Nu nog deken op doen/scheren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jiggy777

Nu nog deken op doen/scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 08:33

Binnenkort ga ik een paard ophalen die ik ga trainen voor komende tijd. Dit paard is een groninger merrie en heeft altijd zomer en winter dag en nacht buiten gestaan. Nu dus ook. Zouden jullie haar nog een deken opgooien of scheren? Het lijkt me zelf een beetje aan de late kant en weet niet of ze door de deken nog haar zal verliezen.

Hebben jullie tips?

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 08:34

Wij gooien nu ook de dekens op , maar meer om de paarden lekker warm te houden ipv dat ze haar moeten verliezen.
Ze staan namelijk nog 24/7 buiten .
Laatst bijgewerkt door Sabinee__ op 03-11-09 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 08:36

Nu nog alleen een deken op doen als ze al wintervacht heeft zou ik niet doen. Lijkt me veel te warm worden en dubbel op. Komt het paard hier binnen te staan? Ook dan is het al een stuk warmer dan dat ze gewend is als ze 24/7 buiten staat.

Scheren doe ik zelf als het nodig is, dat kan zomers zijn maar ook in december nooit problemen mee gehad. Maar waarom niet eerst kijken hoe het gaat zonder deken en zonder scheren? Misschien is het wel een paard wat niet veel last heeft van het zweten en redelijk snel droogt?

riannetjhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 08:37

ik zou gwn zo laten misschien als ie hetheel koud heeft een deken opgoien maar zoke pony;s de zijn er aan gewent

Tallie1979

Re: Nu nog deken op doen/scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 09:33

Het is juist nu de tijd om te scheren ;) Ik heb de mijne gisteren gedaan, die staat nou weer in zijn blote billen met een lekker warme deken op. Hij vind het zelfs lekker, hij trok een puntlip toen ik ziujn hals ging scheren! :D

Jiggy777

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 11:36

Ja ik denk dus ook dat een deken zonder scheren veel te warm wordt. Ik ga het eerst zonder deken proberen want ze komt waarschijnlijk binnen te staan. Als ze heel nat wordt met rijden kan ik haar altijd nog scheren en een goede warme deken opgooien.

petitparis

Re: Nu nog deken op doen/scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:42

een deken opleggen zodat je paard haren zou verliezen lijkt me sterk. Je paard gaat het eerst veel te warm hebben en misschien zelfs zweten onder de deken vooraleer het winterhaar gaat lossen.
gewoon zien of ze erg nat is tijdens en na het rijden en hoe lang het duurt vooraleer je paard droog is. Als het paard echt erg zweet en lang nodig heeft om te drogen zou ik scheren en afdekken. Maar zo ver mogelijk uit de buurt blijven met dikke dekens, hooguit een zweetdeken na het rijden.