lepel van drinkbak soepeler krijgen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

lepel van drinkbak soepeler krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 18:17

sinds een 2 weken staan mn paarden snachts weer op stal.
nou heeft mijn jaarling of nog niet door dat ze op de lepel moet duwen of ze krijgt hem niet naar beneden geduwt.
hij gaat ook erg zwaar.
elke avond laat ik hem vollopen als zei in der stal staat maar sochtends is hij leeg en droog.
heb het indruksysteem achter de lepel al ingesmeerd met vaseline dit scheeld al iets maar nog niet voldoende.
wie heeft er een tip zodat hij wat soepeler wordt.
drinkbak hangt er al een jaar of 2 en wordt al 2 jaar gebruikt in de winter. paarden die hiervoor in die stal stonden hadden er geen problemen mee net als mn andere paard die heeft zelfde bak en gaat ook vrij zwaar.

peetro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:14

je kan kijken of het scheelt als je hem een keertje goed schoonmaakt. Wat ingedroogd vuil kan de dader al zijn.
Anders kan je misschien een keer kijken voor een drinkbak met een vlotter, die loopt vanzelf vol. Zo duur zijn die volgens mij ook niet.
Ik vind het toch wel sneu dat ze niet kan drinken wanneer ze wil.
Bij mij staan in de wei cementkuipen, ze staan 24/7 buiten en drinken een bek per paard per dag.

truus1970

Re: lepel van drinkbak soepeler krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:36

zit er geen stelschroef aan? zo'n bakje hoeft per slot niks op te pompen zoals een weidepomp. Ze moeten toch licht kunne. gaan

ikke20

Re: lepel van drinkbak soepeler krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 21:39

het zou idd licht moeten kunnen gaan lopen
@peetro overdag heeft ze voldoende drinkwater staan ook 2 speciebakken en die gaan nooit helemaal leeg op een dag.
ze heeft wel wat water tot ze de lepel weer moet indrukken dat hij weer vult. dus ze kan een paar slokken binnen krijgen en gaat pas om half 9 savonds naar binnen en sochtends rond half 9 er ook weer uit.

@truus zal mn pa er ook nog es naar laten kijken of dat die wat vind om hem soepeler te laten lopen anders toch maar andere drinkbak erop denk