Fjorden manen knippen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lena6975

Fjorden manen knippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 14:59

Heey, ik heb een verzorgfjord, normaal knipte de eigenaar de manen van Gunja, maar nu omdat het haar niet lukt vanwege haar handen enz. heeft ze mij gevraagt of ik het wil doen. Ik wil best de manen knippen van Gunja..

maar het probleem, ik weet niet hoe ik de manen moet knippen.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de manen knip van een fjord.
Ze zei al kijk anders maar op internet, maar ik vraag het toch
liever ff hier.. alvast bedankt.. :D :o

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 15:02

wij knippen vaak eerst de hele boog een beetje bij totdat je het een mooie lengte vind. En dan het buitenste randje aan beide kanten zodat het zwarte gedeelte er wat boven uit steekt. :+

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 15:05

ik heb een aantal keren en fjord geknipt, dit vergt wel heel veel oefening. ik maakte ze erst nat, vervolgens borstel je alles goed omhoog. en stippel je ongeveer de boog uit. (denkbeeldig) vervolgens knip je van onder naar boven eerst deed ik altij wit eers en dan laaste zwart en dan nog puntje bij knippen. als je hulp kan krijgen die de manen tegen elkaar aan duwt is dat wel handig. maar ik ben er ook niet heel goed in. dus voor de precieze details moet je het maar aan de echte fjordeëigennaren vragen.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 15:05

Inderdaad eerst de boog. Zorg ervoor dat het hoogste punt van de boog ongeveer 2 handbreedtes achter de oren valt. Het zwarte moet ongeveer een cm langer dan het witte. Je kunt beter te weinig knippen dan te veel ;)

lena6975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 15:09

haar manen hangen helemaal op de nek.. :p,, het leek haar handiger meteen deze week te knippen.. vandaar.. maar met langere manen is toch veel moeilijker lijkt mij.. bedankt nog voor de tips, ben benieuwd wat de andere zeggen er over... (L)

Poiuytrewq

Re: Fjorden manen knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 15:13

Kun je het niet eerst afscheren, nu het zo lang is. En na een paar weken staat het weer overeind en kun je het ook knippen.
Ik weet nl niet of de manen wel weer overeind gaan staan als ze al een tijdje hangen

Ann_Pam

Re: Fjorden manen knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 15:16

wij hebben zo'n hele grote schaar( lijkt wel een beetje op een heggenschaar xD ) en daar knippen we een groot gedeelte mee af.
En dan met een kleine schaar alles bijwerken. En dan dat de zwarte rand er net iets boven uit steekt :)

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 00:31

Moderatoropmerking:
Over dit onderwerp is een centraal topic: [FJ] [Centraal] Fjorden manen
Hier kun je alle vragen kunt stellen over het knippen van de manen van je Fjord. Daarom plaats ik hier een slotje