haii, ik ben nu bezig om alles te berekenen hoeveel mijn eigen pony gaat kosten. ik ben opzoek naar een pony rond de 1.50 en ga recreatief rijden. oh ja ze krijgt 3x pre dag hooi. en overdag op de wei. xx jasmine
mijn pony krijg 1 schep per dag een halve s,morgen en een halve s,avonds zij wordt ook reacreatief gereden zij is een gemiddeld gebouwd paard
SemdeLorijn
Geplaatst: 27-10-09 21:57
Als jij een paard met energie wilt, zul je wat meer moeten geven, en het tegenover gestelde bij een rustig paard . Je moet eerst weten hoe het paard is, misschien heeft hij helemaal geen brokken nodig, heeft hij al energie genoeg . En misschien heeft hij zoveel nodig dat je zelfs speciale brokken nodig hebt zoals sportbrok en prestatie brok en je hebt ook nog haver, maar dat zou ik nog niet zo snel kiezen .
jasminex
Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-09 22:04
wopkelover schreef:
wat voor pony is het
mijn pony krijg 1 schep per dag een halve s,morgen en een halve s,avonds zij wordt ook reacreatief gereden zij is een gemiddeld gebouwd paard
dat weet ik niet dit gaat over mijn toekomstige pony
ga maar uit van 1 schep brok dus een kilo per dag dan zit je altijd redelijk in de buurt
jasminex
Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-09 22:15
wopkelover schreef:
ga maar uit van 1 schep brok dus een kilo per dag dan zit je altijd redelijk in de buurt
oke
8nnemiek
Geplaatst: 27-10-09 22:30
Nee hoor, een pony die recreatief wordt gereden heeft normaal gesproken helemaal geen extra brok nodig Wel 5 tot 10 kilo hooi per dag. En eventueel een handje brok 's morgens en 's avonds voor het idee, en na het rijden een beetje om de gebruikte energie weer aan te vullen. En stel dat de pony dan begint in te vallen, dan pas kun je de brok verhogen.
Heb je een stal aan huis, of gaat je pony naar een pension?
Naast het voer moet je natuurlijk ook de rest meerekenen: de smid, inentingen, tandarts, wormkuren/mestonderzoeken, verzorgspullen, rijspullen..
jasminex
Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-09 22:56
hij gaat naar een pension. en hoevee gram is dat? ja ik weet wat ik nodig heb
kom je volpension of halfpension/kaal te staan? Als je volpension doet hoef je je hier eerst geen zorgen over te maken. Als je half pension komt te staan is het afhankelijk wat er bij zit en wat niet wat je bijkomende kosten zijn. Niet alleen de hoeveelheid is van belang, ook de kwaliteit en de prijs!
Voor een pony kom je een heel eind met 1kg per dag. liever 2x een halve schep, dan 1x een hele...
jasminex
Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-09 17:06
ik kom kaal te staan, dus alleen een weide en een stal en verder moet ik alles doen ik ga voer kopen van subli daar heb ik geen slechte verhalen van gehoord (oke van alles zijn er voor- en nadelen)maar die is ook bij ons in de buurt te koop.