Leuke ideeën voor manen paard met eczeem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RuiterL

Leuke ideeën voor manen paard met eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 17:59

Heyyy daar..

Ik heb een paardje met zomerexceem, nu heeft ze eigenlijk geen manen meer over, en alleen nog stekeltjes.
Heeft iemand idee'en aan wat je met de manen kan doen, knotjes worden niet mooi omdat ze net te kort zijn :(
Misschien schuilt er hier op bokt een heleee creatieve bokker.. }>
Laatst bijgewerkt door Sigrid op 21-10-09 10:55, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: titel aangepast

_TB_

Re: Leuke idee'en voor paard met zomerexceem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:51

Wij hadden altijd een kleine Welsh die ook zomerexceem had. Wij hebben het afgeknipt tot ze gelijke stekeltjes had. Als we dan op concours gingen maakte we kleine staartjes met van die elastiekjes met strikjes eraan. Maar dat was wel met een kleine a pony dus ik weet niet of het wat is voor een groter paard.
Succes!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:53

Draken puntjes in de rechtopstaande manen knippen. Stond bij een fjordje heel grappig. Maar dan duurt het natuurlijk nog weer langer tot het weer normaal aangegroeid is.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:52

je wilt dit neem ik aan voor op wedstrijd? zou in ineder geval zorgen dat de manen/stekeltjes allemaal de zelfde lengte hebben dus dan je eigenlijk een mooie rechte lijn hebt. dan kan je ook gewoon een proefje rijden zonder minpunten, zolang de manen maar mooi verzorgd eruit zien.

Sigrid

Re: Leuke ideeën voor manen paard met eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:55

[TAO] > [VSW]

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:55

Ik had mijn paard (toen ik haar nog had) de hele manenkam gekortwiekt. Gelukkig stond het haar goed, met haar enorm bespierde en lange hals.

Voordat ik dat deed, heb ik van nephaar vlechtjes gemaakt en die met wax in de manen gezet. Daarna kon ik daar knotjes van draaien.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:19

Ga je KNHS starten of onderling? Als je KNHS gaat starten kun je ze ook gewoon op gelijke lengte kort scheren, dat heb ik ook gedaan bij die van mij zo'n 3a4 weken terug en tis ondertussen alweer 2 vingerbreedtes lang. Als je KNHS start ben je ook niet verplicht om je paard te vlechten, zolang de manen netjes getoiletteerd zijn.

leoniejanss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:31

RuiterL schreef:
Heyyy daar..

Ik heb een paardje met zomerexceem, nu heeft ze eigenlijk geen manen meer over, en alleen nog stekeltjes.
Heeft iemand idee'en aan wat je met de manen kan doen, knotjes worden niet mooi omdat ze net te kort zijn :(
Misschien schuilt er hier op bokt een heleee creatieve bokker.. }>

Hallo RuiterL,

Je klinkt nog erg kalm voor het feit dat ze geen manen meer over heeft.. vind je het niet heel erg dat ze geen manen meer heeft?

Ik zou je eigenlijk willen vragen om een onderzoeksenquete voor ons in te vullen. De enquete die we voor school moeten uitvoeren gaat over een bedrijf die in één product in zijn assortiment heeft: een middel tegen paardeneczeem.

Voor ons behoor je tot de moderne paardenliefhebber. Modern omdat de paardenwereld nog vrij traditioneel is. Zodra er iets aan de hand is met de paard, gebruikt lang niet iedereen deze forum of google. Met ons onderzoek proberen wij inzicht te krijgen over het online gedrag van paardenliefhebbers. Hoeveel mensen zullen internet raadplegen als er iets 'kleins' aan de hand is met hun paard?

Enquete:
http://www.thesistools.com/so/web/index ... age=1&uid=

Jullie zouden ons er heel erg mee kunnen helpen.
Alvast dank voor jullie hulp,

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:34

Ik heb een eczemer, en ik ben van mening dat je beter het kan gaan behandelen i.p.v. druk te maken over hoe je het er zo leuk mogelijk uit laat zien. Het is echt een rotaandoening, je paard zal blijer zijn met een juiste behandeling i.p.v hoe mooi hij eruit ziet met stekeltjes.

*Excuus evt. voor als je dat al doet)

Leoniejanss: Die link doet het niet die je geeft.

RuiterL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 17:36

CarolShadow schreef:
Ik heb een eczemer, en ik ben van mening dat je beter het kan gaan behandelen i.p.v. druk te maken over hoe je het er zo leuk mogelijk uit laat zien.

*Excuus evt. voor als je dat al doet)

Leoniejanss: Die link doet het niet die je geeft.

We zijn het aan het behandelen hoor, maar binnenkort krijgen we samen een fotoshoot en het is wel leuk als er wat leuks met de manen word gedaan ;)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:41

Maar mag ik dan vragen hoe het komt dat je paard allemaal stekels heeft als je het behandeld?

Pas gekregen? Nog geen geschikte behandeling gevonden?

*Sorry, voor mijn reactie hoor, maar werd er een beetje nijdig om haha*

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:43

zElfs als je behandeld kan een paard blijven schuren misschien minder als eerst maar de fries waar wij mee mennen staat ook nooit zonder deken en er word altijd van alles gesmeerd tot nu toe helaas nog niks gevonden dat het helemaal weg gaat. (hoewel hij onderhand wel iets meer dan alleen stekels overhoud.)

Maar bijv. dat onderste stukje waar soms net wat tuig op ligt blijft hij altijd schuren.

RuiterL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 17:46

CarolShadow schreef:
Maar mag ik dan vragen hoe het komt dat je paard allemaal stekels heeft als je het behandeld?

Het zit zo: Ik heb haar 3 maanden geleden gekocht, er was nergens een teken van exceem te bekennen. En desondanks ik wel heb gevraagd of ze het had, werd er gezegd van niet.
Na 1.5 maand bij mij begon ze te schuren, en ineens was het heel hard met haar manen gegaan. Het is voor mij dus heel moeilijk geweest om het voor te zijn, en nog snel de juiste behandeling te vinden.
Ze had nog een paar plukjes over, geen wondjes. Maar puur alleen die manen en staart schuren. Die plukjes hebben we er uiteindelijk ook maar uitgetrokken, zodat het weer mooier door kan groeien.
Voor volgend jaar zijn we al voorbereid, exceemdeken & heb een tip gehad van iemand van stal. Haar vriendin haar paard heeft ook exceem en dat spul werk prima. Is niet via internet etc. te verkrijgen.

Wat gebruik jij als ik vragen mag

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:47

Ik als eigenaar van een zwaar eczemer, verdiep me elk jaar weer opnieuw in allerlei dingen.
Na 18 jaar hebben wij deze zomer voor het eerst een schuurloze zomer.

Ik weet ook wel dat het een moeilijke aandoening is.
Maar ik vraag daarom ook hoe het kan bij dit paard, vragen staat vrij toch.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:49

Die van mij staat op een heel streng dieet+ deken.
Je kan blijven smeren, maar als er van binnenuit al iets fouts gaat, veranderd er niets.

Voor evt. vragen hier verder over staat mijn pb open of verwijs ik je naar het eczeemtopic hier op bokt.
Bergen informatie is er, en het gaat dieper en dieper.
Maar daar gaat het topic niet over.

Ik weet niet hoe lang de sprietjes zijn?
Snoei ze allemaal tot aan een paar cm, ziet er verzorgder uit dan her en der een sprietje.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:57

CarolShadow schreef:
Die van mij staat op een heel streng dieet+ deken.
Je kan blijven smeren, maar als er van binnenuit al iets fouts gaat, veranderd er niets.

Voor evt. vragen hier verder over staat mijn pb open of verwijs ik je naar het eczeemtopic hier op bokt.
Bergen informatie is er, en het gaat dieper en dieper.

Ik ben er heel erg zeker van dat de organisatie waarvan dit paard is al die kennis wel in huis heeft. Waarschijnlijk gaat het bij dit paard helemaal weg als hij aan de kust zou staan hoor maar ik heb niet het idee dat het zo erg is dat het perce nodig is. Hij schuurt alleen op het stukje waar het borstuig ligt met mennen, dit raakt een beetje extra geirriteerd voor de rest eigenlijk bijna niet meer. Maar weg is het niet.(Dit paard staat daar ook al heel lang en ik weet dat er al verschillende dingen geprobeerd zijn.)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:02

liedje89: Zelfs aan de kust zetten is geen kans op genezing.
Schijnt ook niet altijd even effectief te zijn.
Maar als ze verder niet schuurt behalve dat ene plekje, vraag ik mij af of het wel echt zomereczeem is.

Maar laten we het ontopic houden, de vraag hoe ze die manen beetje netjes kan houden.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:07

Het is wel echt exeem want zonder deken en smeren gaat hij wel meer schuren.(De organisatie waarvan hij is is ook geen manege oid hoor, dus ze hebben dat vast wel even laten testen) Maar bij hem ziet het er helemaal niet uit hij is onder kaal maar heeft boven prachtige golvende manen. Ik hoop dat die onderste helft een beetje snel bijgroeit maar verder word er niet echt iets aan gedaan.

Behalve die draken puntjes als je voor een komisch effect wil gaan zou ik gewoon zeggen wachten tot het weer aan groeit echt mooi word het er toch niet van.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:10

Zomereczeem is niet specifiek vast te stellen d.m.v. een test
*sorry, wou dat nog even kwijt*

TS, als alles een beetje lengte heeft, gewoon alles op 1 lengte snoeien :D

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:07

CarolShadow schreef:

Mijn paard heeft ook zomerexceem. Ter preventie had ik een boet deken om en die werkte perfekt. Totdat het 's nachts begon te vriezen toen heb ik hem afgehaald omdat ze dan meestal geen last van hebben. Fout dus binnen 2 dagen lag zijn manenkam helemaal open en heb ik hem kaalgeschoren. Vindt het dus ook niet eerlijk dat je hier nijdig om wordt.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:30

Als ze er direct bij had gezet dat ze het dier nog maar kort heeft was het direct duidelijk.

Nijdig, nou ja zie hier best veel op bokt nog met eczeempaardjes, helemaal kaal en je ziet ze niet met deken of wat ook, daar wordt ik best nijdig om.