Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Echter heb je in bepaalde gebieden dat enkele waardes in het water te hoog of te laag liggen. Daar kun je klachten van krijgen bij paarden.
blue_kim schreef:ik zou ook gewoon zo'n testje doen, je hebt al kosten gemaakt om zo'n pomp te laten zetten dus dat beetje geld voor zo'n testje zou ik dan niet uitlaten. en je bent ten alle tijde goedkoper uit met zo'n test als dat je dag in dag uit water van thuis gaat meenemen.
Lalidan schreef:Wat testen kost weet ik niet, maar ik weet wel dat het ten alle tijden goedkoper is dan thuis vullen (neem aan dat je hem thuis met gewoon kraanwater vult tenminste). Met testen heb je 1malig de kosten van het testen, en daarna gratis water. Als je niet test, ben je elke keer geld kwijt voor water. Paarden drinken veel, in de loop van een jaar kan dat bedrag aardig oplopen, laat staan als je het meerdere jaren achter elkaar doet.
En zo'n testje is niet eenmalig voor het goede
Mijn vriend gebruikt voor de koeien ook grondwater en die laat de kwaliteit ieder jaar controleren en er zit een ont-ijzerings-installatie op... Is ook niet goedkoop, maar met 150 koeien dan scheelt dat weer wel...Radosny schreef:Ligt niet aan het vat, maar aan het water. Ik heb precies hetzelfde, aan het begin helemaal helder, maar aan het eind van de dag drijft er een laagje op. Mijn paarden drinken dit ook al lang en hebben nergens last van. Heb een beetje rondgevraagd en als het goed is kan het geen kwaad..
ghegheh). Ons grondwater blijft trouwens wel gewoon helder, geen rare laagjes of iets dergelijks. Er zit alleen wat zand in, maar dat zakt naar de bodem, dus daar hebben ze geen last van. Nu zitten wij ook vlakbij het duin, dus ik denk ook niet dat er een plek is waar het grondwater schoner is
.