zandpaden enz. (heb geen bak) dus in het donker de straat op vind ik geen optie met het paard
. Ene klinkt wel weer verwend er zijn mensen zat die 40 uur werken of meer en een paard hebben en OOk reistijd of een gezin. Beetje harder lopen en het is prima te doen is maar 3 weken.