Hoeveel weiland nodig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vinka

Hoeveel weiland nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 09:12

Hoeveel weiland zou nodig zijn bij het houden van 2 paarden? Ik kom nu op een halve hectare als ik aan het meten ga maar ik denk dat 2 paarden dat niet glad kunnen houden of wel?

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:17

Is het voor heel het jaar op te staan? ZOja, dan moet je een half hectare rekenen voor 1 paard.
Dat is een algemene berekening voor 1 paard heel het jaar buiten, zodanig dat ze ook in de winter iets van gras kunnen eten. (Moet wel bijgevoerd worden uiteraard)
Als ze alleen maar in de zomer erop staan, kan het minder zijn.

Vinka

Re: Hoeveel weiland nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 09:23

Het gaat om een paard en een pony die een deel van de dag op stal staan en een deel van de dag buiten. Ze worden sowieso bijgevoerd.

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:33

Oke, als ze er niet altijd op staan, maakt het ook niet uit, dan is een half hectare voldoende. Zeker als ze ook nog een extra voer krijgen, dan al helemaal niet.
Ruimte genoeg dus voor 1 paard en pony.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:36

Wij hebben 2 merrie's, en ook een halve hectare weiland. Daarop staat ook nog een schuilstal op een deel verharde grond.
In de zomer komen ze goed toe met het gras, en eventueel iets van brok. In de winter voeren we ze pulp, brok & hooi bij.
Dit gaat gewoon goed. Moet wel wel bij zeggen dat ze in de winter niet constant in de wei staan; maar voornamelijk op het deels verharde stuk. Dit omdat ze anders zo in de blub staan en erg gevoelig zijn voor mok (tinkers)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:47

als je je paardjes bijvoerd en ze er niet de gehele dag op staan moet dat meer dan genoeg zijn. ik heb minder land en die twee van mij staan er swinters van 9 tot 5 op en zomers dag en nacht, krijgen genoeg ruwvoer bijgevoerd en redden het prima daarop. dus dat moet je makkelijk redden.

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 11:55

Bedankt voor de reacties!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:50

het ligt er aan hoe je het gaat indelen. Je kan ze zelfs 24/7 buiten houden erop met de juiste aanpassingen www.paddockparadijs.nl

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 06:59

Bedankt maar dat is sowieso niet de bedoeling.