nou de titel zegt het al, zijn hier meer mensen die teershampoo gebruiken voor de vacht van het paard? Manen en staart? En bevalt dat jullie ook, of juist niet?
Gr, Bitje
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 17-10-09 20:21, in het totaal 2 keer bewerkt
_merel_
Geplaatst: 17-10-09 20:20
hoi! Ik gebruik het ook regelmatig! Ik ben er erg blij mee! Mijn pony heeft exceem en schuurt minder wanneer ik haar regelmatig was met teershampoo!
Ja gebruik het wel alleen in de periode dat er makkelijk gewassen kan worden dus de zomer. Voor rest doe ik alleen af en toe afsponzen met teatree lotion verdunt door het water.
Yep, dit jaar gebruikt tijdens de warmere, jeukvolle dagen en mijn paard is jeukvrij gebleven! Dus ja, ik be zeker teershampoo fan, hoewel de lucht bijna niet uit je handen te krijgen is!
Mocht je overigens een paard hebben met witte staart of manen, neem je zonnebril maar mee, het haar word echt heel erg wit!
_Bitje_
Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-09 21:32
luckyboy5 schreef:
met medische oorzaak?
ja en nee, Nynke schuurt erg met haar staart, en nu ik die shampoo gebruik doet ze dat duidelijk minder valt mij op. En het is goed voor haar vachtje verder geen dringende redenen
nee eigenlijks voor honden, teminste ik heb een hondenmerk maar het kan best
Freedom007
Geplaatst: 17-10-09 21:37
Hier ook een gebruiker!! Al een paar jaar omdat mijn ruin ook wil schuren in de zomer ivm zomereczeem. Samen met de boettdeken werkt het prima!! Ik gebruik de teershampoo voor manen en staart samen met tea tree shampoo
Ik was de staart(wortel) van Babiche ook wel 'es met teershampoo, voorkomt de jeuk en dus ook het schuren. Werkt altijd super, alleen vind het wel stinken hoor
ik gebruik ook altijd de kerato shampoo! Mijn moeder gebruikt dezelfde shampoo ook voor de hond! Ik wissel deze shampoo zelf wel af met dode zeezout shampoo van Efrata! Ik ben wel errug tevreden!
amj
Geplaatst: 25-10-09 19:48
Ik gebruik het regelmatig. Mijn merrie heeft erg snel schilfers in haar manen en staart en met de teershampoo kan ik dat voorkomen en bijhouden. Het stinkt idd wel, je blijft het zo'n twee dagen aan je handen ruiken. Af en toe was ik haar er helemaal mee. Ik gebruik eigenlijk nooit andere shampoo.
Ik had de zwavel/teer shampoo van de paardendrogist weleens voor die oude pony , als ie bijv. schilfers had enzo en ik wou het jeuken enzo voorkomen. Verder gebruik ik het eigenlijk niet.