Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

em_papillon schreef:dankje! Dat zou ik ook doen.. eind van de dag gewoon alle drollen en plekken eruit halen en die opvullen met nieuw vlas... Maar zij zegt dat het niet nodig is en dat je heel lang met 1 pak kan doen...
Is het toevallig heel duur, dat ze daarom zuinig doet?
wendy_paard schreef:er mag echt geen een drolletje in liggen!
dat verstopt de boel, elk pietlullig drolletje eruit scheppen en 1 x per week het rode vas eruit halen dan het bruine vlas onderop leggen (ivm met goede onderlaag tegen het uitglijden)
en dan een schoon pak vlas erop.
ik hoop dat je genoeg info hebt verzameld
suc6

em_papillon schreef:wendy_paard schreef:er mag echt geen een drolletje in liggen!
dat verstopt de boel, elk pietlullig drolletje eruit scheppen en 1 x per week het rode vas eruit halen dan het bruine vlas onderop leggen (ivm met goede onderlaag tegen het uitglijden)
en dan een schoon pak vlas erop.
ik hoop dat je genoeg info hebt verzameld
suc6
Wat bedoel je met bruin vlas wanneer je alle drollen er uit schept? Nat vlas? Want dat is dan toch ook niet goed voor dr hoeven? Of zie ik dat verkeerd.
Ik zie iig wel dat jullie VEEL meer vlas in de stal hebben dan ik.. bij mij is het echt een klein laagje, ondergrond schijnt erbij door... Dus dat is dan volgens mij ook niet goed...
En rood vlas? Wat is dat precies. Ik heb wel een paar mini plekjes gevonden en er ook uitgehaald.. Maar niet dat het hele plakken zijn ofzo..

werkt prima
(wij hebben op stal zo'n 3 balen in de stal als we net grote schoonmaak hebben gehad (hebben we 1 keer in het jaar word alles leeg gehaald en afgespoten)) maar dat ter zijde.)
em_papillon schreef:Oke! Bedankt allemaal.. Het is iig duidelijk dat hoe mijn stalletje er nu uit ziet idd gewoon vies is... en volgens mij ook te weinig vlas.
Maar wanneer je nat vlas of bruin vlas onderop legt tegen het uitglijden en er nieuw vlas overheen gooit.. neemt het nieuwe vlas het vocht uit het oude vlas op.. en dan is het nieuwe toch ook heel snel weer vies? Dan kan je toch beter gewoon het eruit scheppen?
daar gooi je gewoon dat vlas wat in de stal ligt overheen en dan evt. nieuw laagje, dat hoeft niet perse een hele baal te zijn. Ligt ook een beetje aan je paard hoeveel er in gaat, het ene paard is nou eenmaal wat netter dan het andere

em_papillon schreef:Ja, als ze buiten staan is het denk ik ook van minder belang dat de stal er spik en span uit ziet. Maar de mijne staat nu 24/7 in dr boxje... En het is slecht voor dr hoeven als er mest en vocht bij komt.

Is er geen mogelijkheid tot weidegang of blijft ze
Zorg er gewoon voor dat het droge vlas blijft voor zover