hoi allemaal,
Ik zit met iets wat ik nog niet kan vaststellen maar te klein vind om de dierenarts meteen voor in te schakelen.
Mijn paard loopt elke dag in de wei. Nu kwam ik een paar weken geleden in de avond op stal en had hij heel veel korstjes in een rij op zijn hak, in de holte net boven de hoef. Ik dacht dus dat hij in het draad had gezeten omdat hij nogal speels is en veel stoeit in de wei. ook was de wond in zo'n nette lijn dus moest het wel een snee van het draad zijn. Niemand op stal had het gezien dus het was ook maar gissen. Ik heb de wond toen verzorgd, als brandwond, en het is nu bijna weg. Het duurde erg lang voordat het dichtging omdat hij daar zijn voet buigt. Ook deed het hem wel zeer. Nu vond ik van de week precies dezelfde wond op zijn hak, maar dan bij zijn achterbeen. Alleen dit lijkt zich uit te breiden. Ik vind het vreemd, omdat het niet echt op mok lijkt. Vooral omdat zijn voorbeen (eerste wond) niet een wit been is. Nu zit ik te twijfelen of het gewoon toeval is dat hij toevallig twee wonden oploopt of dat er echt iets aan de hand is.
Ik doe er nu honingzalf op en dat helpt opzich wel aardig, daarvoor ook al candulan en helosan (speciaal voor mok) gebruikt.
Wie denkt het te weten, of heeft ervaring met dit soort 'waarschijnlijke' brandwonden en heeft tips voor de behandeling? of misschien zelf voorkoming ervan?
Alvast bedankt