Veulen inscharen bij jaarlingen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Veulen inscharen bij jaarlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 13:38

Van 't weekend gaan we mijn veulen bij "mijn" andere jaarlingen (KWPN en shet) in doen. Naar aanleiding van een ander topic van mij hierover gaan we de merrie met veulen eerst in de wei ernaast zetten en dan later de merrie weer ophalen.

Maar hoe lang moet ik die merrie er eigenlijk bij laten staan? Is een dag voldoende of moet ze echt een week logeren ofzo? :D

Ik heb geen idee hoe lang je ze zo moet laten wennen zonder dat veulie meteen de sjaak is als 't ie er bij in komt. Veulen is wel andere paarden gewend overigens, staat bij een aantal andere ponies/paarden in.

friesiszwart

Re: Veulen inscharen bij jaarlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:49

Indien je veulen stroomdraden (als dat de afzetting is kent) zou ik het veulen gewoon in de groep doen. Zonder ernaast te wennen. Ernaast zetten en de groep loopt verder van de omheining wil zij toch mee met alle letsel. Dan maar direct erbij en zorgen voor voldoende vluchtruimte mochten zij je veulen achterna gaan. Moeders alleen meenemen voor het transport.

WowAmigo

Re: Veulen inscharen bij jaarlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 09:04

Echt? Hmm, ik wist het nog niet daarom had ik eerder een topic gestart, daar werd dus aangeraden om mam's er even bij naast te zetten. Hij kan idd gewoon weg, is gewend aan stroomdraden, wei is netjes met band afgezet.

Ben alleen bang dat ie in de hoek gezet wordt, het is natuurlijk wel een puppie vergeleken met de jaarling... Alhoewel, de jaarling is het zelf ook overkomen vorig jaar toen we hem in een andere groep hadden staan, dus wat dat betreft...