Hij heeft pas een nieuwe kantine geopend in de oude hooizolder en er zit wel een sticker op de deur met verboden te roken, maar natuurlijk moeten mensen daar weer tegen in gaan en ze zitten er dus gewoon te roken. En hij handhaafd het dus niet en zegt doodleuk tegen mij dan doe jij dat toch...
Maar ja mijn paardje staat er onder en als het in de fik vliegt gaat het nogal hard...
Nu was ik even nieuwsgierig of een staleigenaar ook een evacuatieplan moet hebben en of hij ook bepaalde dingen moet doen voor de brandveiligheid.
Hij heeft nu nog helemaal geen plan of iets, behalve dan tja hekken voor de stal dicht gooien en dan de stallen opengooien (en ja wat als je daar dan alleen bent, dan ben je nooit snel genoeg....). Ook zou ik bijvoorbeeld echt niet weten waar er brandblusmiddelen liggen behalve dan de slang in de grote schuur die de rest nooit zal halen....
Maar ja is een staleigenaar dus wettelijk verplicht om zoiets te regelen of kent iemand een stal waar dit wel goed geregeld is (zodat ik hem goede ideeën kan geven
)?
. Maar het lijkt me idd ook dat die bepaalde eisen stellen, want het eerste wat er na een brand gebeurd is dat er een expert van de verzekering langs komt om te kijken of ze onder betalen vandaan kunnen komen
. Je zou zeggen dat ze daar wel begrepen hebben dat je brand niet moet onderschatten.