zijn manen smaken lekker waarschijnlijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silence_

zijn manen smaken lekker waarschijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 22:14

mijn pony, staat in een grote wei met wat paarden
en ze vinden zijn manen waarhschijnlij heerlijk wat ze vreten er nog al aan!
zijn mamen staat al helemaal recht op!
ik heb er al wat verschillende middeltjes op gedan maar het werkt toch neit echt
wat kan ik er anders nog tegen doen?

Groetjes Naomi!

Charmaiineee

Re: zijn manen smaken lekker waarschijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:18

Misschien hebben ze ergens wel een spray met een bepaalde geur of 'smaak' zegmaar waardoor de andere paarden niet meer zijn manen eraf zullen happen? :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:21

kaal scheren :Y)

Heb je al eens echte anti-bijt geprobeerd?
Hertshoorn olie schijnt ook goed te werken..

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:22

Hertshoornolie zou ik wel smeren op donkere manen :P . Als je witte manen hebt worden ze niet wit als je dat spul er in smeert :P

_Bitje_

MysticTinker schreef:
kaal scheren :Y)

Heb je al eens echte anti-bijt geprobeerd?
Hertshoorn olie schijnt ook goed te werken..

idd....!!
en anders een zomerexzeemhalsdekentje halen :)

nataly_

ANtibijt pasta schijnt ook heel smerig te zijn..

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 22:22

hij heeft witte manen _O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:31

Paarden kroelen elkaar als ze vrienden zijn dus eigenlijk moet je er blij mee zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:36

Misschien handig om te zeggen dat je pony exceem heeft en niet dat de anderen er aan vreten, doe hem een goede deken op dan kan hij niet aan paaltjes of bomen schuren.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:39

Tja.. witte manen.. ik weet wel iets wat helpt, maar ze worden er niet mooier van :+
Sambal... :o

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 22:44

@bigone: hij kan nergen in de wei aan paaltjes schuren en er staan neit eens bomen in de wei van de zomer heeft hij ook een deken op duh. maar nu het slechter weer word heeft hij die niet meer nodig en heeft geen jeuk meer. maar ze vreten er altijd aan dus. daarom vraag ik of misschien mensen een iedee hebben. en hij schuurt nu niet.
Laatst bijgewerkt door Silence_ op 24-10-09 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:47

Aha, dus hij heeft eczeem? Dat is een ander verhaal. Grote kans dat zijn vriendjes hem dan krabbelen tegen de jeuk.

Tegen eczeem kun je het beste gewoon een eczeemdeken gebruiken, en zorgen dat je zo weinig mogelijk suikers voert (dus zo weinig mogelijk brok, veel grof hooi, en geen snoepjes/fruit/kuil enz)

Paarden met eczeem hebben vaak wondjes op de manenkam, daar moet je dus zeker NIETS OPSMEREN WAT IRRITEERT! Zeker geen sambal of anti-bijt, dat prikt HEEEEL erg in een wondje ;)

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 22:50

hij had een lichte vorm van exceem maar nu is het al weer zo goed als over.. ik heb er ook al wat heten dingen op gesmeerd
maar er zit zo'n eigenwijze tussen die blijf maar door gaan..

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 09:25

Paarden gaan soms ook aan elkaars staarten en manen vreten als het gras in de weide te weinig voeding bevat. Mocht dit bij jou het geval zijn dan is je probleem op te lossen door ruwvoer bij te voeren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 14:15

Ts, het weer kan dan wel slechter worden maar de vliegjes waar ze de jeuk van krijgen zijn vaak wel tot half november actief dus ookal heb je trouw zijn deken op gedaan, als je hem nu al af laat kan hij alsnog erge jeuk krijgen, vooral in het voor- en najaar zijn die knutten actief.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 18:05

bigone schreef:
Ts, het weer kan dan wel slechter worden maar de vliegjes waar ze de jeuk van krijgen zijn vaak wel tot half november actief dus ookal heb je trouw zijn deken op gedaan, als je hem nu al af laat kan hij alsnog erge jeuk krijgen, vooral in het voor- en najaar zijn die knutten actief.

hij had een lichte vorm! :)

saskia_drost

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:11

lovesFIRE schreef:
bigone schreef:

hij had een lichte vorm! :)

Maar hij heeft het dus wel?!! Maakt imo dan weinig uit of ie een lichte of zwaardere vorm heeft... Jeuk is jeuk en is dus heel erg vervelend, dus ik zou dan inderdaad een exceemdeken opdoen!

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 22:29

tuurlijk maakt dat uit. hij kan het licht hebben of zwaar DUS HEEL ERG OF NIET Zo HEEL ERG EN HIJ HEEFT HET LAATSTE! jullie moeten niet zo allemaal oordelen als je het niet in de werkelijk heid ziet! en als ik tussen zijn mamen krab met een kam heeft hij geen jeuk?? ik zal wat middeltjes prober ander bedankt!

Nensert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:11

Als die spulletjes niet werken inderdaad een zomerexceemdekentje?
Is het dan zó erg dat je er echt iets aan moet doen?

Mijn vorige paard had het afgelopen zomer ook, maar niet zo erg, alleen de eerste 15 cm ofzo.. Ik deed er niets aan :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:40

Ts, je moet wel beseffen dat een mens of dier die ergens allergisch voor is vaak heftigere reacties ontwikkelt naarmate ze vaker blootgesteld worden aan de stof waar ze allergisch voor zijn, dus aan jouw de taak om ervoor te zorgen dat je pony zo min mogelijk geprikt word door die beestjes en dan kun je zeggen dat hij het heel licht heeft maar volgend voorjaar kan het wel veel erger worden, je hebt hem dan wel te koop staan maar dat maakt de verantwoording die je hebt t.o.v. je pony niet minder, ook met het oog op de verkoop kun je hem beter weer onder een exceemdeken zetten.