groetjes jasmine
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

aslo schreef:Ligt aan de balen, de kleinsten balen zijn ca. 35 kg, de grootste ca. 350 kg. Daar tussen in heb je ook nog balen van rond de 60 kg en van rond de 150 kg. Ik praat dan wel over in plastiek verpakte balen. Tevens ligt het aan het vochtgehalte, een nattere baal weegt al gauw een stuk meer dan een droge.
aerdenhout1 schreef:KLeine baaltjes tussen de 15 en 20 kilo...grote balen van 150 tot 500 kilo.
Maar waarom wil je dit weten??
Ben niet nieuwsschierig, maar wil wel graag alles weten.

Deaglán schreef:aslo schreef:Ligt aan de balen, de kleinsten balen zijn ca. 35 kg, de grootste ca. 350 kg. Daar tussen in heb je ook nog balen van rond de 60 kg en van rond de 150 kg. Ik praat dan wel over in plastiek verpakte balen. Tevens ligt het aan het vochtgehalte, een nattere baal weegt al gauw een stuk meer dan een droge.
Hier heb je het over voordroog/kuil en niet over hooi, voordroog/kuil wordt in plastic verpakt en hooi wordt met (al het goed is) 2 touwtjes bij elkaar gehouden.
Deaglán schreef:aslo schreef:Hier heb je het over voordroog/kuil en niet over hooi, voordroog/kuil wordt in plastic verpakt en hooi wordt met (al het goed is) 2 touwtjes bij elkaar gehouden.
Ik heb anders pakken hooi die met meer dan 2 touwtjes bijeen zijn gebonden.
Afmeting is ongeveer 2 bij 1.2 bij 0.75 m.... Formaatje vierkante kuilbaal dus.
En overal waar plastic omheen zit, zit ook touw omheen
, vooruit ik zal het goed formuleren; balen hooi zitten met minimaal 2 touwtjes vast (als alles goed is gegaan met het bundelen)
Deaglán schreef:Deaglán schreef:Ik heb anders pakken hooi die met meer dan 2 touwtjes bijeen zijn gebonden.
Afmeting is ongeveer 2 bij 1.2 bij 0.75 m.... Formaatje vierkante kuilbaal dus.
En overal waar plastic omheen zit, zit ook touw omheen
Vroeg wakker vandaag zeker, vooruit ik zal het goed formuleren; balen hooi zitten met minimaal 2 touwtjes vast (als alles goed is gegaan met het bundelen)
![]()
Balen kuil met touwtjes heb ik nog nooit meegemaakt, zit dat touw dan aan de binnen of buitenkant van het plastic?

Echter is het per baaltje verschillend wat ze wegen (heb ik het over de kleintjes). Wij hebben nu vrij grote, maar die zijn heel los geperst dus alsnog niet zo zwaar. Zijn ze heel hard en sterk geperst dan zijn ze veel zwaarder.Deaglán schreef:Balen kuil met touwtjes heb ik nog nooit meegemaakt, zit dat touw dan aan de binnen of buitenkant van het plastic?

Deaglán schreef:Balen kuil met touwtjes heb ik nog nooit meegemaakt, zit dat touw dan aan de binnen of buitenkant van het plastic?