Zaagsel box

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IloveClara

Zaagsel box

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 19:40

Mijn paard staat in een box,maar volgens een vriendin heeft ze veel te weinig zaagsel in haar box.Zij zelf heeft enorm veel zaagsel voor haar paard,waar je bijna doorzakt terwijl mijn paard amper iets heeft...
Nu is mijn vraag: hoeveel kilo zaagsel heeft een paard nodig in een box?

Roka

Re: Zaagsel box

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:58

Er mag toch wel een flinke laag (20 cm) in liggen hoor!
Dat ligt tenminste wel in mijn box!

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:05

Er gaan bij ons in een 3 x 3,5 box 5 balen in voor de eerste keer, na een week gaat er weer een baal bij. We halen iedere dag de mest er uit. Na 3 a 4 maanden halen we de natte plekken er uit. Een soort potstal dus. Zorg voor een dikke laag, op die manier ligt je paard lekker en is je stal niet binnen no time een natte en vieze bende.

IloveClara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 20:00

:O ik zal het meteen zeggen aan de manege,het kan echt niet dat de paarden bijna op het beton staan terwijl ze 20 centimeter zaagsel nodig hebben! Bedankt voor de reacties ;)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:04

hoogendroog schreef:
Er gaan bij ons in een 3 x 3,5 box 5 balen in voor de eerste keer, na een week gaat er weer een baal bij. We halen iedere dag de mest er uit. Na 3 a 4 maanden halen we de natte plekken er uit. Een soort potstal dus. Zorg voor een dikke laag, op die manier ligt je paard lekker en is je stal niet binnen no time een natte en vieze bende.

Gaat dat niet ontzettend stinken (en schimmelen?). Dit klinkt mij echt ontzettend vies in de oren. :=
Wat zijn hier de voordelen van?

Maar goed, er mag inderdaad wel een flinke laag in. Je moet de vloer niet meer kunnen zien. :)

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:10

Nee, het is niet smerig, stallen liggen er altijd schoon en droog bij. Onze merries staan overigens alleen 's nachts op stal. Voordelen: wj hebben afgelopen winter ca. euro 500 bespaard.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:16

Dat is inderdaad een groot voordeel. :j

Nee dan heb ik niks gezegd. :)

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:36

Jarenlang mijn paarden op zaagsel gehad en er gingen per week twee balen op, vind stro veel prettiger.
Zaagsel plakte altijd vast in hun hoeven, moet wel zeggen dat mijn paarden het volgens mij wel prettiger vonden om op een goede laag zaagsel te staan dan op stro.
Ze lagen altijd erg veel.

Marjolein.

sam_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:53

te veel zaagsel lijkt me niet echt prettig voor je paard.
maar ook te weinig lijkt me niet echt te bedoeling.
miss gewoon een beetje meer in de box leggen en dan kijken hoeveel je ongeveer nodig hebt.