Ik heb een paar vraagjes.. Ik ga samen met mijn vriendin verhuizen van stal..
We staan nu op een manege.. Waarbij de paarden eigenlijk 24/7 op stal staan, we hebben er allebei voor gekozen om naar een stal te gaan waar de paarden lekker hele dagen op wei kunnen en s nachts op stal!
Maar aangezien wij hier eigenlijk geen ervaring mee hebben... (We hebben altijd op deze stal gestaan waar we nu nog staan)
Hebben we een paar vraagjes,
We gaan per 1 december bij de nieuwe stal 'intrekken'.
Maar onze paarden hebben nu een winterdeken op stal op.. Mijne van 400 gram..
Als hij straks op wei gaat, moet ik er dan nog een dekentje bij onder doen? of maakt de vacht wel genoeg aan? Ik zat te denken om een onder deken er onder te doen van 100 of 200 gram?
En kunnen we ze ook gewoon op wei laten als het miezerd? (Aangezien hun eigenlijk niks gewend zijn.. Behalve zomer's op wei)
En hoe gaat bij jullie het rijden in de winter in de buitenbak? Wij hebben nu zelfs 2 binnenbakken, dus wij kunnen altijd rijden, weer of geen weer, vriezen of dooien.. Maar dat zal straks ook anders worden, aangezien we straks alleen een buitenbak hebben.. (Tot nu toe nog geen mogenlijkheid om met trailer naar een binnenbak te rijden)
En hebben jullie verder nog tips of advies? We weten echt wel genoeg van paarden af, maar alleen hoe het leven staat in de stal.. En niet op wei voor altijd...
Dus alle tips zijn welkom