mooi weer vandaag maar wel regendeken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jeltsje24

mooi weer vandaag maar wel regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 20:45

heyyy
hebben jullie dat ook vandaag was het super weer niet zo koud enzo
ik heb mijn paard een 300 g winterdeken om nou pakte ik hem vandaag uit het land
en jah hoor mevrouw had wat gezweten !! tja vandaag was het mooi morgen misschien weer koud..
na het rijden toch maar weer omgedaan .. hoe kijken jullie hiertegen aan ..

}:0

Xivura

Re: mooi weer vandaag maar wel regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:46

300 gr. winterdeken ... Nu al ? Ik weet niet, maar is dat niet een beetje te warm voor deze periode?

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:48

300 gr. heb ik op leggen als het vriest! Sorry, maar het is nu op het warmst van de dag 15 graden! 0 grams is meer dan genoeg.

Miepjee8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:50

Ik heb nu ook nog gewoon een ongevoerde regendeken, vindt het overdag nog vrij warm buiten.

jeltsje24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 20:50

hmm oke ja dan toch maar haar oude nog om omdat ze al erg in het haar zat en iedereen zegt weer wat anders natuurlijk ... die andere is is erg licht gevoerd

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:51

Ik heb nu een 0 grams regendeken op. Meer dan genoeg!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:56

ik heb er een 200grams deken opliggen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:01

Ik heb mijn paard vorige week in dekenmodel geschoren en die staat overdag nog zonder buiten.
Afbeelding

Ik vind het gewoon op het randje van mishandeling om een ongeschoren paard nu zo'n dikke 300 grams deken op te leggen. Echt waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:03

Mijn paard heeft een 500 grams op :+ Ook ongeschoren.
Maar hij is al wel een paar keer gewassen, dus er zal niet precies 500 meer inzitten.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:04

Een 500 grams deken? Nee, _Jepser dat meen je niet? .. Wat zal je dier het toch warm hebben. :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:07

Ja, een 500 grams ja. ik kijk vaak genoeg of ze het niet te warm heeft onder de deken.
Maar ze doet het hier perfect onder. Ze heeft bijna geen vacht, en ik train veel dus ze kan het echt wel hebben.
Ze begon het te koud te krijgen onder haar andere deken, en ik heb geen zin in blessures of stijve spieren.
En mijn paard zit daar ook niet op te wachten.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:08

__Jesper schreef:
Ja, een 500 grams ja. ik kijk vaak genoeg of ze het niet te warm heeft onder de deken.
Maar ze doet het hier perfect onder. Ze heeft bijna geen vacht, en ik train veel dus ze kan het echt wel hebben.
Ze begon het te koud te krijgen onder haar andere deken, en ik heb geen zin in blessures of stijve spieren.
En mijn paard zit daar ook niet op te wachten.

Als ze het echt niet te warm heeft en jij voelt dat goed aan, dan kan het inderdaad wel.
;)

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:09

Ehm, mijn paard heeft een ongevoerd regendekentje op en die was ook flink bezweet. Ik vind het een beetje zielig als je zo'n dikke deken op je paard legt met dit weer en het diertje zich vervolgens kapotzweet. Ik heb me afgelopen zomer erover verbaasd dat er mensen zijn in de zomer met 30 graden een zomerdekentje ophebben (geen vliegendeken, maar echt een zomerdekentje). De arme paarden hadden het zo ontzettend warm. Mijn paard heeft nu ook wat teveel vacht, of eigenlijk moet ik zeggen, meer vacht dan voor mij met rijden handig is. Die wordt volgende week in dekenmodel geschoren en dan kunnen we eens voorzichtig een ander dekentje opdoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:10

Ja, idd. Ik kijk een paar keer per dag hoe ze erbij staat als ze het hier goed onder doet waarom niet toch? :)

Moet ik wel zeggen dat deze deken al een paar keer gewassen is, dus er zal mischien nog 400? grams inzitten? Mischien 350?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:11

@ Bergje; ik weetniet of je het op mij bedoelt had? Maar mijn paard zweet echt niet onder haar deken hoor.
Ik kijk wel 4/5 keer per dag hoe ze erbij staat, en ze zit harstikke lekker in haar vel. :)

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 09:23

Jesper, ik bedoel jou niet! Ik bedoel de mensen waarvan hun paard zich kapot staat te zweten en die hun paard dan toch lekker onder die dikke deken laten staan, dat vind ik zielig.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:03

diegene met het natte paard onder de 0 gr deken, ademt die deken wel?

mijn stalhoudster houd bij haar paard ook een regendeken op gedaan en het paard was op de plekken waar de deken de huid raakt zoals op de heupen en schouders zeiknat
blijkt het een zeer slecht ademende regendeken te zijn

mijn paard staat ongeschoren onder een WB Landa halve halsdeken van 200 gr en is echt niet te warm

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:07

mijn paard staat nu onder een ongevoerde regendeken buiten overdag en snachts binnen, koud heeft ie het niet het is echt om zn vacht groei een beetje tegen te houden.... en dat werkt opzich wel ik let er wel op of ie het niet te warm krijgt de dikste deken die ik heb voor hem is 250 gram.. bij meer krijgt hij het echt te warm ook als het vriest dat het kraakt..

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:09

300 gr. vind ik weer wat overdreven. Voor mijn vzpaard heb ik nu een wollen deken met daar overheen een gewoon regendekentje. Zelf vind ik dat al een beetje veel, maar heb der niks over te zeggen. Voordeel is wel dat je niet zoveel haar heb tijdens het rijden, wat dat betreft kun je ze beter lekker warm houden.
Even een vraagje over dat scheren in dekenmodel; doe je dan gewoon de rug scheren of, juist de buik? Lijkt me de rug, of zie ik dat nu verkeerd?